Searchandising: Zlatý důl pro E‑Commerce firmy

S rozmachem e-commerce investují online firmy obrovskou část svého kapitálu do návštěvnosti, návštěvnosti, a zase návštěvnosti.

Tito těžce získaní návštěvníci však mohou z vašeho webu snadno odejít ke konkurenci, protože jim vyhledávání nepřináší uspokojení. Abyste mohli poskytovat správné vyhledávací prostředí a plnit své obchodní cíle, je třeba se zaměřit na searchandising, který je poháněn umělou inteligencí a zajišťuje lepší zákaznickou zkušenost.

Definice searchandisingu

O čem vlastně searchandising je

Searchandising představuje kombinaci slov Search a Merchandising.

Je to proces, kde se search (vyhledávání) a merchandising (prodej) setkávají na jednom místě, což umožňuje e-shopům propagovat vybrané produkty přímo ve vyhledávacím poli, a snadno tak upoutat pozornost návštěvníků e-shopu.

Searchandising přináší řadu výhod, protože funguje ruku v ruce s tradičním vyhledáváním v e-shopu. Neodvádí například pozornost do jiných částí webu, ale propaguje produkty přímo tam, kde je zákazníci hledají. Zachovává přirozený zážitek z nakupování, protože tyto zobrazované reklamy jsou stále relevantní pro vyhledávací dotazy, které zákazníci používají, takže se nezobrazují žádné nerelevantní produkty.

Jednoduše řečeno vám searchandising umožňuje pochlubit se svým zbožím prostřednictvím funkce vyhledávání v e-shopu, a to tím nejvýhodnějším způsobem, kdy je zachována relevance vyhledávání a odpovídá záměru vyhledávání.

Role searchandisingu

Proč byste se měli searchandisingem zabývat

Hlavním důvodem, proč je dobré se searchandisingu věnovat, je to, že rozhodně přináší výsledky. Všechny výsledky jsou totiž spojeny s tím, že máte na svém e-shopu k dispozici efektivní vyhledávač, na kterém koncept searchandisingu stojí a který ovlivňuje chování zákazníků a přináší vám vyšší prodeje.

Podle našich vlastních dat je u návštěvníků, kteří používají vyhledávání, dvakrát vyšší pravděpodobnost, že nakoupí. Další zajímavou skutečností je, že poskytování kvalitní možnosti vyhledávání může představovat až 50 % příjmů webových stránek. V neposlední řadě uvádí 73 % e-shopů, které se zaměřují na poskytování optimalizovaného vyhledávání, viditelné zvýšení příjmů z vyhledávání, protože se zlepšila spokojenost zákazníků.

Teď, když máte k dispozici tyto údaje, snadno pochopíte, proč byste se měli o searchandising začít zajímat i ve svém podnikání. Jeho schopnost propagovat produkty při zachování přirozených nákupních zkušeností, které odpovídají záměrům nakupujících, je ve srovnání s tradičními postupy merchandisingu něco zcela jedinečného.

Přínosy searchandisingu

Čtyři způsoby, kterými může searchandising zlepšit výkon vašeho e-shopu

Zde je několik věcí, které může searchandising udělat pro váš e-shop:

Pomáhá vašim zákazníkům objevovat nové produkty

Pomáhá vašim zákazníkům objevovat nové produkty

Vaši zákazníci často musí teprve zjistit, co vlastně chtějí. Mnozí by od svého vyhledávacího dotazu upustili, kdyby znali lepší nabídku. A pokud budou s vaším návrhem na vyhledání spokojeni, budou spokojeni, nakoupí a pravděpodobně se k vám rádi vrátí.

Searchandising vám pomůže informovat zákazníky o nových zajímavých produktech, zlepšit jejich nákupní cestu a díky lepšímu engagementu zajistit jejich spokojenost.

Možnost 1
Zvyšte průměrnou hodnotu nákupního košíku

Zvyšte průměrnou hodnotu nákupního košíku

Pohodlí online nakupování zvyšuje míru okamžitého opuštění – jelikož návštěvníci mají k dispozici velkou většinu alternativ, je snadné po několika neuspokojivých hledáních kliknout jinam a podívat se do jiných online obchodů.

Díky zajímavým nabídkám, relevantnímu obsahu a bezproblémové navigaci snižuje searchandising pokušení uživatelů odejít z vašich stránek a zvyšuje tendenci kupujících přidávat do košíků další položky.

