NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Interní vyhledávání

Podrobný průvodce softwarem pro interní vyhledávání

Přidejte na své webové stránky funkci interního vyhledávání, abyste získali hlubší přehled o zájmech a očekáváních svých zákazníků. Sledujte jejich záměry a nabízejte jim relevantní výsledky vyhledávání na základě jejich chování online.

Co je interní vyhledávání?

Definice interního vyhledávání

Interní vyhledávání představuje klíčovou funkci na webových stránkách, která umožňuje uživatelům efektivně vyhledávat konkrétní informace. Zadáním klíčových slov nebo frází do vyhledávacího řádku na webu mohou návštěvníci rychle přejít k požadovanému obsahu, aniž by museli manuálně procházet celý web. Funkce interního vyhledávání je zkrátka cenným navigačním prvkem pro většinu typů webových stránek.

Důležitost interního vyhledávání

Význam interního vyhledávání

Bez ohledu na to, jak intuitivně jsou webové stránky navrženy, dostupnost interního vyhledávání výrazně zvyšuje uživatelský komfort. Tato funkce zjednodušuje proces vyhledávání relevantního obsahu a činí ho přímočarým a efektivním. Absence funkce interního vyhledávání může vést k tomu, že návštěvníci webové stránky opustí a budou hledat informace jinde, což poukazuje na její důležitost pro udržení zapojení a spokojenosti uživatelů.

Přínosy interního vyhledávání

Proč potřebujete interní vyhledávání?

Nástroj pro interní vyhledávání je pro každý online business nutností. Mezi čtyři hlavní benefity interního vyhledávání patří:

Lepší konverzní poměr
Lepší konverzní poměr

Zákazníci, kteří používají vyhledávání na webových stránkách, neprocházejí vaše stránky jen tak náhodně. Přesně vědí, co chtějí, což znamená, že je pravděpodobnější, že dojde ke konverzi, než u těch, kteří to nevědí. Interní vyhledávání na webu proto přímo souvisí s lepším poměrem konverzí a příjmů.

Lepší uživatelská zkušenost
Lepší uživatelská zkušenost

Podle průzkumu provedeného společností Baymard zákazníci skutečně chtějí jednoduché a dokonalejší vyhledávání, aby rychleji a efektivněji našli to, co hledají. Výjimečný uživatelský zážitek můžete zajistit pomocí dobrého interního vyhledávače na webu, který podporuje prediktivní vyhledávání.

Lepší porozumění zákazníkům
Lepší porozumění zákazníkům

Implementací vyhledávání na webu získáte přístup ke všem vyhledávacím dotazům každého návštěvníka vašich webových stránek. Jedná se v podstatě o souhrnný seznam přání a potřeb vašich zákazníků. Tímto způsobem můžete zajistit, že pokud zákazníci chtějí něco konkrétního, najdou to ve vašem e-shopu.

Větší konkurenční výhoda
Větší konkurenční výhoda

Mnoho e-commerce firem často selhává při zavádění a zdokonalování vyhledávání na webu. Většina z nich jednoduše nemá čas, zkušenosti nebo znalosti potřebné ke zlepšení funkcí interního vyhledávání, což ohrožuje úspěch jejich internetových obchodů. Tím, že budete investovat dostatek času do zdokonalení vyhledávání na webu, však můžete získat výrazný náskok před konkurencí.

Jaké funkce by mělo mít interní vyhledávání?

Představujeme vám některé funkce a osvědčené postupy, které by měly být pro moderní interní vyhledávání hračkou.

Viditelnost

Viditelnost

Ujistěte se, že je vaše vyhledávací lišta dobře viditelná a okamžitě použitelná, protože není schovaná za ikonou vyhledávání. To zákazníkům pomůže okamžitě najít, co hledají.

Našeptávač

Našeptávač

Jakmile zákazníci začnou psát vyhledávací dotaz, ihned jim ukažte relevantní a vysoce kvalitní obsah, a to ještě předtím, než kliknou na tlačítko pro vyhledávání. S tím vám pomůže funkce našeptávače.

Návrhy

Návrhy

Pokud vyhledávací pole nabízí návrhy, mělo by nejprve zobrazit ten nejrelevantnější obsah. To vám pomůže zajistit pozitivní uživatelský zážitek, zvýšit spokojenost uživatelů a míru prokliků.

