Co je sémantické vyhledávání?
Sémantické vyhledávání představuje metodu, kterou se vyhledávač snaží získat co nejpřesnější výsledky pro vyhledávací dotazy tím, že hlouběji chápe kontextový význam na základě kontextu dotazu, záměru vyhledávání a vztahů mezi slovy. Jednoduše řečeno umožňuje sémantické vyhledávání uživatelům hledat podle smyslu. V důsledku toho pomáhá rychle poskytovat ty nejlepší výsledky vyhledávání.
Zde je příklad
Při typickém vyhledávání klíčových slov může zákazník napsat do vyhledávacího řádku klíčová slova jako „svetr“, aby našel svetr. Sémantické vyhledávání však dokáže snadněji zpracovat dotazy typu „teplé oblečení“ nebo „jak se v zimě udržím v teple?“.
Jak sémantické vyhledávání funguje
Sémantický vyhledávač používá k nalezení správného obsahu záměr uživatele a význam (neboli sémantiku) slov a frází. Překračuje rámec porovnávání klíčových slov, protože využívá informace, které nemusí být bezprostředně přítomny v textu (samotná klíčová slova), ale úzce souvisejí s tím, co vyhledávač chce.
Rozdíl mezi vyhledáváním podle klíčových slov a sémantickým vyhledáváním
Vyhledávání podle klíčových slov vyhledává všechny dokumenty z databáze, které mají v dotazu obsažen konkrétní hledaný výraz. Na rozdíl od vyhledávání podle klíčových slov bere sémantické vyhledávání v úvahu význam slov podle jejich kontextu. Porovnejme obě vyhledávání vedle sebe.
Vyhledávání klíčových slov
- Synonyma by mohla být při vyhledávání opomenuta.
- Uživatel musí při vyhledávání pečlivě volit klíčová slova.
- Zobrazené informace závisí na klíčových slovech a řadicích algoritmech, které mohou poskytovat místo výsledků spam.
Sémantické vyhledávání
- Technologie sémantického vyhledávání zohledňuje význam slov, a proto dobře rozumí synonymům.
- Vyhledávací dotaz je automaticky doplněn o skryté kódování.
- Zobrazené informace jsou nezávislé na klíčových slovech a řadicích algoritmech, které zlepšují přesnost vyhledávání a zajišťují přesné výsledky.
Naberte s námi na rychlosti!
Momentum score pro vyhledávání v e-shopech zobrazuje podle algoritmů G2 Momentum score každého produktu na vertikální ose a Satisfaction score na horizontální ose. Produkty ve stínované oblasti dosahují 25 % nejvyššího skóre v hodnocení Momentum Grid®.
Index vztahů ve vyhledávání v e-commerce na portálu G2
Zjistěte, jaké faktory ovlivňují vztahy mezi produkty. V níže uvedeném grafu naleznete informace o použitelnosti, kvalitě podpory a doporučeních.
- Sémantické vyhledávání
- Sémantické vyhledávání
- Kvalita podpory
- Další faktory
-
Sémantické vyhledávání: 3.34
-
Sémantické vyhledávání: 1.43
-
Kvalita podpory: 3.37
-
Další faktory: 1.69
-
Sémantické vyhledávání: 3.43
-
Sémantické vyhledávání: 1.43
-
Kvalita podpory: 3.41
-
Další faktory: 1.3
-
Sémantické vyhledávání: 3.29
-
Sémantické vyhledávání: 1.36
-
Kvalita podpory: 3.28
-
Další faktory: 1.54
-
Sémantické vyhledávání: 3.25
-
Sémantické vyhledávání: 1.3
-
Kvalita podpory: 3.15
-
Další faktory: 1.54
-
Sémantické vyhledávání: 3.38
-
Sémantické vyhledávání: 1.41
-
Kvalita podpory: 3.46
-
Další faktory: 0.81
Rozdíl mezi doslovným a sémantickým vyhledáváním
Na rozdíl od sémantického vyhledávání hledá standardní vyhledávač doslovné shody s vyhledávacími výrazy nebo jejich varianty, aniž by rozuměl celkovému významu dotazu.