Možnost 2
Zvyšuje prodeje ve vašem e-shopu

Zvyšuje prodeje ve vašem e-shopu

Podle svých obchodních cílů, chování uživatelů a skladové dostupnosti můžete upravit stránky s vyhledáváním tak, aby propagovaly konkrétní produkty, ovlivňovaly rozhodování kupujících a zvyšovaly míru konverze i ziskovou marži z jednotlivých prodejů.

Merchandising při vyhledávání zpříjemňuje prostředí vyhledávání ve vašich obchodech a zvyšuje atraktivitu a zajímavost produktů pro návštěvníky bez ohledu na jejich osobní vkus. Čím více uživatelů váš produkt při hledání zaujme, tím větší bude jejich pokušení prozkoumat i další možnosti. To samozřejmě může znamenat vyšší prodeje.

Možnost 3
Přiměje návštěvníky, aby se k vám vraceli

Přiměje návštěvníky, aby se k vám vraceli

Stále mějte na paměti, že o pozornost vašich zákazníků usiluje mnoho konkurentů. Chcete tedy vytvořit dobrý dojem hned při první návštěvě.

Luigi’s Box se může pochlubit působivými funkcemi, jako je automatické navrhování, doporučování produktů, bannerové obrázky a nulové stránky bez výsledků. Tyto funkce fungují ruku v ruce s řazením produktů a návštěvníkům zaručují personalizovaný zážitek z nakupování, což zvyšuje pravděpodobnost jejich další návštěvy.

Nezapomeňte, že více než 30 % návštěvníků vašeho e-shopu dává přednost vyhledávacímu boxu – to je další důvod, proč využít strategii searchandisingu pro lepší uživatelský zážitek.

Možnost 4
Searchandising v praxi

Jak searchandising funguje?

Searchandising umožňuje upřednostnit specifické potřeby firmy před běžnými pravidly vyhledávání ve vyhledávači e-shopu.

Tento výkonný nástroj vám umožní přizpůsobit vaše obchodní cíle a záměry tak, že prostřednictvím funkce vyhledávání upřednostníte určité produkty před jinými.

Abyste mohli poskytovat dokonalejší výsledky, využívá toto vyhledávací řešení umělou inteligenci, která sleduje interakce uživatelů a informuje o nejvýkonnějších a nevýkonnějších produktech. Tato data pomáhají majitelům a provozovatelům produktů vylepšit strategii prodeje, vybírat vyhledávané výrazy a propagovat návštěvníkům nejzajímavější produkty, aby se zvýšil prodej online.

Funkce searchandisingu

Jak dosahuje searchandising výsledků?

Searchandising je založen na klíčových funkcích vyhledávání, které jsou často poháněny umělou inteligencí:

Synonyma
Synonyma

Někteří online nakupující používají jiné vyhledávací výrazy než položky evidované ve vašem katalogu produktů. Vyhledávají produkty pomocí slangu, chybně napsaných slov a synonym, což může zastavit vaše úsilí bez ohledu na to, jak se staráte o vyhledávání a marketing.

Dobrá řešení searchandisingu rozpoznají záměr uživatele a porovnají klíčová slova zadaná do vyhledávacího pole s alternativními vyhledávacími výrazy a poskytnou související produkty – namísto stránky bez výsledků.

Doporučování synonym
Doporučování synonym

Umělá inteligence Luigi’s Boxu využívá strojové učení, které shromažďuje běžně související hledané výrazy a pomáhá vám sestavit seznam synonym. Můžete ho využít ke zlepšení strategie prodeje zboží ve vyhledávání a zajistit vyšší relevanci ve výsledcích vyhledávání při jakékoliv cestě zákazníka.

Pokud hledající zadá ‚shirt‘, ale nezíská použitelné výsledky, a pak ho upraví na ‚t-shirt‘, funkce doporučení synonym navrhne podobná klíčová slova, která pomohou doplnit váš seznam synonym.

Vlastní klíčová slova
Vlastní klíčová slova

Seznamy vlastních klíčových slov mohou být účinné během svátků, sezónních událostí a slavností. Můžete tak vytvořit pokročilé searchandisingové techniky a taktiky, které uplatníte v těch správných ročních obdobích, abyste zákazníkům přinesli lepší zážitek a zvýšili zisky.

Můžete vytvořit přizpůsobený seznam produktů pro zákazníky nakupující o letních prázdninách, který bude obsahovat opalovací krémy, klobouky, plavky a sluneční brýle. V období Vánoc jsou atraktivní produkty jako hrnky, trička a dárkové koše s vánoční tematikou.

