NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Počet kliknutí na „Přidat do košíku“ na stránce Komfort.pl vzrostl o 5,25 % za pouhý měsíc

Komfort.pl je polský prodejce podlahových krytin a nábytku s dlouholetou působností na polském trhu, který se rozhodl vyvarovat se nevyužitých příležitostí způsobených neefektivním vyhledáváním na webových stránkách.

Počet kliknutí na „Přidat do košíku“ na stránce Komfort.pl vzrostl o 5,25 % za pouhý měsíc

Komfort.pl je známý prodejce podlahových krytin a nábytku, který se může pochlubit více než 30letou působností na polském trhu. S více než 160 vlastními a franšízovými prodejnami je jedním z polských lídrů v oboru podlahových krytin. Firma začínala se zaměřením na podlahové krytiny, ale později rozšířila svůj sortiment i na nábytek.
Komfort.pl nabízí vše, co jejich zákazníci potřebují pro své domácnosti – podlahy, koberce, kuchyně, koupelny, osvětlení, dveře, dekory a mnoho dalšího. Jejich prodejny jsou sice nejmodernějšími galeriemi podlahových krytin a nábytku, ale Komfort.pl chtěl také poskytnout lepší zážitek ve srovnání s konkurencí a následně zvýšit své příjmy z vyhledávání produktů online.

Problémy, které způsobovaly ztrátu prodejních příležitostí

Společnost Komfort.pl se potýkala se dvěma hlavními problémy s výkonem vyhledávání a byla rozhodnuta je odstranit pomocí lepšího řešení vyhledávání a objevování na svých webových stránkách.

Problém č. 1: Překlepy

Překlepům ve vyhledávání na webových stránkách se prostě nevyhnete a i těm nejlepším znalcům jazyka se může stát, že občas uklouzne prst. To může způsobit velké problémy při vyhledávání na webových stránkách, protože mnoho vyhledávačů kvůli chybně napsaným dotazům nedokáže rozpoznat záměr uživatele. To obvykle vede k promarnění prodejních příležitostí, protože zákazníci nebudou schopni najít to, co hledají, aniž by si většinou uvědomili, co problém způsobilo.

Proto společnost Komfort.pl hledala řešení, které si s překlepy dokáže efektivně poradit. Vyhledávač Luigi’s Box Search nabízí funkce tolerance a opravy překlepů, které dokážou identifikovat záměr, který stojí za chybně zadanými vyhledávacími dotazy, opravit je a zobrazit relevantní výsledky vyhledávání i přes chyby na straně uživatele.

Většina vyhledávačů na webových stránkách si však nedokáže efektivně poradit s jazyky z regionu střední a východní Evropy. V tomto případě se podařilo problémy spojené s polštinou snadno zvládnout díky pokročilému zpracování přirozeného jazyka (NLP) řešení Luigi’s Box, které si poradí s více než 20 jazyky. Společnost Luigi’s Box má specializovaného odborníka na polštinu, který zajišťuje, že si naše zpracování jazyka poradí se složitostmi polštiny i dalších slovanských jazyků.

Díky integrovanému vyhledávači Luigi’s Box Search se webu Komfort.pl podařilo zajistit skutečně hvězdné vyhledávání bez promarněných příležitostí kvůli překlepům. Každý návštěvník webových stránek je nyní schopen najít přesně to, co hledá, a to i v případě, že jeho vyhledávací dotaz není správný.

Problém č. 2: Stemming

Stemming je běžný problém, se kterým se e-shopy pravidelně setkávají. Znamená to, že se při vyhledávání zobrazí všechny výsledky vyhledávání produktů, které obsahují určité klíčové slovo v popisu. I když to na první pohled může znít jako skvělá věc, často se u některých klíčových slov objeví výsledky, které vůbec neodpovídají záměru, který se za nimi skrývá. To způsobuje, že návštěvník musí procházet velké množství nechtěných produktů, které nemají nic společného s tím, co hledá.

