NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Personalizované vyhledávání

Přesvědčte zákazníky pomocí personalizovaného vyhledávání, aby nakupovali více

Personalizované vyhledávání zlepšuje uživatelský zážitek z webových stránek, protože zákazníci mají pocit, že výsledky vyhledávání odpovídají tomu, co se jim líbí.

Co je personalizované vyhledávání?

Personalizované vyhledávání spočívá v tom, že vyhledávání na stránkách přizpůsobuje výsledky na základě zeměpisné polohy uživatele, jeho předchozích vyhledávání, záměrů a známých preferencí.

Jedná se o online vyhledávání, které je přizpůsobeno konkrétním zájmům uživatele tím, že zahrnuje informace o něm nad rámec daného dotazu zadaného do vyhledávacího pole.

Důvěřuje nám víc než 3 000 online firem

Úprava vyhledávacího dotazu, aby poskytlo relevantnější výsledky vyhledávání

Předpokládejme, že si zákazník přes váš e-shop koupí chytrý telefon. Když bude hledat příslušenství, jako například kryty na telefon, vyhledávací algoritmus mu zobrazí produkty vhodné pro zakoupený model.

Zákazník tak nejen rychleji najde to, co hledal, ale zobrazí se mu také výsledky odpovídající zvolenému modelu.

Změna řazení výsledků vyhledávání s cílem zařadit nejrelevantnější produkty na vyšší pozice

Všechny hlavní vyhledávače dnes používají personalizaci vyhledávání. Google však poprvé představil koncept personalizovaného vyhledávání v roce 2004, aby zlepšil uživatelský komfort.

Přes personalizované vyhledávání Google propojuje historii vyhledávání uživatele, jeho záložky a služby Google (například Gmail, Mapy Google, Google+ apod.) a poskytuje tak personalizované výsledky vyhledávání.

Ohlasy zákazníků

Přečtěte si, jak jsme pomohli nespočtu firem po celém světě

Luigi’s Box je jedním z nejlepších řešení pro vyhledávání a objevování produktů z dobrého důvodu. Podívejte se na recenze našich klientů a zjistěte, jak jsme jim pomohli zlepšit jejich podnikání.

„Ukázalo se, že je to naprosto nenahraditelný nástroj!“

Extrémně snadno se používá a má robustní funkce, které posílí váš e-commerce projekt. Obzvlášť se mi líbí vyhledávání s umělou inteligencí a personalizovaná doporučení pro naše zákazníky. Ve skutečnosti se nám díky Luigi's...

Tomáš O.
Co-founder & CMO
Celá recenze na G2

„Velmi dobrý vyhledávač a nástroj na doporučování produktů.“

Dobrý vyhledávač a systém doporučování, který lze vyladit individuálním nastavením v pozadí. Je velmi užitečný, zejména pokud máte velmi rozsáhlou nabídku produktů.

Petr M.
Ověřený uživatel G2
Celá recenze na G2

„Skvělý produkt pro zákazníky. Velmi užitečný pro růst příjmů.“

Systém správy s mnoha funkcemi, přehledy a měsíční shrnutí v e-mailu, skvělá podpora (rychlá, dobrá doporučení, komunikace a další), stabilní.

Jozef F.
G2 verified user
Celá recenze na G2

Hodnota nákupního košíku se výrazně zvýšila

Recommender je užitečný a inspirativní nástroj, díky kterému mohou zákazníci objevovat produkty od společnosti Powerlogy. Jak to víme? Průměrná hodnota košíku s jeho používáním dramaticky roste.

Michal Dodok
Head of Marketing, Powerlogy

Konverzní poměr se zvýšil o 600 %

Luigi’s Box používáme již od roku 2017. Kromě zvýšení konverzí z vyhledávání o 600 % nám přinesl i zrychlení obsluhy zákazníků v kamenných prodejnách.

