NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Přizpůsobení našeptávače pro Zoot přineslo zvýšení míry konverze o 2,5 %

Zoot je internetový obchod s módou, který je součástí největšího českého módního domu Digital People. Spolu se svou podznačkou Bibloo působí v 11 evropských zemích a nabízí více než 1 milion produktů od 300 módních značek.

Přizpůsobení našeptávače pro Zoot přineslo zvýšení míry konverze o 2,5 %

Když se tedy klient rozhodl posunout vyhledávání na svých stránkách na novou úroveň, považoval tento projekt za velkou výzvu a pověřil nás zlepšením přesnosti výsledků vyhledávání a zlepšením uživatelského komfortu.

The results quickly showed Luigi's Box's superior robustness

Search is a key part of our e-shop, so we carefully selected a new solution. We A/B tested Luigi's Box against our own and other tools. The results quickly showed Luigi's Box's superior robustness, and further A/B tests didn't find a better alternative.

David Šandera
Chief product and technical officer, Zoot (digital people)

Hlavní výzvy:

  • Zvýšit celkovou přesnost výsledků vyhledávání.
  • Poskytovat relevantní návrhy automatického dokončování vyhledávání pro obrovské množství produktů (1 milion) při zachování rychlého načítání.
  • Usnadnit proces vyhledávání produktů pomocí přizpůsobené ukázky našeptávače a dynamických fasetových filtrů.

Analýza uživatelského chování

Data nám ukázala, že návštěvníci Zootu přinášejí třikrát vyšší pravděpodobnost konverze při použití vyhledávání. Vzhledem k tomu, že vyhledávání využívá přibližně 10–11 % uživatelů, bylo více než jasné, že by bylo promarněnou příležitostí poskytovat pouze tuto technologii a nepřizpůsobit ji specifikům módního průmyslu.

Proto byl náš první krok zaměřen na pochopení toho, jak uživatelé interagují s webovými stránkami a samotným vyhledáváním. Za tímto účelem jsme implementovali nástroj Luigi’s Box Analytics, který nám pomáhá pochopit, jak uživatelé vyhledávají různé typy produktů, a to na základě analýzy:

  • nejdůležitějších atributů produktů (např. barvy, pohlaví, styl/střih, značka atd.);
  • obvyklých synonym a překlepů (džíny, džínovina, modré kalhoty atd.);
  • Nejčastějších důvodů, proč vyhledávání neobsahuje žádný výsledek.

Doladění vyhledávání

Poté jsme začali vyhledávání přizpůsobovat tak, aby odráželo získaná data v relevanci výsledků vyhledávání a v pořadí produktů.

Jedním z hlavních cílů bylo zlepšit přesnost vyhledávání výrazů souvisejících s barvami (např. modré džíny, bílý svetr a podobně).

Pro snížení počtu nevyhledaných výsledků a zvýšení přesnosti bylo klíčové identifikovat nejčastější synonyma, slangová slova a chybný pravopis.

V neposlední řadě jsme s klientem intenzivně spolupracovali na vylepšení produktových kanálů, abychom z našeho vyhledávání vytěžili maximum, a to poskytováním úplných a přesných údajů o produktech podle našich zjištění a potřeb.

Design a použitelnost

Design našeptávače, výsledků vyhledávání a fasetových filtrů se snaží přizpůsobit designu webových stránek na základě zadání klienta.

Protože klient považoval vyhledávání za výkladní skříň módy, vytvořili jsme design lišty našeptávače na celou šířku se zaměřením na přesvědčivou vizuální prezentaci produktů.

Ukázka našeptávače obsahuje také doporučené kategorie, nejlepší značky a podobné dotazy související s hledanými výrazy.

Protože nám data ukázala, že nejdůležitějším atributem filtru ve výsledcích vyhledávání je značka, připravili jsme rychlý vizuální filtr (loga) nejoblíbenějších značek odpovídajících danému hledanému výrazu spolu s běžným fasetovým filtrem.

Na stránku s výsledky vyhledávání jsme také přidali doporučené kategorie, protože mnoho hledaných výrazů (např. „bílý top“) se často vztahuje k několika kategoriím produktů.

A/B test a jeho výsledky

Protože společnost Zoot v té době používala konkurenční řešení, rozhodla se provést A/B test rozdělený v poměru 50:50.

A/B test začal 17. srpna a byl vyhodnocen po měsíci, ale již po prvních týdnech začaly výsledky vykazovat zlepšení ve prospěch Luigi’s Boxu.

Po několika prodlouženích byl test po třech měsících ukončen. Výsledky ukázaly, že vyhledávání a našeptávač od Luigi’s Boxu:

+9.14%

Zvýšená míra konverze z přidání do košíku

+2.57%

Vyšší míra konverze z nákupu

Tato případová studie nám ukázala, jak důležité je zvolit individuální přístup založený na datech, abychom co nejlépe využili potenciál technologie.

Jaké výhody přináší Luigi's Box našim klientům

Real Dutch Food: Snížení „nulových výsledků vyhledávání“ o 48 %

Společnost Real Dutch Food snížila „nulové výsledky vyhledávání“ o 48 %, takže zákazníci již nebudou hladoví po relevantních výsledcích.

Přečíst případovou studii

Přizpůsobení našeptávače pro Zoot přineslo zvýšení míry konverze o 2,5 %

Zoot je internetový obchod s módou, který je součástí největšího českého módního domu Digital People. Spolu se svou podznačkou Bibloo působí v 11 evropských zemích a nabízí více než 1 milion produktů od 300 módních značek.

Přečíst případovou studii

Gandalf: Zvýšení AOV z vyhledávání o +9,4 %

Gandalf.com.pl je polský e-shop s více než 300 000 knihami, audioknihami, e-knihami, hudbou, filmy, hrami a dalším zbožím.

Přečíst případovou studii

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Pilulka je jedním z největších e-shopů ve střední a východní Evropě v oblasti zdraví a léků, který se zaměřuje na kvalitní a rychlé dodání zboží, s obratem přibližně 3 miliardy korun (118 035 883 EUR) v roce 2023.

Přečíst případovou studii

Počet kliknutí na „Přidat do košíku“ na stránce Komfort.pl vzrostl o 5,25 % za pouhý měsíc

Komfort.pl je polský prodejce podlahových krytin a nábytku s dlouholetou působností na polském trhu, který se rozhodl vyvarovat se nevyužitých příležitostí způsobených neefektivním vyhledáváním na webových stránkách.

Přečíst případovou studii
;