Luigi’s Box Recommender je inteligentní nástroj, který ve vašem e-shopu zobrazuje boxy s personalizovaným doporučením produktů. Vytváří je pro každého zákazníka na míru pomocí umělé inteligence.
Zobrazuje například:
Domovská stránka
- nedávno prohlížené produkty,
- novinky
- oblíbené produkty
Podrobnosti o produktu
- podobné produkty
- související produkty
- oblíbené produkty stejné značky/kategorie
Doporučení se mohou zobrazovat i v různých dalších částech e-shopu, například přímo v nákupním košíku, v detailech kategorie apod.
V období od 9. listopadu do 3. prosince 2021 jsme ve spolupráci s e-shopem NAUREUS (www.naureus.sk) provedli rozsáhlé A/B testování s cílem sledovat výkonnost nasazeného personalizovaného doporučení od Luigi’s Boxu.
Slevy jsou nejúčinnější na domovské stránce
Kromě dvou stávajících boxů s doporučením jsme na domovskou stránku umístili také dva nové – „Pro vás“ a „Naposled prohlížené“. První z nich pracuje s daty získanými z návštěvy zákazníka v obchodě a sleduje jeho chování – kam kliknul, co si prohlížel nebo co koupil. Druhý zobrazuje poslední produkty prohlížené v e-shopu a umožňuje zákazníkovi se k nim pohodlně vrátit. V tomto případě se paradoxně v obou případech nejlépe osvědčil původní box s doporučením slevy.
Druhým nejúspěšnějším boxem byl box „Pro vás“, který byl pro návštěvníky stejně zajímavý jako výše zmíněná doporučení slev (stejný CTR* 1,6 % a stejný CVR** 46,5 %) a který přinesl až 84 asistovaných konverzí. U personalizovaného doporučení na domovské stránce se jedná o velmi dobrý výsledek.
V případě doporučení „Naposledy prohlížené“*** dosáhla původní varianta lepšího výsledku, a to CTR 1,2 % oproti 0,4 % u varianty Luigi’s Boxu, což vedlo k 207 asistovaným konverzím (oproti 74 u varianty Luigi’s Box). Důvodem může být skutečnost, že původní varianta má pravděpodobně přesnější informace o historii uživatelů.
*Click-Through Rate neboli míra prokliku je poměr mezi počtem kliknutí na reklamní odkaz a počtem jeho zobrazení, vyjádřený v procentech.
**Conversion Rate neboli míra konverze nebo „konverzní poměr“ je poměr počtu úspěšných akcí k počtu návštěv stránky vyjádřený v procentech.
***Pozn.: Ve statistice „naposledy zobrazené“ jsou zahrnuty i výsledky ze stejnojmenné sekce, ale byly umístěny vedle údajů o produktu, protože analytický nástroj nedokáže tyto údaje rozlišit.
Doporučení v košíku s více než 50% konverzním poměrem
V původní verzi webu nebylo personalizované doporučení v košíku vůbec nasazeno, takže jsme neměli k dispozici data pro srovnání. Verze s nasazeným doporučením od Luigi’s Boxu však přesto dosáhla krásných čísel – až 2,6 % CTR a 50,8 % CVR, což vedlo k 286 asistovaným konverzím v 96 relacích.
2,6 %
CTR
50,8 %
CVR
286
asistované konverze
96
relace
Až 1,8x více konverzí díky doporučením v detailu produktu
Doporučení v detailu produktu byla nasazena pouze na 16 dní, ale i tak dosáhla vyššího CTR (o 4,7 %) ve srovnání s původní verzí. Ta dosáhla CTR 3,2 %, zatímco CVR bylo srovnatelné – 30 % oproti 34 %. Počet asistovaných konverzí byl s nasazením personalizovaného doporučení 1,8krát vyšší, konkrétně 552 asistovaných konverzí oproti 313 konverzím.
Doporučení v kategoriích s téměř pětinásobnými konverzemi
Původní varianta obsahovala box s doporučeními TOP produktů z dané kategorie, zatímco varianta Luigi’s Box zobrazovala v dané kategorii doporučení personalizovaná. Celkově se u varianty Luigi’s Boxu zobrazilo 4x více doporučení s CTR 0,7 % oproti 0,5 % u původní varianty. CVR byla srovnatelná, 41 % oproti 42,9 %. Varianta Luigi’s Boxu vygenerovala celkem 83 asistovaných konverzí, zatímco původní varianta pouze 17.
4,8x
víc asistovaných konverzí s Luigi's Boxem
Jak vidíme, doporučení Luigi's Boxu byla ve všech případech s výjimkou doporučení „Naposledy prohlížené“ lepší a přinesla také více asistovaných konverzí. Proto se klient rozhodl pokračovat ve spolupráci a nadále využívá personalizovaná doporučení ve svém e-shopu.
Proč se vyplatí používat v e-shopu doporučení?
Luigi’s Box Recommender nabízí řadu výhod, díky kterým můžete pohodlně zvýšit obrat svého e-shopu. Celkově lze říct, že zákazníci, kteří vidí personalizovaná doporučení, nejenže zůstávají ve vašem obchodě déle, ale také méně porovnávají ceny. Kromě toho personalizovaná doporučení:
- snižují míru opuštění nákupního košíku – zobrazení personalizovaných doporučení na stránce košíku může zlepšit míru opuštění košíku o 4,35 %,
- zvyšují průměrnou hodnotu objednávky (AOV) – personalizovaná doporučení nabízejí příležitosti ke cross-sell a up-sell, díky čemuž zákazník nakupuje více,
- prodlužují dobu relace – zákazníci zůstávají v obchodě déle, protože je můžeme zaujmout tím, že jim doporučíme produkty, o kterých neuvažovali nebo které neočekávali,
- odlišují e-shop od konkurence – až 80 % spotřebitelů tvrdí, že je pravděpodobnější, že nakoupí v e-shopu, který nabízí personalizované služby.
Je až o 56 % pravděpodobnější, že se zákazníci vrátí a znovu nakoupí, pokud jim bude doporučeno něco na míru. Průměrná hodnota nákupního košíku se navíc může zvýšit až o 25 %, což se rozhodně vyplatí!