Jak zpracovat 120 milionů requestů měsíčně na 9 doménách

    Answear je jedním z největších internetových obchodů s oblečením ve střední a východní Evropě. Během integrace vyhledávání jsme pro klienta vyvinuli několik funkcí.

    Jak zpracovat 120 milionů requestů měsíčně na 9 doménách
    Answear logo
    Polsko
    vznik
    9
    zemí střední a východní Evropy
    90 000
    produktů
    350
    módních značek

    Answear je jedním z nejoblíbenějších internetových obchodů s oblečením ve střední a východní Evropě. Internetový obchod jejich velikosti si byl dobře vědom důležitosti vyhledávání pro své podnikání a rozhodl se obrátit na odborníky. V soutěži čtyř předních dodavatelů vyhledávání zvítězil Luigi’s Box.

    Integrace na míru

    V rámci backendové integrace jsme pro Answear speciálně vyvinuli řadu funkcí, které integraci zjednodušují a minimalizují množství práce. Webové stránky klienta navštíví měsíčně 4 miliony lidí, kteří v průměru vygenerují 120 milionů requestů na Luigi’s Box měsíčně, což je téměř 1,5 miliardy ročně.
    Pro e‑shop Answear jsme na zakázku vyvinuli následující funkce:

    1. Ukrajinsko-ruské vyhledávání bez přepínání jazyků

    Ukrajinská verze stránek obsahuje rychlý přepínač do ruštiny. Klient chtěl tento krok svým zákazníkům usnadnit, a proto potřeboval importovat velké množství ruských výrazů jako synonym pro produkty v ukrajinštině (a naopak). Zákazníci tak nemuseli přepínat jazykové verze webových stránek, protože vyhledávání bylo schopno automaticky vyhledávat v požadovaném jazyce.

    2. Aktualizace všech produktů z vybrané kategorie

    Pro zjednodušení správy produktů potřeboval klient možnost upravovat atributy všech produktů z určité kategorie najednou. Proto jsme přidali možnost například hromadně změnit všechny produkty Adidas na „nedostupné“.

    3. Automatické přeindexování produktů po změně kategorie

    Pokud se na stránce změní kategorie produktu, musí se v katalogu produktů znovu zaindexovat také všechny položky z této kategorie. Tento proces jsme pro klienta zautomatizovali, aby na tento krok nemusel myslet při provádění změn v administraci webu.

    4. Fasety nad strukturovanými daty

    Fasety v produktovém katalogu klienta se skládají z různých komponent (např. faseta barvy se skládá z názvu, ID nebo html kódu). Integrace backendu vyžadovala připojení k existujícímu frontendu při zachování této struktury dat. Proto jsme naše řešení upravili tak, aby bylo schopné zpracovávat data ve struktuře, kterou klient požadoval.

    5. Vlastní servery

    Požadavkem klienta bylo mít pro svůj e‑shop vyhrazené vlastní servery. Chtěl se ujistit, že ostatní weby nebudou mít žádný vliv na jeho výkon. Přestože u nás v minulosti nikdy k negativnímu dopadu v této oblasti nedošlo, jeho žádosti jsme vyhověli.

    6. Klientova knihovna v PHP

    Klient vytvořil open-source knihovnu v jazyce PHP, která jim usnadní práci s Luigi’s Box API.

    7. Vyhledávání podle pohlaví

    Vyhledávání v e‑shopu Answear se zobrazí pouze při výběru pohlaví. Nakonfigurovali jsme ho tak, aby vyhledával produkty pouze pro dané pohlaví, a to i po zadání obecných výrazů, jako je tričko, kalhoty, bunda apod.

    8. Knihovny pro vykreslení našeptávače

    Nástroje Luigi’s Boxu jsou navrženy tak, aby vypadaly jako přirozená součást webu. Klient si však přál, aby byl našeptávač ještě více přizpůsoben jeho potřebám. Na začátku naší spolupráce jsme mu poskytli přístup ke zdrojovému kódu našich knihoven, aby mohl vykreslit design našeptávače podle svých představ.

    Výsledky

    Vyhledávání od Luigi’s Boxu bylo v e‑shopu Answear spuštěno 14. 12. 2020. Údaje jsme porovnávali několik týdnů před a po spuštění nástroje. Vzhledem k tomu, že toto období zahrnuje černý pátek a Vánoce, tedy tradičně nejrušnější období roku, je důležité se na čísla dívat s odstupem. Existují však jednoznačně pozitivní trendy:

    2x

    použití vyhledávání

    Celkový počet použití vyhledávače a našeptávače se s Luigi's Boxem zdvojnásobil. Zákazníci si rychlejšího a efektivnějšího vyhledávání okamžitě všimli.

    +40%

    konverzní mira

    Počet relací s konverzí z vyhledávání byl v lednu 2021 stále o více než 40 % vyšší než v říjnu 2020. Nové vyhledávání si udrželo vysokou úroveň konverze i po nejsilnějším období roku.

    Luigi’s Box massively streamlines shopping for our customers. Moreover, they developed several features for us that help manage products in our e‑shop.

    Piotr Maciazka
    Implementation Team Manager, Answear

    Shrnutí

    Během integrace našeho vyhledávání do e‑shopu Answear jsme pro klienta vyvinuli řadu funkcí na míru, abychom mu usnadnili správu katalogu produktů, ale také usnadnili proces nakupování.
    Efektivnějšího vyhledávání si zákazníci okamžitě všimli, o čemž svědčí zejména zdvojnásobení jeho využívání. Nástroj měl také vliv na konverzní poměr při vyhledávání, který si udržel vysoké hodnoty i po silném vánočním období.

    Jak naši klienti profitují díky Luigi’s Boxu

    Datart: Co stojí za 19% nárůstem konverzí? A/B test

    Po vyhodnocení výsledků A/B testů vyhledávání se ukázalo, že řešení Luigi's Box je prokazatelně lepší než původní verze.

    Read Case Study

    Správná doporučení produktů dokážou zvýšit obrat

    Luigi's Box Recommender nabízí řadu výhod, se kterými můžete pohodlně zvýšit obrat svého e‑shopu.

    Read Case Study

    Chytré řešení pro farmaceutického giganta

    Člen největší lékárenské sítě v EU zvýšil s Luigi's Boxem poměr konverzí z vyhledávání o 9,49 %.

    Read Case Study

    Jak zpracovat 120 milionů requestů měsíčně na 9 doménách

    Answear je jedním z největších internetových obchodů s oblečením ve střední a východní Evropě. Během integrace vyhledávání jsme pro klienta vyvinuli několik funkcí.

    Read Case Study

    Konverzní míra z našeptávače Mountfieldu se zvýšila o 67 %

    Luigi's Box pomohl největšímu prodejci zahradnických potřeb v České republice a na Slovensku zvýšit konverze z našeptávače.

    Read Case Study
    ;