Překlepy

Překlepy

Uživatelé se mohou při vyhledávání dopustit chyb, překlepů a dalších gramatických nepřesností. Vyhledávací panel by si s tím vším měl poradit, aby nedocházelo k vyhledávání bez výsledků.

Slang a synonyma

Slang a synonyma

Pokud se na stránce s vyhledáváním nezobrazí žádné výsledky, přicházíte o možný obchod. Vaše vyhledávací pole by mělo být schopné zvládat synonyma a slangové výrazy, aby uživatelé neměli s vyhledáváním žádné problémy.

Porozumění vyhledávacímu dotazu

Porozumění vyhledávacímu dotazu

Vyhledávací panel by měl umět pracovat s dlouhými dotazy a chápat záměry zákazníků, aby se mohl lépe přizpůsobit, nabízet přesné výsledky vyhledávání a zajistit vynikající zákaznickou zkušenost.

Stránkování

Stránkování

Stránkování je důležitou součástí vašeho webu. Chcete-li svým zákazníkům poskytnout bezproblémové prohlížení obsahu, zvolte stránkování typu „Načíst další“. Je rychlejší a efektivnější než běžné stránkování.

Řazení a relevance produktů

Řazení a relevance produktů

Ujistěte se, že když zákazníci zadají do vyhledávacího pole kategorii produktů a stisknou enter, zobrazí se jim na první stránce výsledků vaše bestsellery v dané kategorii.

Rychlost

Rychlost

Ideální doba pro načtení návrhů vyhledávání je do 0,3 sekundy po zadání znaku, zatímco kompletní výsledky vyhledávání by se měly zobrazit do 2 sekund.

Prezentace produktu

Používáte nejlepší možný interní vyhledávač na webu?

Má váš interní vyhledávač na webových stránkách všechny tyto funkce? Pokud ne, je čas přejít na lepší nástroj. Domluvte si ukázkový hovor s některým z našich odborníků a dozvíte se, jak může vyhledávač Luigi’s Box Search podpořit vaše podnikání.

Důvěřuje nám víc než 3 000 online firem

Přečtěte si naše případové studie

Zjistěte více o tom, jak zákazníci Luigi's Boxu využívají pokročilé nástroje pro vyhledávání a objevování produktů.

+600%

konverzní míra z vyhledávání

Přečíst případovou studii
Logo Dr.Max
+230%

konverzní poměr u segmentu vybraných produktů

Přečíst případovou studii
+67%

konverze z našeptávače

Přečíst případovou studii
+320%

průměrná míra konverze

Přečíst případovou studii
Answear logo
Dvojnásobné

použití vyhledávání

Přečíst případovou studii
+ 15%

zvýšení obratu

Přečíst případovou studii
Software pro interní vyhledávání

Jak vytvořit interní vyhledávání na svém webu?

Chcete do svých webových stránek integrovat funkci vyhledávání, ale nevíte, kde začít? Toto jsou tři nejčastější možnosti, které vám pomohou při rozhodování:

 

První možnost

Vytvořit vyhledávací pole od nuly

Vytvoření vlastního interního vyhledávacího pole zní zajímavě. Tento proces však není vůbec jednoduchý. Vytvoření plně funkčního vyhledávacího pole vyžaduje spoustu kroků a technických znalostí (tedy programování).

Využití umělé inteligence pro lepší výsledky vyhledávání a uživatelský zážitek může být navíc časově náročné a obtížné.

Druhá možnost

Použít nějaký open-source nástroj

Některé open-source nástroje mohou být složitější na nastavení a používání, jiné zase mohou postrádat uživatelsky přívětivé rozhraní nebo funkce, které opravdu potřebujete. Navíc často nedostanete zákaznickou podporu na takové úrovni, jakou byste očekávali.

Vzhledem k tomu, že open-source software není vyvíjen v kontrolovaném prostředí, může být navíc velkým problémem bezpečnost.

Třetí možnost

Použít hotové řešení

Nejlepší volbou je použít v daném oboru již uznávaný hotový nástroj, jako je Luigi’s Box, který byl roky zdokonalován. K jeho zprovoznění tak nepotřebujete velké odborné znalosti.

Náš nástroj pro vyhledávání používá integrované pracovní postupy, díky nimž je rozjezd mnohem rychlejší a bezpečnější než budování od nuly nebo použití nástroje s otevřeným zdrojovým kódem.

Přední vyhledávače

Kdo patří mezi nejlepší poskytovatele interního vyhledávání?