Většina vyhledávání na webu nemá žádný slovníkový záměr. Proto potřebujeme sémantické vyhledávání, metodu, která zpracuje náš dotaz a poskytne nám zpět výsledek, který odpovídá našemu záměru. Když například hledáme „obchod s obuví poblíž“, chceme nejbližší obchod s obuví k naší fyzické poloze, a ne obchod s obuví s názvem „poblíž“ nebo ve městě s názvem „Poblíž“.
Technologie sémantického vyhledávání
Sémantické vyhledávání využívá záměr uživatele, kontext a význam pojmů a přiřazuje dotaz uživatele k odpovídajícímu obsahu. Využívá vektorové vyhledávání, umělou inteligenci (AI), strojové učení (ML) a zpracování přirozeného jazyka (NLP), aby poskytlo výsledky, které mají odpovídat dotazu uživatele, i když neexistují žádné shody slov.
Umělá inteligence a strojové učení využívají vzorce a data získaná metodou pokus-omyl ke zlepšení zkušenosti vyhledávajícího, zatímco NLP umožňuje vašemu vyhledávání rozvíjet hlubší porozumění vašim produktům.
Proč je sémantické vyhledávání v e-commerce důležité
Výhody sémantického vyhledávání se již neomezují pouze na vyhledávače jako Google. Řadu výhod nabízí také webovým stránkám e-shopů.
Zlepšujte zákaznickou zkušenost
Přibližně 68 % zákazníků by se nevrátilo na webovou stránku, kde se špatně vyhledává. Pokud zákazníci nemohou najít produkty, které potřebují, opustí vaše stránky a budou je hledat jinde. Sémantické vyhledávání pomáhá zlepšit zákaznickou zkušenost tím, že rychle poskytuje přesné výsledky.
Zvyšujte uživatelskou spokojenost
Technologie sémantického vyhledávání zvyšují spokojenost uživatelů, protože poskytují interaktivnější výsledky vyhledávání založené na dialogu nebo konverzaci. Sémantické vyhledávání například umožňuje snadno rozlišit mezi vyhledáváním jeřábu – ptáka a jeřábu – stroje používaného ke zvedání těžkých předmětů.
Zlepšete business intelligence
Sémantický model poskytuje strukturovaná data pro business intelligence. Sémantická metadata mohou využívat například e-shopy k obohacení svých obsahových pilířů. Sémantické vyhledávání rozšiřuje oblast vyhledávání a usnadňuje získání informací z nestrukturovaného obsahu, což je při vyhledávání podle klíčových slov téměř nemožné.
Budujte pevné vztahy se zákazníky
V metodách sémantického vyhledávání již vyhledávač na webu není závislý na rozpoznávání klíčových slov a zobrazování přesné shody. Místo toho sémantické vyhledávání pomáhá společnostem rozvíjet vztahy se zákazníky, na kterých záleží, tím, že konverzuje jazykem zákazníka.
Poskytujte personalizované výsledky
Implementace sémantického vyhledávání také pomáhá přizpůsobit zákaznickou zkušenost. Pokud například někdo projevil zájem o pánské oblečení a hledá obecné výrazy jako „běžecké boty“ nebo „aktivní oblečení“, sémantický vyhledávač mu na základě historie vyhledávání a záměru zobrazí relevantní výsledky.
Začněte s Luigi’s Boxem
Zarezervujte si konzultační hovor a dozvíte se, jak může sémantické vyhledávání od Luigi’s Boxu zlepšit spokojenost zákazníků, zjednodušit zákaznickou cestu a zvýšit konverzní poměr.
Jak sémantické vyhledávání implementovat
Integrace s Luigi’s Boxem je snadná. Stačí vložit skript, který vygenerujeme, do GTM, poslat nám produktové kanály a náš integrační tým spustí vyhledávání.
Pokud provozujete svůj e-shop na některé z našich podporovaných platforem, můžeme nastavit datové konektory, takže na vaší straně nevznikají žádné náklady na vývoj.
Zjistěte víceIntegrujeme se s jakoukoliv platformou
Luigi’s Box lze použít s jakoukoliv platformou pro e-commerce, zejména pak se službou Shopify.