Stemming může vést k velké frustraci a opuštění vyhledávání, což se vždy rovná promarněné příležitosti k uskutečnění prodeje. Tým Komfort.pl správně identifikoval problém se stemmingem ve výsledcích vyhledávání a k jeho odstranění využil pokročilé funkce vyhledávání Luigi’s Box. Díky pokročilému vyhledávání s umělou inteligencí může Komfort.pl poskytovat výsledky vyhledávání, které přesně odpovídají záměru návštěvníka, a ten tak nemusí procházet nechtěné produkty.

Good solution even for large e-commerce businesses

Luigi’s Box search engine is an advanced tool that facilitates our clients in reaching their desired products. The surprising accuracy of matches, taking into account click-through and conversion rates, effectively boosts our sales results. The extensive customization options for search results according to business needs, robust analytical tools, and an intuitive user interface are undoubtedly the advantages of this solution. I must mention the individual approach, which resulted in conducting a series of A/B tests before deciding on a full-scale production implementation for 100% of the traffic. The efficient and professional support team, which promptly resolves any issues, also deserves recognition. Luigi’s Box is a good solution, even for large e-commerce businesses with a wide range of products.

Paweł Czarny
E-Commerce Product Owner, Komfort.pl

Výsledky po měsíci implementace Luigi’s Boxu

Spuštění Luigi’s Boxu na webových stránkách Komfort.pl proběhlo v červnu 2023. Porovnání obou verzí webu jsme provedli díky A/B testu, který proběhl mezi 25. srpnem 2023 a 24. zářím 2023. Náš A/B test odhalil pro web Komfort.pl potěšující výsledky.

Průměrný počet relací na uživatele se zvýšil o 3,24 % a celkově se zvýšila míra “přidání do košíku” o dalších 5,25 %. To znamená, že více uživatelů použilo vyhledávací pole a více z nich kliklo na tlačítko “přidat do košíku” a zakoupilo produkty. Konverzní poměr na uživatele se zvýšil o 2,94 % a celkový poměr nákupů na uživatele se zvýšil o 3,42 %. Implementace Luigi’s Boxu tedy vedla ke zvýšení prodeje, což dokazuje i zvýšení průměrné hodnoty objednávky o 3,19 %.

Celkově jsou výsledky viditelné v krátkém časovém období a společnost Komfort.pl se může těšit na další obchody plynoucí z online prodeje.

Shrnutí

3.24%

zvýšení průměrného počtu relací na uživatele

5.25%

zvýšení míry pro „přidat do košíku“

4.42%

zvýšení hodnoty „přidat do košíku“ na uživatele

3.42%

zvýšení celkového poměru nákupů na uživatele

3.19%

zvýšení průměrné hodnoty objednávky

2.94%

zvýšení míry konverze na uživatele

Jaké výhody přináší Luigi's Box našim klientům

Real Dutch Food: Snížení „nulových výsledků vyhledávání“ o 48 %

Společnost Real Dutch Food snížila „nulové výsledky vyhledávání“ o 48 %, takže zákazníci již nebudou hladoví po relevantních výsledcích.

Přečíst případovou studii

Přizpůsobení našeptávače pro Zoot přineslo zvýšení míry konverze o 2,5 %

Zoot je internetový obchod s módou, který je součástí největšího českého módního domu Digital People. Spolu se svou podznačkou Bibloo působí v 11 evropských zemích a nabízí více než 1 milion produktů od 300 módních značek.

Přečíst případovou studii

Gandalf: Zvýšení AOV z vyhledávání o +9,4 %

Gandalf.com.pl je polský e-shop s více než 300 000 knihami, audioknihami, e-knihami, hudbou, filmy, hrami a dalším zbožím.

Přečíst případovou studii

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Pilulka je jedním z největších e-shopů ve střední a východní Evropě v oblasti zdraví a léků, který se zaměřuje na kvalitní a rychlé dodání zboží, s obratem přibližně 3 miliardy korun (118 035 883 EUR) v roce 2023.

Přečíst případovou studii

Počet kliknutí na „Přidat do košíku“ na stránce Komfort.pl vzrostl o 5,25 % za pouhý měsíc

Komfort.pl je polský prodejce podlahových krytin a nábytku s dlouholetou působností na polském trhu, který se rozhodl vyvarovat se nevyužitých příležitostí způsobených neefektivním vyhledáváním na webových stránkách.

Přečíst případovou studii
;