NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Pilulka je jedním z největších e-shopů ve střední a východní Evropě v oblasti zdraví a léků, který se zaměřuje na kvalitní a rychlé dodání zboží, s obratem přibližně 3 miliardy korun (118 035 883 EUR) v roce 2023.

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Stabilní pozice na několika trzích

Pilulka je technologická společnost působící od roku 2013. Původně se jednalo o online lékárnu a síť kamenných prodejen v České republice. V průběhu let však rozšířila své podnikání na trhy Slovenska, Maďarska a Rakouska. Jejich webové domény nabízejí tisíce produktů z oblasti léčiv, doplňků stravy, sportovních a dětských výrobků.

Zakladatelé Pilulky si od počátku kladou za cíl maximálně vycházet vstříc potřebám zákazníků. Proto vybudovali komplexní platformu, která hladce propojuje výrobce, distributory, poskytovatele služeb, logistiku a všechny relevantní informace v tomto segmentu.

Search with Autocomplete powered by Luigi's Box on pilulka website's e-shop
One of the great advantages of an online pharmacy Pilulka is the same-day delivery via its own courier service Pilulka Express or the Pilulka Boxes and Pilulka Points.

Jednou z velkých výhod internetové lékárny Pilulka je doručení v tentýž den prostřednictvím vlastní kurýrní služby Pilulka Expres nebo Pilulka Boxů a Pilulka Pointů.

Počátek spolupráce

Piluka začala využívat Luigi’s Box již v roce 2017, kdy jsme ji oslovili s nabídkou optimalizace konverzního poměru pro její e-shop. Pilulka si nejprve vyzkoušela Luigi’s Box Analytics.

Později, v roce 2019, začaly první rozhovory o implementaci vyhledávače Luigi’s Box Search. Nejprve si ji ale vyzkoušeli v A/B testu na české doméně.

První A/B test na Pilulka.cz

V Pilulce si postupně uvědomili, že jejich interní vyhledávání k dosažení požadovaných výsledků a zajištění skvělé zákaznické zkušenosti nestačí. Ve dnech 27. července až 25. srpna 2021 proběhl na Pilulka.cz první A/B test vyhledávání a automatického dokončování prostřednictvím nástroje Luigi’s Box Search.

A/B test přinesl skvělé výsledky ve využívání vyhledávání:

+9.5%

navýšení hodnoty za relaci

+3.48%

navýšení transakcí

+9.36%

navýšení příjmů

+7.58%

navýšení míry konverze

Výsledkem bylo nasazení nástroje Luigi’s Box Search s našeptávačem i na dalších doménách Pilulky – v Česku, na Slovensku, v Rakousku a v Maďarsku.

Vyhledávání léků s paracetamolem v e-shopu Pilulka

A/B test marže

Na konci roku 2023 jsme na webu Pilulka.cz spustili další A/B test, tentokrát zaměřený nikoliv na využití vyhledávání a konverzní poměr, ale na marži.

Hlavním cílem A/B testu marže bylo změřit dopad využití signálů marže při vyhledávání na nákupní chování uživatelů na Pilulka.cz. Vzali jsme tedy původní vyhledávání a upravené vyhledávání, kde jedno bylo se signály marže a druhé bez nich, a porovnali je.

Primární cíle

  • zvýšení průměrné hodnoty košíku
  • zvýšení průměrné marže košíku

Sekundární cíle

  • změna průměrné pozice prokliku
  • změna pozice s konverzí (v rámci našeptávače)

Vyhodnotili jsme vliv marže na několik metrik na základě údajů shromážděných mezi 7. prosincem 2023 a 7. lednem 2024. Analýza zahrnovala pouze non-bounce relace (to se týká návštěvy více stránek, strávení delšího času na webu nebo dokončení požadovaných akcí) s přímými konverzemi z výsledků vyhledávání. Návštěvnost mezi vyhledáváním s maržovými signály a bez nich byla rozdělena poměrem 50:50.

Výsledky

Hodnota košíku i hodnota marže hrají v e-commerce důležitou roli. Hodnota košíku neboli průměrná hodnota objednávky (Average Order Value, AOV) poskytuje přehled o nákupním chování zákazníků. Hodnota marže neboli ziskové rozpětí ukazuje, jak efektivně firmy řídí náklady a vytvářejí zisky.

