Absolute Boosting je vyhledávací funkce v e-commerce, díky které mohou firmy zajistit, že se určité dokumenty nebo produkty budou ve výsledcích vyhledávání objevovat vždy na stejném místě.
To může být výhodné pro online firmy, které nabízejí zboží nebo služby, a zákazníci tak mohou s větší pravděpodobností dokončit nákup, protože rychle najdou požadované zboží.
Pomocí funkce Absolute Boosting si mohou podniky zachovat kontrolu nad tím, kde se jejich nabídky ve vyhledávání zobrazují, což jim umožňuje upřednostnit určité položky nebo dokumenty v rámci souboru výsledků. Pomáhá jim to poskytovat lepší uživatelskou zkušenost, protože určité produkty jsou pro nakupující přístupnější, takže tráví méně času hledáním, a místo toho se soustředí na rychlejší nalezení toho, co hledají.
Absolute Boosting navíc pomáhá společnostem maximalizovat zisky díky vyšším prodejům, protože nakupující obvykle nepůjdou dál než na první stránku výsledků vyhledávání, pokud nenajdou to, co hledají, dostatečně rychle. Díky této funkci mají podniky větší kontrolu nad tím, které produkty se zobrazí na prvních místech seznamu, a mají tak větší šanci přeměnit tyto nakupující na zákazníky.
Podnikům, které hledají dynamičtější funkce, jako je řazení podle relevance, nemusí Absolute Boosting nabídnout dostatečně dobrou návratnost investic. Pro prodejce s rozsáhlými katalogy, kteří chtějí centralizovat konkrétní výpisy produktů, však může být tento nástroj velmi užitečný, protože jim pomůže zvýšit příjmy a zároveň poskytne zákazníkům příjemnější zážitek z nakupování.