Pokud přemýšlíte o výběru dodavatele, zde jsou 4 nejlepší vyhledávací softwarové nástroje podle hodnocení na G2.

Zprávy z G2

Naberte s námi na rychlosti!

Momentum score pro vyhledávání v e-shopech zobrazuje podle algoritmů G2 Momentum score každého produktu na vertikální ose a Satisfaction score na horizontální ose. Produkty ve stínované oblasti dosahují 25 % nejvyššího skóre v hodnocení Momentum Grid®.

Index vztahů

Index vztahů ve vyhledávání v e-commerce na portálu G2

Zjistěte, jaké faktory ovlivňují vztahy mezi produkty. V níže uvedeném grafu naleznete informace o použitelnosti, kvalitě podpory a doporučeních.

Společnost
  • Interní vyhledávání
  • Interní vyhledávání
  • Kvalita podpory
  • Další faktory
Skóre
Luigi’s Box
  • Interní vyhledávání: 3.29
  • Interní vyhledávání: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.34
  • Další faktory: 1.71
Interní vyhledávání: 3.29
Interní vyhledávání: 1.43
Kvalita podpory: 3.34
Další faktory: 1.71
Skóre:
9.77
Constructor
  • Interní vyhledávání: 3.43
  • Interní vyhledávání: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.4
  • Další faktory: 1.25
Interní vyhledávání: 3.43
Interní vyhledávání: 1.43
Kvalita podpory: 3.4
Další faktory: 1.25
Skóre:
9.51
Searchspring
  • Interní vyhledávání: 3.29
  • Interní vyhledávání: 1.36
  • Kvalita podpory: 3.27
  • Další faktory: 1.45
Interní vyhledávání: 3.29
Interní vyhledávání: 1.36
Kvalita podpory: 3.27
Další faktory: 1.45
Skóre:
9.37
Algolia
  • Interní vyhledávání: 3.22
  • Interní vyhledávání: 1.29
  • Kvalita podpory: 3.1
  • Další faktory: 1.67
Interní vyhledávání: 3.22
Interní vyhledávání: 1.29
Kvalita podpory: 3.1
Další faktory: 1.67
Skóre:
9.28
Syte
  • Interní vyhledávání: 3.39
  • Interní vyhledávání: 1.41
  • Kvalita podpory: 3.47
  • Další faktory: 0.75
Interní vyhledávání: 3.39
Interní vyhledávání: 1.41
Kvalita podpory: 3.47
Další faktory: 0.75
Skóre:
9.02
Discovery Call

Využijte Luigi’s Box pro své podnikání

Luigi’s Box pomáhá tisícům firem zvyšovat příjmy. Kontaktujte nás a probereme, jak můžeme zlepšit vyhledávání a vašich webových stránkách a objevování produktů.

    * Všechna pole jsou povinná
    Zjistěte, co naše nástroje pro vyhledávání a objevování produktů dokážou s vaším webem.

    Zjistěte, co naše nástroje pro vyhledávání a objevování produktů dokážou s vaším webem.

    Stačí vyplnit formulář a poskytnout nám své kontaktní údaje. Ozveme se co nejdříve a domluvíme si s vámi konzultaci. Dozvíte se vše, co potřebujete k tomu, abyste se mohli rozhodnout pro Luigi's Box

    • Ukážeme vám, jak naše produkty fungují a jaké výhody přinášejí.
    • Vysvětlíme vám, jak si naše vyhledávání poradí s jazyky.
    • Ukážeme vám, jak Luigi's Box funguje z hlediska UX a UI.

    Luigi's Box je kompatibilní s jakýmkoliv webem

    Existují tři způsoby, jak vložit produktová data do Luigi’s Box.

    Synchronizace přes content API

    Data budou odesílána na naše servery. Proto posíláte aktualizace produktů pouze tehdy, když se změní. Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory.

    Na vaší straně nejsou žádné vývojové náklady. Všechna potřebná data můžeme získat sami. Luigi’s Box je kompatibilní s jakoukoliv e‑commerce platformou.

    Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

    Konektory platforem

    Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory, takže na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady.

    Můžeme stáhnout veškerá potřebná data a vy tak můžete přejít na krok čtyři. Pokud nespolupracujete s jednou z těchto platforem, můžete si vybrat, zda synchronizovat pomocí API nebo Feedů.

    Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

    Synchronizujte přes feedy

    Data budou stažena z vašich serverů. Pokud dojde ke změně produktu, nebudeme o ní informováni, dokud nebude příště zpracován feed. Aktualizace dat se obvykle provádí šestkrát denně.