Stop slova
Stop slova

Dalším velmi důležitým inteligentním řešením pro searchandising jsou stop slova. Tento nástroj omezuje výsledky vyhledávání návštěvníků na přesné položky namísto náhodných souvisejících klíčových slov. Můžete tak zvýšit spokojenost zákazníků a snížit jejich frustraci při nakupování.

Místo toho, aby se vám po zadání slova ‚čokoláda‘ zobrazily nápoje s čokoládovou příchutí, stop slova vyfiltrují výsledky vyhledávání na čokoládové tabulky a vypíší relevantní výsledky. Stop slova vám mohou pomoci vytvořit ve vašem e-shopu intuitivní uživatelské prostředí.

Posílení produktu
Posílení produktu

Můžete posílit určité produkty ve výsledcích vyhledávání na stránkách e-shopu nebo nastavit, kde se budou zobrazovat pro vybrané klíčové slovo. Můžete tak zákazníkům nabídnout relevantní produkty, o jejichž existenci neměli ani tušení, což povede ke zvýšení návratnosti investic do internetového obchodu.

Posílení produktů je výhodné především pro novinky, vylepšené verze produktů, výprodejové položky nebo sezónní zboží, na které byste si během nákupů pravděpodobně ani nepomysleli.

Propagační bannery
Propagační bannery

Chcete v určitém ročním období propagovat konkrétní produkty? Využijte digitální marketing prostřednictvím reklamních bannerů. Skvěle se hodí k propagaci položek z jakékoliv kategorie produktů podle vašeho výběru.

Nabídku můžete propagovat zobrazením vybraných produktů na domovské stránce svého obchodu v blízkosti vyhledávacího panelu. Tato strategie přitáhne pozornost kupujících k produktu, který chcete, aby si prohlédli.

Recommender placed in shopping cart

Návrhy našeptávače
Návrhy našeptávače

Tento nástroj poskytuje automaticky generované návrhy produktů, zatímco zákazníci zadávají názvy produktů do vyhledávacího pole. Můžete tak ovlivnit, jaké produkty, značky nebo kategorie se zákazníkům při vyhledávání zobrazí.

Doporučování produktů, které návštěvníci považují za zajímavé, může pomoci zvýšit konverzi u některých nabídek. Díky tomu mohou také získat nápady na produkty, které by si mohli koupit, nebo si připomenout produkty, na které možná už zapomněli.

Learn-to-rank
Learn-to-rank

Prohlížení spousty produktů ve vašem obchodě může zákazníky e-shopu zahltit.

Sledujte, jak návštěvníci s vaším e-shopem interagují, a využijte tyto informace k rozhodnutí, které produkty zařadit ve výsledcích vyhledávání na vyšší pozice. Abyste návštěvníky vyhledávání nasměrovali, můžete na nejvyšší pozice zařadit produkty s nejvyšším počtem kliknutí a zobrazení nebo ty, které chcete rychle vyprodat.

Personalizované výsledky
Personalizované výsledky

Díky možnosti personalizace se můžete postarat o každého návštěvníka. Luigi’s Box zohlední chování návštěvníků online, aby zjistil, co každý zákazník hledá, a ve výsledcích vyhledávání propagoval související produkty.

Relevantní možnosti vyhledávání jsou klíčem ke zlepšení nákupního zážitku i výsledků searchandisingu. Takové personalizované prostředí může přeměnit přibližně 60 % návštěvníků na opakované zákazníky.

Optimalizované stránky bez výsledků
Optimalizované stránky bez výsledků

Nedostupnost produktu je často opomíjenou příležitostí k propagaci jiných produktů a následně ke zlepšení zákaznické zkušenosti.

Místo toho, abyste přicházeli o zákazníky ve prospěch konkurence, vám naše technologie pomůže přeměnit stránku s nedostupnými produkty na seznam doporučených alternativních produktů, které mohou zákazníkům představit dobré shody i přes nedostupnost jejich vybraného produktu.

Ohlasy zákazníků

Přečtěte si, jak jsme pomohli nespočtu firem po celém světě

Luigi’s Box je jedním z nejlepších řešení pro vyhledávání a objevování produktů z dobrého důvodu. Podívejte se na recenze našich klientů a zjistěte, jak jsme jim pomohli zlepšit jejich podnikání.

