Jaké výkonnostní metriky byste měli sledovat při řazení produktů?
Při řazení produktů by se měly brát v úvahu výkonnostní ukazatele, jako jsou hodnocení a recenze zákazníků, údaje o prodeji, rychlost vyhledávání, míra prokliku, míra zapojení zákazníků, podíl na trhu, ziskovost a známost značky. Měli byste také měřit dopad funkcí produktu, jako je uživatelská zkušenost a snadnost použití.
To vše bude nesmírně užitečné pro e-shopy, které chtějí zvýšit výkonnost prodeje, organické umístění a intuitivní používání vyhledávacího pole.
Jaké výhody řazení produktů přináší?
Řazení produktů vám pomůže lépe porozumět zákazníkům a jejich potřebám. Pokud to uděláte správně, rychle najdete marketingové strategie, které budou nejúčinněji zvyšovat prodeje a zároveň poskytovat cenné informace o preferencích vašich zákazníků.
S funkcí řazení produktů můžete lépe rozhodovat o cenách, řízení zásob a distribučních kanálů.
Je u řazení produktů důležitý sociální důkaz?
Vlastně ano! Sociální důkaz pomáhá potenciálním zákazníkům najít důvěryhodné a spolehlivé zdroje. Může také vést k většímu počtu nákupů, protože zákazníci budou mít větší pocit jistoty, když se dozvědí, že daný produkt zakoupili i jiní lidé.
Sociální důkaz vyjádřený v podobě hvězdičkových hodnocení a recenzí poskytuje zpětnou vazbu, která vám pomůže zlepšit vaše produkty a služby, takže ty jsou ještě důležitější, pokud jde o řazení produktů. Negativní recenze ho sice mohou ovlivnit zcela novým způsobem, ale přinejmenším stále zůstávají skvělým zdrojem zpětné vazby pro váš další prodejní výkon.
Díky čemu je vyhledávací pole plně uživatelsky přívětivé?
Uživatelsky přívětivé vyhledávací pole by mělo být intuitivní a snadno ovladatelné. Mělo by zákazníkům umožnit rychlé zúžení výsledků vyhledávání v e-shopech, podporovat automatické dokončování a v případě potřeby poskytovat návrhy (skrytých klíčových slov nebo long-tail klíčových slov).
Mělo by také rozpoznat překlepy nebo pravopisné chyby a nabídnout co nejpřesnější řešení.
Jak zvýšit míru prokliku ve vyhledávacím panelu?
Metod, kterými lze používání vyhledávacího pole co nejvíce usnadnit, je více. Chcete-li zvýšit počet kliknutí, zvažte přidání filtrů, vizuálních prvků a dalších funkcí, které uživatelům pomohou rychle najít to, co hledají.
Nezapomeňte optimalizovat cílová klíčová slova, aby se relevantní výsledky zobrazovaly v seznamu možností jako první – to je pro míru prokliku doslova požehnáním, ale mnoho webových stránek e-shopů na to zapomíná. Pro dosažení maximální míry prokliků není na škodu vyzkoušet různé prvky designu, například barvu a umístění vyhledávacího pole.