    Pro synchronizaci dat můžete použít API nebo feedy. Potřebujeme aktuální informace o produktech, kategoriích, značkách a (volitelně) článcích.

    Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.
    Recenze Luigi's Boxu

    Přečtěte si, co říkají spokojení zákazníci o našich službách

    Víc než 100.000 EUR ročně díky Luigi's Boxu

    Vzhledem k naší velikosti nám Luigi's Box přináší víc než 100.000 EUR ročně prakticky bez práce. Při ceně, kterou za nástroj platíme, se nám investice vrací několikanásobně.

    Jakub Žilinčan
    Chief Marketing Officer, Electronic-star

    Mimořádné úsilí ke zlepšení obchodních výsledků

    Luigi's Box našim zákazníkům zásadním způsobem usnadňuje nákupní proces. Navíc pro nás vyvinul několik funkcí, které nám zjednodušují management produktů v našem e-shopu.

    Piotr Maciążka
    Implementation Team Manager, Answear

    Luigi's Box zlepšuje zákaznickou zkušenost

    Nejvyšší přínos Luigi's Boxu je vidět ve zlepšení UX našeho webu. Čím rychleji zákazníci najdou, co hledali, a čím relevantnější výsledky dostanou, tím větší je šance, že nakoupí u vás.

    Juraj Giacko
    Head of E-Commerce, EXIsport

    Tým profesionálních specialistů

    Luigi's Box nám dává záruku profesionality. Jelikož jsou to specialisté na vyhledávání, dokáží nás posunout k našim cílům mnohem rychleji.

    Tomáš Bzirský
    Performance Marketing Manager, Košík

    Konverzní poměr z vyhledávání se zvýšil o 33 %

    Našeptávač od Luigi's Boxu nám přinesl 33% zvýšení počtu konverzí z našeptávače i ve stavu, kdy jeho použití kleslo o 30%.

    David Linhart
    Head of E-Commerce, Mountfield

    Konverzní poměr se zvýšil o 600 %

    Luigi’s Box používáme již od roku 2017. Kromě zvýšení konverzí z vyhledávání o 600 % nám přinesl i zrychlení obsluhy zákazníků v kamenných prodejnách.

    Martin Derňar
    Chief Omnichannel Officer, Nay

    Lepší konverzní poměr a spokojenější zákazníci

    Luigi's Box je skvělý nástroj, který doplňuje naše vlastní analytická data. Jeho implementace napomohla nejen vyššímu konverznímu poměru našeho e-shopu, ale pomáhá nám udržet zákaznickou spokojenost na vysoké úrovni.

    Jana Karasová
    Online Sales and Service Development Specialist, O2

    Hodnota nákupního košíku se výrazně zvýšila

    Recommender je užitečný a inspirativní nástroj, díky kterému mohou zákazníci objevovat produkty od společnosti Powerlogy. Jak to víme? Průměrná hodnota košíku s jeho používáním dramaticky roste.

    Michal Dodok
    Head of Marketing, Powerlogy

    Luigi's Box nám otevřel oči

    Luigi's Box nám otevřel oči a ukázal nám skrytý potenciál vyhledávání. Provozovatelé e-shopů často investují zejména do reklamy, ale nevěnují dostatečnou pozornost nákupnímu procesu. Luigi's Box nám ukázal, co můžeme získat, když se...

    Soňa Fialková
    CEO, SpokojenýPes

    Luigi's Box a jeho nástroje milujeme

    Luigi's Box odvádí skvělou práci a v naší společnosti máme jejich nástroje velmi rádi.

    Michal Slovák
    Product and SEO Manager, Pro-Tech shop
    Analýza interního vyhledávání

    Prozkoumejte chování uživatelů pomocí nástroje Luigi's Box Analytics

    Získejte přehled o tom, co vaši uživatelé hledají, co se jim nedaří najít a jak můžete zlepšit jejich celkový zážitek z vyhledávání.

    Požádejte o bezplatnou ukázku a zjistěte, jak vám analytický nástroj může pomoci zlepšit vyhledávání do hloubky a lépe porozumět vašim zákazníkům, nebo si založte bezplatný účet a začněte okamžitě získávat informace o vyhledávání.

    Zjistěte více

    Obraťte se na nás

    Chcete se dozvědět víc? Pojďme spolu probrat, jak můžeme zlepšit vaše podnikání.