„Ukázalo se, že je to naprosto nenahraditelný nástroj!“

Extrémně snadno se používá a má robustní funkce, které posílí váš e-commerce projekt. Obzvlášť se mi líbí vyhledávání s umělou inteligencí a personalizovaná doporučení pro naše zákazníky. Ve skutečnosti se nám díky Luigi's...

Tomáš O.
Co-founder & CMO
Celá recenze na G2

„Velmi dobrý vyhledávač a nástroj na doporučování produktů.“

Dobrý vyhledávač a systém doporučování, který lze vyladit individuálním nastavením v pozadí. Je velmi užitečný, zejména pokud máte velmi rozsáhlou nabídku produktů.

Petr M.
Ověřený uživatel G2
Celá recenze na G2

„Skvělý produkt pro zákazníky. Velmi užitečný pro růst příjmů.“

Systém správy s mnoha funkcemi, přehledy a měsíční shrnutí v e-mailu, skvělá podpora (rychlá, dobrá doporučení, komunikace a další), stabilní.

Jozef F.
G2 verified user
Celá recenze na G2

Hodnota nákupního košíku se výrazně zvýšila

Recommender je užitečný a inspirativní nástroj, díky kterému mohou zákazníci objevovat produkty od společnosti Powerlogy. Jak to víme? Průměrná hodnota košíku s jeho používáním dramaticky roste.

Michal Dodok
Head of Marketing, Powerlogy

Vývoj vlastního vyhledávání je jako snažit se vyvinout další Google

Nemá smysl vyvíjet vlastní vyhledávání. Předností Luigi's Boxu je to, že chápe naše potřeby a přizpůsobuje se jim. Taková úroveň pochopení a vstřícnosti u konkurence nabízející podobná řešení chybí.

Martin Derňar
Chief Digital & eCommerce, Nay

Mimořádné úsilí ke zlepšení obchodních výsledků

Luigi's Box našim zákazníkům zásadním způsobem usnadňuje nákupní proces. Navíc pro nás vyvinul několik funkcí, které nám zjednodušují management produktů v našem e-shopu.

Piotr Maciążka
Implementation Team Manager, Answear

Luigi's Box zlepšuje zákaznickou zkušenost

Nejvyšší přínos Luigi's Boxu je vidět ve zlepšení UX našeho webu. Čím rychleji zákazníci najdou, co hledali, a čím relevantnější výsledky dostanou, tím větší je šance, že nakoupí u vás.

Juraj Giacko
Head of E-Commerce, EXIsport

Lepší konverzní poměr a spokojenější zákazníci

Luigi's Box je skvělý nástroj, který doplňuje naše vlastní analytická data. Jeho implementace napomohla nejen vyššímu konverznímu poměru našeho e-shopu, ale pomáhá nám udržet zákaznickou spokojenost na vysoké úrovni.

Jana Karasová
Online Sales and Service Development Specialist, O2

Luigi's Box nám otevřel oči

Luigi's Box nám otevřel oči a ukázal nám skrytý potenciál vyhledávání. Provozovatelé e-shopů často investují zejména do reklamy, ale nevěnují dostatečnou pozornost nákupnímu procesu. Luigi's Box nám ukázal, co můžeme získat, když se...

Soňa Fialková
CEO, SpokojenýPes

Tým profesionálních specialistů

Luigi's Box nám dává záruku profesionality. Jelikož jsou to specialisté na vyhledávání, dokáží nás posunout k našim cílům mnohem rychleji.

Tomáš Bzirský
Performance Marketing Manager, Košík

Víc než 100.000 EUR ročně díky Luigi's Boxu

Vzhledem k naší velikosti nám Luigi's Box přináší víc než 100.000 EUR ročně prakticky bez práce. Při ceně, kterou za nástroj platíme, se nám investice vrací několikanásobně.

Jakub Žilinčan
Chief Marketing Officer, Electronic-star
Cena za searchandising

Kolik mě bude searchandising stát?

Searchandising nemusí stát moc, a pokud se používá rozumně, může vám přinést značný zisk. Je nedílnou součástí některých řešení pro vyhledávání v e-shopech, jako je například Luigi’s Box. Searchandising je jednou z komplexních funkcí vyhledávače Luigi’s Box Search.

Tuto funkci a všechny ostatní nástroje pro zvýšení výkonnosti e-shopu můžete využívat bez dalších nákladů z vlastní kapsy. Stačí se zaregistrovat k službě Luigi’s Box Search a můžete zažít kouzlo searchandisingu.

