NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Spokojenější zákazníci online i offline

Našeptávač a analytika vyhledávání pomohly EXIsportu zvýšit konverzní poměr z vyhledávání.

Spokojenější zákazníci online i offline

EXIsport je slovenská síť maloobchodních prodejen se sportovním oblečením s online pobočkou v České republice. Od svého založení v roce 2003 zaujímá vedoucí postavení na trhu se sportovním oblečením. Roční obrat společnosti činí 23 milionů EUR, přičemž online prodej meziročně vzrostl o 52 %.

Luigi’s Box improves customer experience

The most significant contribution of Luigi’s Box to EXIsport is an improvement in customer experience. The quicker they find what they search for, and the more relevant the search query is, the higher the chance they complete the purchase.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Offline obchod pochopil sílu e-commerce

Proč investovat do online prodeje, když většinu tržeb generují kamenné obchody? EXIsport si položil tuto otázku v roce 2010. Kamenné obchody fungovaly výborně, proto se nezdálo nutné soustředit se na online prodej, ale překvapivě to tak bylo. Trend online nakupování rostl a společnost se rozhodla věnovat tomuto kanálu větší pozornost.

Díky své popularitě a široké nabídce se EXIsport stal rychle lídrem na trhu. S příchodem zahraniční konkurence v podobě Sportisima, Sports Direct a Decathlonu v roce 2015 se však situace změnila. Bylo nutné investovat víc do technologií a online marketingu.

Zahájení spolupráce s Luigi's Boxem

V roce 2017 nastoupil do EXIsportu Juraj, zkušený marketingový konzultant, který se specializuje na PPC kampaně, sociální média a UX. Po úvodním testu UX bylo jasné, že webové stránky EXIsportu mají zejména ve vyhledávání nedostatky, které je třeba odstranit. V tu chvíli se Juraj obrátil na Luigi’s Box.

V EXIsportu pak implementovali Analytiku vyhledávání a brzy dospěli k několika zajímavým zjištěním. Zjistili, že 30 % prodejů bylo uskutečněno pomocí vyhledávání a že míra konverze u lidí, kteří použili vyhledávání, byla 2,6krát vyšší než u lidí, kteří se k produktům dostali pomocí navigace.

Kromě toho zjistili, že průměrná hodnota objednávky u zákazníků, kteří nakoupili pomocí vyhledávání, je o 9 % vyšší než u navigace. Na základě těchto údajů se společnost EXIsport rozhodla vylepšit své vyhledávání zavedením našeptávače.

Searching red jacket in EXIsport store.
Using search to filter colors? No problem.

Okamžité výsledky

Kombinace našeptávače a analytiky vyhledávání vedla k 32% nárůstu míry konverze z vyhledávání, což přispělo k 52% meziročnímu nárůstu příjmů.

Překvapivě se průměrná doba strávená na stránkách snížila o 17 %, zatímco prodeje se zvýšily o 52 %. Někdo by to mohl chápat jako negativní jev, ale podle Juraje jsou nyní lidé, kteří jsou odhodláni nakupovat, schopni najít požadované produkty rychleji a nemusí na webu trávit více času, než je nutné.

Z lepšího vyhledávání mají prospěch nejen zákazníci, ale také prodejci v kamenných obchodech, kteří jsou nyní schopni rychleji obsloužit zákazníky.

Co bude dál

Použití našeptávače a analytiky vyhledávání přineslo spokojenější zákazníky online i offline. EXIsport tady však nekončí.

Chce spolupráci dále rozvíjet a využívat nové funkce, které Luigi’s Box postupně zavádí do svého vyhledávání.

Jaké výhody přináší Luigi's Box našim klientům

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Pilulka je jedním z největších e-shopů ve střední a východní Evropě v oblasti zdraví a léků, který se zaměřuje na kvalitní a rychlé dodání zboží, s obratem přibližně 3 miliardy korun (118 035 883 EUR) v roce 2023.

Přečíst případovou studii

Jak Muziker a Luigi’s Box vylepšily doporučení produktů

Připraveni na inspiraci? Podívejte se na naši studii případu a dozvíte se, jak Muziker a Luigi's Box společně zpřevratili online doporučení produktů.

Přečíst případovou studii

Společnost Diego zaznamenala nárůst konverzí o 28 %

Diego je známý prodejce podlahových krytin v regionu střední a východní Evropy, který se rozhodl začlenit Luigi's Box do svého online podnikání a dosáhl skvělých výsledků.

Přečíst případovou studii

EXIsport dosahuje impozantního zvýšení CTR v nástroji recommender o víc než 50%

Testy jasně ukázaly, že nástroj Luigi's Box Recommender má mnohem lepší výsledky než původní nástroje pro doporučování. Jeho nasazením v kategoriích získali další cenné transakce.

Přečíst případovou studii

Datart: Co stojí za 19% nárůstem konverzí? A/B test

Po vyhodnocení výsledků A/B testů vyhledávání se ukázalo, že řešení Luigi's Box je prokazatelně lepší než původní verze.

Přečíst případovou studii
;