Obě metriky jsou zásadní pro pochopení a optimalizaci finanční výkonnosti e-commerce firem.

Výsledky A/B testu marže na webu Pilulka.cz ukázaly zvýšení hodnoty košíku a hodnoty marže o několik procent u verze vyhledávání s aktivními signály marže.

Hodnota košíku

Průměrná a mediánová hodnota košíku se vypočítá jako průměrná/mediánová hodnota košíku za relaci (celkový součet cen položek přidaných do košíku v rámci relace).

+3.27%

Celková hodnota košíku

+4.21%

Průměrná hodnota košíku

+2.86%

Mediánová hodnota košíku

Hodnota marže

Průměrná a mediánová hodnota marže se vypočítá jako průměrná/mediánová hodnota marže za relaci (celkový součet absolutních marží položek přidaných do košíku v rámci relace).

+2.97%

Celková marže z košíku

+3.89%

Průměrná marže z košíku

+1.28%

Mediánová marže z košíku

Tento interní A/B test, ve kterém jsme zohlednili marži, ukázal výsledky s výrazným zvýšením hodnoty košíku a hodnoty marže z košíku pomocí signálů marže.

A/B testy a experimentování v aplikaci

Jednou z novinek, které Luigi’s Box přinese ve druhém čtvrtletí roku 2024, bude možnost A/B testů přímo v aplikaci.

Samotný postup bude velmi jednoduchý. Stačí několik kliknutí a budete moci sami nadefinovat, spustit a vyhodnotit A/B test. A to vše bez programátorů a jakýchkoliv programátorských dovedností.

Protože se uživatelé v každém segmentu chovají trochu jinak, uvažujeme o unikátních profilech pro různé segmenty (např. móda).

Dále bude možné ručně upravovat důležitost jednotlivých signálů (např. oblíbenost, čerstvost, personalizace).

A nakonec, co se týče vyhodnocení, budete moci v průběhu času sledovat dopad A/B testu na klíčové obchodní metriky, jako jsou relace, konverze, AOV, CVR a podobně.

Shrnutí

A/B test červenec–srpen 2021

  • Příjmy + 9,36% navýšení
  • Míra konverze +7,58% navýšení
  • Průměrná hodnota košíku + 4,21% navýšení
  • Průměrná marže z košíku + 3,89% navýšení

A/B test prosinec 2023 – leden 2024

  • Celková hodnota košíku + 3,27 %
  • Průměrná hodnota košíku + 4,21 %
  • Mediánová hodnota košíku + 2,86 %
  • Celková marže z košíku + 2,97 %
  • Průměrná marže z košíku + 3,89 %
  • Mediánová marže z košíku + 1,28 %

Jaké výhody přináší Luigi's Box našim klientům

Real Dutch Food: Snížení „nulových výsledků vyhledávání“ o 48 %

Společnost Real Dutch Food snížila „nulové výsledky vyhledávání“ o 48 %, takže zákazníci již nebudou hladoví po relevantních výsledcích.

Přečíst případovou studii

Přizpůsobení našeptávače pro Zoot přineslo zvýšení míry konverze o 2,5 %

Zoot je internetový obchod s módou, který je součástí největšího českého módního domu Digital People. Spolu se svou podznačkou Bibloo působí v 11 evropských zemích a nabízí více než 1 milion produktů od 300 módních značek.

Přečíst případovou studii

Gandalf: Zvýšení AOV z vyhledávání o +9,4 %

Gandalf.com.pl je polský e-shop s více než 300 000 knihami, audioknihami, e-knihami, hudbou, filmy, hrami a dalším zbožím.

Přečíst případovou studii

Pilulka: průměrná hodnota košíku zvýšena o 4,21 %

Pilulka je jedním z největších e-shopů ve střední a východní Evropě v oblasti zdraví a léků, který se zaměřuje na kvalitní a rychlé dodání zboží, s obratem přibližně 3 miliardy korun (118 035 883 EUR) v roce 2023.

Přečíst případovou studii

Počet kliknutí na „Přidat do košíku“ na stránce Komfort.pl vzrostl o 5,25 % za pouhý měsíc

Komfort.pl je polský prodejce podlahových krytin a nábytku s dlouholetou působností na polském trhu, který se rozhodl vyvarovat se nevyužitých příležitostí způsobených neefektivním vyhledáváním na webových stránkách.

Přečíst případovou studii
;