Vyhledávané termíny jsou slova nebo fráze, které uživatelé zadají do vyhledávacího pole, aby našli, co hledají.
Vyhledávané termíny jsou slova, která jsou součástí vyhledávacího dotazu. Někdy se jim nesprávně říká „klíčová slova“.
Hlavní rozdíl mezi vyhledávanými termíny a klíčovými slovy spočívá v tom, že vyhledávané termíny jsou skutečná slova nebo fráze, které uživatel zadává do vyhledávacího řádku, aby našel požadované výsledky. Naproti tomu klíčová slova jsou přesná slova nebo fráze, které si podniky vybírají pro zacílení svého obsahu a které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání.
Vyhledávané termíny obvykle obsahují více slov, ale klíčová slova často zahrnují jedno nebo dvě slova týkající se konkrétního zaměření nebo produktu.
Pokud bude někdo například hledat „nejlepší výživové tyčinky“, je tato fráze vyhledávaným termínem. Pokud firma prodává výživové tyčinky, může zvolit klíčové slovo „výživové tyčinky“, aby se zaměřila na konkrétní skupinu uživatelů a zvýšila své šance na zobrazení v nejlepších výsledcích u tohoto dotazu.