Martin Derňar
Chief Omnichannel Officer, Nay

Mimořádné úsilí ke zlepšení obchodních výsledků

Luigi's Box našim zákazníkům zásadním způsobem usnadňuje nákupní proces. Navíc pro nás vyvinul několik funkcí, které nám zjednodušují management produktů v našem e-shopu.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Luigi's Box zlepšuje zákaznickou zkušenost

Nejvyšší přínos Luigi's Boxu je vidět ve zlepšení UX našeho webu. Čím rychleji zákazníci najdou, co hledali, a čím relevantnější výsledky dostanou, tím větší je šance, že nakoupí u vás.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Lepší konverzní poměr a spokojenější zákazníci

Luigi's Box je skvělý nástroj, který doplňuje naše vlastní analytická data. Jeho implementace napomohla nejen vyššímu konverznímu poměru našeho e-shopu, ale pomáhá nám udržet zákaznickou spokojenost na vysoké úrovni.

Jana Karasová
Online Sales and Service Development Specialist, O2

Luigi's Box nám otevřel oči

Luigi's Box nám otevřel oči a ukázal nám skrytý potenciál vyhledávání. Provozovatelé e-shopů často investují zejména do reklamy, ale nevěnují dostatečnou pozornost nákupnímu procesu. Luigi's Box nám ukázal, co můžeme získat, když se...

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Tým profesionálních specialistů

Luigi's Box nám dává záruku profesionality. Jelikož jsou to specialisté na vyhledávání, dokáží nás posunout k našim cílům mnohem rychleji.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Víc než 100.000 EUR ročně díky Luigi's Boxu

Vzhledem k naší velikosti nám Luigi's Box přináší víc než 100.000 EUR ročně prakticky bez práce. Při ceně, kterou za nástroj platíme, se nám investice vrací několikanásobně.

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star

Příklad personalizovaného vyhledávání

Kdo personalizované vyhledávání používá

V dnešní době mnoho firem používá personalizaci vyhledávání, aby zákazníkům usnadnily nakupování zobrazením relevantních produktů. Zde je několik špičkových odvětví, která zásadně spoléhají na personalizované vyhledávací strategie:

E-commerce tržiště
E-commerce tržiště

Webové stránky elektronických obchodů a tržišť, jako jsou eBay, Etsy a Amazon, používají personalizované vyhledávání, aby zákazníkům pomohly najít relevantní produkty, jakmile začnou psát do vyhledávacího pole. Některé weby také zohledňují frekvenci návštěv a oblibu určitých značek nebo atributů produktů.

Média a zábavní průmysl
Média a zábavní průmysl

Streamovací weby jako Netflix a Spotify využívají personalizaci vyhledávání, aby uživatelům zobrazovaly různý obsah podle jejich zájmů. Netflix využívá údaje o sledování obsahu zákazníky, historii vyhledávání, údaje o hodnocení a také čas, datum a zařízení uživatele k předvídání toho, co by se mu mělo zobrazit.

Potraviny a nápoje
Potraviny a nápoje

Nejznámější řetězce rychlého občerstvení, jako je McDonald’s, KFC a Starbucks, přizpůsobují vyhledávání podle denní doby, aktuální polohy, předpovědi počasí nebo oblíbených položek v menu. Jídelní lístek McDonald’s například nabízí horký čaj, když prší, a zmrzlinu za slunečného odpoledne.

Sociální sítě
Sociální sítě

Giganti na poli sociálních médií, jako jsou Facebook a Instagram, zobrazují různým lidem různý obsah na základě jejich preferencí, zájmů a chování, které se rozhodnou sdílet online. Instagram se například spoléhá na strojové učení založené na vašem minulém chování, aby pro každého vytvořil jedinečný kanál.

Technologie a SaaS
Technologie a SaaS

Mnoho technologických společností, jako jsou například firmy poskytující software jako službu (SaaS), využívá personalizaci vyhledávání, aby svým zákazníkům poskytly rychlý přístup k relevantním materiálům, které jim pomohou řešit vlastní záležitosti. Příkladem je společnost HubSpot, která vyhledávání na svých stránkách personalizuje, a pomáhá tak uživatelům rychle najít relevantní obsah.

Personalizace vyhledávání pomáhá upoutat pozornost zákazníků a šetří čas a energii, které zákazník při prohlížení vašeho e-shopu vynaloží.

Jestliže zákazníkovi předložíte rychlé návrhy vyhledávání, které bude pravděpodobně preferovat, pomáhá to zvýšit šanci na skutečný nárůst konverzí. Společnosti, které si vedou v personalizaci výborně, generují o 40 % vyšší příjmy než průměrné subjekty.

Jak personalizace funguje?