Naše aplikace AI Search & Discovery Shopify nabízí bezplatný plán a zkušební verzi na 14 dní zdarma. Pomůže vám přizpůsobit obsah webu záměrům zákazníků, abyste dosáhli relevantnějších výsledků vyhledávání, a tím ušetřili čas strávený nakupováním.
Vyzkoušet zdarmaPřehled Luigi’s Box Search
Domluvte si prezentaci
Vyzkoušejte, jak Luigi’s Box funguje, a zarezervujte si bezplatný konzultační hovor, abyste viděli naše sémantické vyhledávání v akci.
Prezentace produktuČasté otázky
Co je sémantické vyhledávání?
Sémantický vyhledávač se snaží porozumět záměru uživatele a kontextovému významu dotazu, aby poskytl výsledky, které odpovídají tomu, co uživatelé hledají.
Technologie sémantického vyhledávání zná různé způsoby, kterými lze pojem vyjádřit, a ví, v jakém kontextu se daný výraz používá. Tyto znalosti využívá k rychlejšímu nalezení relevantnějšího obsahu.
Kde se sémantické vyhledávání používá?
Lidé používají při hledání produktu nebo obsahu různé způsoby, jazyky a výrazy. Vyhledávací dotazy mohou být navíc nejednoznačné. Sémantické vyhledávání se používá k pochopení vztahů mezi slovy. Funguje na základě vytváření vazeb mezi slovy a frázemi.
Tímto způsobem dokáže interpretovat digitální obsah „lidštějším“ jazykem. Když toho dosáhne, může vyhledávači nabídnout personalizovanější a přesnější výsledky vyhledávání. Sémantické vyhledávání dnes využívá mnoho odvětví, jako je například e-commerce, zábavní průmysl, streamovací média a další.
Kdo jsou nejlepší poskytovatelé sémantického vyhledávání?
Mezi nejoblíbenější poskytovatele vyhledávání patří:
1. Luigi’s Box
Společnost Luigi’s Box využívá sémantické vyhledávání ke zlepšení nákupního zážitku zákazníků. Sleduje jejich záměry a nabízí jim relevantní výsledky vyhledávání na základě předchozích interakcí. Funkce vyhledávání počítá s tím, že uživatel bude během vyhledávání dělat chyby, překlepy a používat nesprávné či slangové výrazy nebo různá synonyma, která nejsou ani gramaticky správná.
2. Algolia
Nástroj Algolia Search nabízí řadu funkcí pro e-shopy, jako je například vyhledávání s našeptávačem, tolerance překlepů, správa synonym, filtry a fasety, které pomáhají zákazníkům rychle najít relevantní produkty na vašem webu. Vyhledávač nástroje Algolia je nezávislý na jazyku. Podporuje jazyky využívající abecedu i symboly (jako je čínština, japonština nebo korejština).
3. AddSearch Site Search
Nástroj AddSearch Site Search vám umožňuje rychle zobrazit výsledky vyhledávání s možností přizpůsbit pole s výsledky a zlepšit dostupnost vyhledávání. Uživatelský panel vám poskytuje kontrolu nad vyhledáváním ve skladových zásobách. Můžete také vytvořit inteligentní vyhledávání. Platforma navíc poskytuje balíček pro zvýšení relevance vyhledávání, který obsahuje funkce pro připnutí výsledků, propagaci a správu synonym.
Proč je sémantické vyhledávání důležité?
Vyhledávače v e-shopech se neustále snaží uspokojit uživatele co nejpřesnějšími výsledky. Zde může pomoci sémantické vyhledávání. To srovnává záměr uživatele s kontextovým významem obsahu, a nabízí tak co nejpřesnější a nejrelevantnější výsledky.
Sémantické vyhledávání umožňuje vyhledávačům rozlišovat mezi různými věcmi, jako jsou lidé nebo místa. Umožňuje interpretovat záměr vyhledávání na základě faktorů, jako je poloha uživatele, historie vyhledávání a pravopisné varianty.
Předpokládejme například, že uživatel hledá výraz „pas“. Vyhledávání podle klíčových slov nebo doslovné vyhledávání vygeneruje všechny dokumenty, ve kterých se mluví o cestovních pasech, a také o pasu jako části těla. Při sémantickém vyhledávání však uživatel sám volí, zda se má vyhledávat cestovní doklad, nebo část těla.