ROI kalkulačka

Začněte zvyšovat své příjmy. Získejte plán přizpůsobený návratnosti investice (ROI)

Spočítejte si odhadovanou cenu Luigi’s Boxu pro své webové stránky a zjistěte, o kolik můžete zvýšit své příjmy.

Druh průmyslu *
Vaše měsíční příjmy *
+ 5,699 €
* Zvýšení příjmů
30,000 €
* Vaše příjmy
  • Odhadovaný nárůst příjmů s Luigi's Boxem
  • Odhadovaný nárůst příjmů bez Luigi's Boxu
Získejte přesnou nabídku

Konečná cena bude vypočtena na základě přesných údajů, jako jsou zobrazení stránek, počet produktů a další důležité faktory. Kontaktujte nás a získejte přesnou cenovou nabídku pro svou firmu.

Integrace searchandisingu

Jak mohu integrovat searchandising do svého e-shopu?

Integrace searchandisingových nástrojů do e-shopů se liší v závislosti na zvoleném řešení. Vyhledávání Luigi’s Box Search s funkcemi searchandisingu můžete ve svém e-shopu spustit v několika jednoduchých krocích.

Po vyplnění krátkého formuláře přidejte skript do záhlaví svých webových stránek a odešlete produktové kanály našemu odborníkovi. Je to jednoduché. Nepotřebujete žádné IT znalosti ani tým specialistů. Nabízíme také možnosti asistované integrace pro ty, kteří si tuto doplňkovou službu přejí.

Luigi's Box je kompatibilní s jakýmkoliv webem

Existují tři způsoby, jak vložit produktová data do Luigi’s Box.

Synchronizace přes content API

Data budou odesílána na naše servery. Proto posíláte aktualizace produktů pouze tehdy, když se změní. Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory.

Na vaší straně nejsou žádné vývojové náklady. Všechna potřebná data můžeme získat sami. Luigi’s Box je kompatibilní s jakoukoliv e‑commerce platformou.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Konektory platforem

Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory, takže na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady.

Můžeme stáhnout veškerá potřebná data a vy tak můžete přejít na krok čtyři. Pokud nespolupracujete s jednou z těchto platforem, můžete si vybrat, zda synchronizovat pomocí API nebo Feedů.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Synchronizujte přes feedy

Data budou stažena z vašich serverů. Pokud dojde ke změně produktu, nebudeme o ní informováni, dokud nebude příště zpracován feed. Aktualizace dat se obvykle provádí šestkrát denně.

Pro synchronizaci dat můžete použít API nebo feedy. Potřebujeme aktuální informace o produktech, kategoriích, značkách a (volitelně) článcích.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Ještě stále nejste přesvědčeni o tom, jak může searchandising zlepšit vaše online podnikání? Domluvte si konzultaci s jedním z našich odborníků a poznejte svět nových možností.

  • tick Zkušební verze na 30 dní zdarma
  • tick Bez platební karty
  • tick Zrušení kdykoliv
Prezentace produktu

Kontaktujte nás a dozvíte se o Luigi’s Boxu více informací

Vyplňte formulář a zeptejte se na vše, co vás zajímá o Luigi’s Boxu. Naši odborníci vám co nejdříve odpoví.

    Časté otázky

    Časté otázky

    Co je searchandising?

    Searchandising vám nabízí obrovskou příležitost, jak prostřednictvím vyhledávacího nástroje prezentovat své produkty. Searchandising vám pomůže přizpůsobit výsledky vyhledávání tak, abyste zvýšili příjmy.

    Je searchandising opravdu tak důležitý, jak tvrdí většina majitelů e-shopů?

    Searchandising může vašemu e-shopu pomoci různými způsoby. Pomáhá například zákazníkům objevovat nové produkty, zvyšuje průměrnou hodnotu nákupního košíku, zlepšuje retenci kupujících nebo zvyšuje prodej v e-shopu.

    Mohu si dovolit balíček se searchandisingem pro svůj malý e-shop?

    Searchandising je součástí balíčku Luigi’s Box Search. Jednoduše si objednejte nástroj Luigi’s Box Search a využívejte všechny jeho funkce, včetně možnosti online merchandisingu při vyhledávání.

    Jak můžu integrovat nástroj Luigi's Box Search do svého e-shopu?

    Řešení vyhledávání v e-commerce, Luigi’s Box, můžete do svého vyhledávače integrovat ve čtyřech jednoduchých krocích: vytvořte si účet, vložte na svůj web skript, najděte nové cesty, jak se zlepšovat, a neustále odhalujte nový potenciál.