Personalizované výsledky vyhledávání nejsou založeny pouze na tradičních faktorech hodnocení (jako je relevance). Zohledňují také další údaje o jednotlivých uživatelích, jako je jejich jazyk, aktuální poloha, profil, záměr nebo předchozí vyhledávání.

Předpokládejme, že na webových stránkách s oblečením budete hledat „bílá košile“ a zobrazí se vám výsledky s dámskými košilemi. Pak kliknete na kategorii pánské košile a prohlédnete si některé produkty. Pokud nyní při dalším hledání opět zadáte „bílá košile“, zobrazí se vám výsledky pro muže, aniž byste museli vybírat kategorii muži.

Když se oblíbenější velikosti produktu vyprodají, vyhledávací algoritmus může automaticky snížit hodnocení produktu a zobrazit jiné produkty, u kterých je k dispozici více velikostí.

Výhody personalizovaného vyhledávání

Zvyšte průměrnou hodnotu objednávky
Zvyšte průměrnou hodnotu objednávky

Vyhledávací algoritmus může zákazníkům ukázat zajímavé produkty, o kterých dosud nevěděli, což zvyšuje pravděpodobnost, že si je zakoupí. V důsledku se tak zvyšuje průměrná hodnota objednávek.

Zlepšete zákaznickou zkušenost
Zlepšete zákaznickou zkušenost

Personalizované vyhledávání ukazuje přesnější a relevantnější výsledky každému zákazníkovi, a pomáhá mu tak rychle najít obsah, který hledá. Celkový online zážitek je lepší.

Zajistěte lepší metriky
Zajistěte lepší metriky

Zvýšením relevance výsledků můžete zlepšit míru prokliku (CTR) a míru konverze (CVR). Personalizace vyhledávání také prodlužuje celkovou dobu návštěvy, snižuje míru odchodu a zlepšuje dobré jméno značky.

Generujte vyšší zisky
Generujte vyšší zisky

Zlepšete vztahy se zákazníky
Zlepšete vztahy se zákazníky

Index vztahů

Index vztahů ve vyhledávání v e-commerce na portálu G2

Zjistěte, jaké faktory ovlivňují vztahy mezi produkty. V níže uvedeném grafu naleznete informace o použitelnosti, kvalitě podpory a doporučeních.

Společnost
  • Personalizované vyhledávání
  • Personalizované vyhledávání
  • Kvalita podpory
  • Další faktory
Skóre
Luigi’s Box
  • Personalizované vyhledávání: 3.29
  • Personalizované vyhledávání: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.34
  • Další faktory: 1.71
Personalizované vyhledávání: 3.29
Personalizované vyhledávání: 1.43
Kvalita podpory: 3.34
Další faktory: 1.71
Skóre:
9.77
Constructor
  • Personalizované vyhledávání: 3.43
  • Personalizované vyhledávání: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.4
  • Další faktory: 1.25
Personalizované vyhledávání: 3.43
Personalizované vyhledávání: 1.43
Kvalita podpory: 3.4
Další faktory: 1.25
Skóre:
9.51
Searchspring
  • Personalizované vyhledávání: 3.29
  • Personalizované vyhledávání: 1.36
  • Kvalita podpory: 3.27
  • Další faktory: 1.45
Personalizované vyhledávání: 3.29
Personalizované vyhledávání: 1.36
Kvalita podpory: 3.27
Další faktory: 1.45
Skóre:
9.37
Algolia
  • Personalizované vyhledávání: 3.22
  • Personalizované vyhledávání: 1.29
  • Kvalita podpory: 3.1
  • Další faktory: 1.67
Personalizované vyhledávání: 3.22
Personalizované vyhledávání: 1.29
Kvalita podpory: 3.1
Další faktory: 1.67
Skóre:
9.28
Syte
  • Personalizované vyhledávání: 3.39
  • Personalizované vyhledávání: 1.41
  • Kvalita podpory: 3.47
  • Další faktory: 0.75
Personalizované vyhledávání: 3.39
Personalizované vyhledávání: 1.41
Kvalita podpory: 3.47
Další faktory: 0.75
Skóre:
9.02

Jak implementovat personalizované vyhledávání

Personalizace vyhledávání může být složitá, ale to už neplatí! S Luigi’s Boxem to zvládnete pouze pomocí několika jednoduchých kroků:

  • Synchronizujte svou produktovou databázi s naším vyhledávacím indexem.
  • Implementujte nástroj analytiku vyhledávání od Luigi's Boxu a umožněte učení s vašimi webovými stránkami.
  • Udělejte si pohodlí a o spuštění vyhledávání se postará náš integrační tým.

