NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Jak zpracovat 120 milionů requestů měsíčně na 9 doménách

Answear je jedním z největších internetových obchodů s oblečením ve střední a východní Evropě. Během integrace vyhledávání jsme pro klienta vyvinuli několik funkcí.

Jak zpracovat 120 milionů requestů měsíčně na 9 doménách
Answear logo
Polsko
vznik
9
zemí střední a východní Evropy
90 000
produktů
350
módních značek

Answear je jedním z nejoblíbenějších internetových obchodů s oblečením ve střední a východní Evropě. Internetový obchod jejich velikosti si byl dobře vědom důležitosti vyhledávání pro své podnikání a rozhodl se obrátit na odborníky. V soutěži čtyř předních dodavatelů vyhledávání zvítězil Luigi’s Box.

Integrace na míru

V rámci backendové integrace jsme pro Answear speciálně vyvinuli řadu funkcí, které integraci zjednodušují a minimalizují množství práce. Webové stránky klienta navštíví měsíčně 4 miliony lidí, kteří v průměru vygenerují 120 milionů requestů na Luigi’s Box měsíčně, což je téměř 1,5 miliardy ročně.
Pro e-shop Answear jsme na zakázku vyvinuli následující funkce:

1. Ukrajinsko-ruské vyhledávání bez přepínání jazyků

Ukrajinská verze stránek obsahuje rychlý přepínač do ruštiny. Klient chtěl tento krok svým zákazníkům usnadnit, a proto potřeboval importovat velké množství ruských výrazů jako synonym pro produkty v ukrajinštině (a naopak). Zákazníci tak nemuseli přepínat jazykové verze webových stránek, protože vyhledávání bylo schopno automaticky vyhledávat v požadovaném jazyce.

2. Aktualizace všech produktů z vybrané kategorie

Pro zjednodušení správy produktů potřeboval klient možnost upravovat atributy všech produktů z určité kategorie najednou. Proto jsme přidali možnost například hromadně změnit všechny produkty Adidas na „nedostupné“.

3. Automatické přeindexování produktů po změně kategorie

Pokud se na stránce změní kategorie produktu, musí se v katalogu produktů znovu zaindexovat také všechny položky z této kategorie. Tento proces jsme pro klienta zautomatizovali, aby na tento krok nemusel myslet při provádění změn v administraci webu.

4. Fasety nad strukturovanými daty

Fasety v produktovém katalogu klienta se skládají z různých komponent (např. faseta barvy se skládá z názvu, ID nebo html kódu). Integrace backendu vyžadovala připojení k existujícímu frontendu při zachování této struktury dat. Proto jsme naše řešení upravili tak, aby bylo schopné zpracovávat data ve struktuře, kterou klient požadoval.

5. Vlastní servery

Požadavkem klienta bylo mít pro svůj e-shop vyhrazené vlastní servery. Chtěl se ujistit, že ostatní weby nebudou mít žádný vliv na jeho výkon. Přestože u nás v minulosti nikdy k negativnímu dopadu v této oblasti nedošlo, jeho žádosti jsme vyhověli.

6. Klientova knihovna v PHP

Klient vytvořil open-source knihovnu v jazyce PHP, která jim usnadní práci s Luigi’s Box API.

7. Vyhledávání podle pohlaví

Vyhledávání v e-shopu Answear se zobrazí pouze při výběru pohlaví. Nakonfigurovali jsme ho tak, aby vyhledával produkty pouze pro dané pohlaví, a to i po zadání obecných výrazů, jako je tričko, kalhoty, bunda apod.

8. Knihovny pro vykreslení našeptávače

Nástroje Luigi’s Boxu jsou navrženy tak, aby vypadaly jako přirozená součást webu. Klient si však přál, aby byl našeptávač ještě více přizpůsoben jeho potřebám. Na začátku naší spolupráce jsme mu poskytli přístup ke zdrojovému kódu našich knihoven, aby mohl vykreslit design našeptávače podle svých představ.

Výsledky

Vyhledávání od Luigi’s Boxu bylo v e-shopu Answear spuštěno 14. 12. 2020. Údaje jsme porovnávali několik týdnů před a po spuštění nástroje. Vzhledem k tomu, že toto období zahrnuje černý pátek a Vánoce, tedy tradičně nejrušnější období roku, je důležité se na čísla dívat s odstupem. Existují však jednoznačně pozitivní trendy:

2x

použití vyhledávání

Celkový počet použití vyhledávače a našeptávače se s Luigi's Boxem zdvojnásobil. Zákazníci si rychlejšího a efektivnějšího vyhledávání okamžitě všimli.

+40%

konverzní mira

Počet relací s konverzí z vyhledávání byl v lednu 2021 stále o více než 40 % vyšší než v říjnu 2020. Nové vyhledávání si udrželo vysokou úroveň konverze i po nejsilnějším období roku.

Taking extra effort to improve business results

Luigi’s Box massively streamlines shopping for our customers. Moreover, they developed several features for us that help manage products in our e-shop.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Shrnutí

Během integrace našeho vyhledávání do e-shopu Answear jsme pro klienta vyvinuli řadu funkcí na míru, abychom mu usnadnili správu katalogu produktů, ale také usnadnili proces nakupování.
Efektivnějšího vyhledávání si zákazníci okamžitě všimli, o čemž svědčí zejména zdvojnásobení jeho využívání. Nástroj měl také vliv na konverzní poměr při vyhledávání, který si udržel vysoké hodnoty i po silném vánočním období.

Jaké výhody přináší Luigi's Box našim klientům

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Pilulka je jedním z největších e-shopů ve střední a východní Evropě v oblasti zdraví a léků, který se zaměřuje na kvalitní a rychlé dodání zboží, s obratem přibližně 3 miliardy korun (118 035 883 EUR) v roce 2023.

Přečíst případovou studii

Jak Muziker a Luigi’s Box vylepšily doporučení produktů

Připraveni na inspiraci? Podívejte se na naši studii případu a dozvíte se, jak Muziker a Luigi's Box společně zpřevratili online doporučení produktů.

Přečíst případovou studii

Společnost Diego zaznamenala nárůst konverzí o 28 %

Diego je známý prodejce podlahových krytin v regionu střední a východní Evropy, který se rozhodl začlenit Luigi's Box do svého online podnikání a dosáhl skvělých výsledků.

Přečíst případovou studii

EXIsport dosahuje impozantního zvýšení CTR v nástroji recommender o víc než 50%

Testy jasně ukázaly, že nástroj Luigi's Box Recommender má mnohem lepší výsledky než původní nástroje pro doporučování. Jeho nasazením v kategoriích získali další cenné transakce.

Přečíst případovou studii

Datart: Co stojí za 19% nárůstem konverzí? A/B test

Po vyhodnocení výsledků A/B testů vyhledávání se ukázalo, že řešení Luigi's Box je prokazatelně lepší než původní verze.

Přečíst případovou studii
;