Luigi's Box je kompatibilní s jakýmkoliv webem

Existují tři způsoby, jak vložit produktová data do Luigi’s Box.

Synchronizace přes content API

Data budou odesílána na naše servery. Proto posíláte aktualizace produktů pouze tehdy, když se změní. Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory.

Na vaší straně nejsou žádné vývojové náklady. Všechna potřebná data můžeme získat sami. Luigi’s Box je kompatibilní s jakoukoliv e‑commerce platformou.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Konektory platforem

Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory, takže na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady.

Můžeme stáhnout veškerá potřebná data a vy tak můžete přejít na krok čtyři. Pokud nespolupracujete s jednou z těchto platforem, můžete si vybrat, zda synchronizovat pomocí API nebo Feedů.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Synchronizujte přes feedy

Data budou stažena z vašich serverů. Pokud dojde ke změně produktu, nebudeme o ní informováni, dokud nebude příště zpracován feed. Aktualizace dat se obvykle provádí šestkrát denně.

Pro synchronizaci dat můžete použít API nebo feedy. Potřebujeme aktuální informace o produktech, kategoriích, značkách a (volitelně) článcích.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Personalizujte své vyhledávání s Luigi's Boxem

S nástrojem Luigi's Box Search můžete svým zákazníkům umožnit prozkoumat váš obsah prostřednictvím relevantního vyhledávání, které:

Toleruje překlepy a rozpoznává synonyma, která souvisejí s vašimi produkty

Zlepšuje jejich zkušenost z nákupu díky personalizaci a hlasovému vyhledávání

Poskytuje efektivní mechanismy filtrování a výsledky pomocí umělé inteligence

Zobrazí jim správnou kategorii, značku nebo produkt od prvního stisknutí klávesy

Časté otázky

Co je personalizované vyhledávání?

Personalizované vyhledávání zobrazuje výsledky, které nejsou založeny pouze na typických kritériích (jako je relevance obsahu ke klíčovému slovu), ale také na údajích, které má vyhledávač o dané osobě v daném okamžiku k dispozici, jako je její zeměpisná poloha, předchozí vyhledávání nebo záměr.

Proč je personalizované vyhledávání pro e-shopy důležité?

Jaký je rozdíl mezi standardním a personalizovaným vyhledáváním?

Standardně nastavené vyhledávání se obvykle spoléhá na sémantické vyhledávání, kdy vyhledávač hledá doslovné shody slov dotazu nebo jejich variant, aniž by chápal celkový význam dotazu. Obecné vyhledávání zobrazuje všem uživatelům identické výsledky vyhledávání na identické dotazy bez ohledu na různé zájmy a informační potřeby uživatelů.

Personalizované vyhledávání naproti tomu poskytuje výsledky přizpůsobené konkrétně zájmům jednotlivce, protože bere v úvahu informace o něm nad rámec toho, co zadává do vyhledávacího pole. Pro každý dotaz může personalizované vyhledávání zobrazit různým jednotlivcům různé výsledky vyhledávání. Případně může pro každého jednotlivce řadit výsledky vyhledávání odlišně na základě jeho preferencí, zájmů a informačních potřeb.

Jak lze vyhledávání personalizovat?

Personalizace vyhledávání zahrnuje několik různých faktorů, které umožňují poskytovat personalizované výsledky. Google například při personalizovaném vyhledávání využívá historii prohlížeče, záložky, polohu uživatele a údaje z různých služeb Google. Webové stránky, které uživatel často navštěvuje, se obvykle umístí na vyšší pozici na stránce výsledků vyhledávání Google.

Za jak dlouho se projeví efekt personalizace?

Funkce Luigi’s Box Search se projeví okamžitě po spuštění, protože skutečný záměr zohledňujeme téměř v reálném čase. Kvalita personalizace se v průběhu času postupně zvyšuje, protože se systematicky shromažďuje a zohledňuje dlouhodobá historie uživatele.