Správná doporučení produktů dokážou zvýšit obrat

Luigi's Box Recommender nabízí řadu výhod, se kterými můžete pohodlně zvýšit obrat svého e-shopu.

Správná doporučení produktů dokážou zvýšit obrat

Luigi’s Box Recommender je inteligentní nástroj, který ve vašem e-shopu zobrazuje boxy s personalizovaným doporučením produktů. Vytváří je pro každého zákazníka na míru pomocí umělé inteligence.

Zobrazuje například:

Domovská stránka

  • nedávno prohlížené produkty,
  • novinky
  • oblíbené produkty

Podrobnosti o produktu

  • podobné produkty
  • související produkty
  • oblíbené produkty stejné značky/kategorie

Doporučení se mohou zobrazovat i v různých dalších částech e-shopu, například přímo v nákupním košíku, v detailech kategorie apod.

A/B testování v e-shopu NAUREUS

V období od 9. listopadu do 3. prosince 2021 jsme ve spolupráci s e-shopem  NAUREUS (www.naureus.sk)  provedli rozsáhlé  A/B testování s cílem sledovat výkonnost nasazeného personalizovaného doporučení od Luigi’s Boxu.

Slevy jsou nejúčinnější na domovské stránce

Kromě dvou stávajících boxů s doporučením jsme na domovskou stránku umístili také dva nové – „Pro vás“ a „Naposled prohlížené“. První z nich pracuje s daty získanými z návštěvy zákazníka v obchodě a sleduje jeho chování – kam kliknul, co si prohlížel nebo co koupil. Druhý zobrazuje poslední produkty prohlížené v e-shopu a umožňuje zákazníkovi se k nim pohodlně vrátit. V tomto případě se paradoxně v obou případech nejlépe osvědčil původní box s doporučením slevy.

Druhým nejúspěšnějším boxem byl box  „Pro vás“, který byl pro návštěvníky stejně zajímavý jako výše zmíněná doporučení slev (stejný CTR* 1,6 % a stejný CVR** 46,5 %) a který přinesl až 84 asistovaných konverzí. U personalizovaného doporučení na domovské stránce se jedná o velmi dobrý výsledek.

V případě doporučení „Naposledy prohlížené“*** dosáhla původní varianta lepšího výsledku, a to CTR 1,2 % oproti 0,4 % u varianty Luigi’s Boxu, což vedlo k 207 asistovaným konverzím (oproti 74 u varianty Luigi’s Box). Důvodem může být skutečnost, že původní varianta má pravděpodobně přesnější informace o historii uživatelů.

*Click-Through Rate neboli míra prokliku je poměr mezi počtem kliknutí na reklamní odkaz a počtem jeho zobrazení, vyjádřený v procentech.

**Conversion Rate neboli míra konverze nebo „konverzní poměr“ je poměr počtu úspěšných akcí k počtu návštěv stránky vyjádřený v procentech.

***Pozn.: Ve statistice „naposledy zobrazené“ jsou zahrnuty i výsledky ze stejnojmenné sekce, ale byly umístěny vedle údajů o produktu, protože analytický nástroj nedokáže tyto údaje rozlišit.

Doporučení v košíku s více než 50% konverzním poměrem

V původní verzi webu nebylo personalizované doporučení v košíku vůbec nasazeno, takže jsme neměli k dispozici data pro srovnání. Verze s nasazeným doporučením od Luigi’s Boxu však přesto dosáhla krásných čísel – až 2,6 % CTR a 50,8 % CVR, což vedlo k 286 asistovaným konverzím v 96 relacích.

2,6 %

CTR

50,8 %

CVR

286

asistované konverze

96

relace

Až 1,8x více konverzí díky doporučením v detailu produktu

Doporučení v detailu produktu byla nasazena pouze na 16 dní, ale i tak dosáhla vyššího CTR (o 4,7 %) ve srovnání s původní verzí. Ta dosáhla CTR 3,2 %, zatímco CVR bylo srovnatelné – 30 % oproti 34 %. Počet asistovaných konverzí byl s nasazením personalizovaného doporučení 1,8krát vyšší, konkrétně 552 asistovaných konverzí oproti 313 konverzím.

Doporučení v kategoriích s téměř pětinásobnými konverzemi

Původní varianta obsahovala box s doporučeními TOP produktů z dané kategorie, zatímco varianta Luigi’s Box zobrazovala v dané kategorii doporučení personalizovaná. Celkově se u varianty Luigi’s Boxu zobrazilo 4x více doporučení s CTR 0,7 % oproti 0,5 % u původní varianty. CVR byla srovnatelná, 41 % oproti 42,9 %. Varianta Luigi’s Boxu vygenerovala celkem 83 asistovaných konverzí, zatímco původní varianta pouze 17.

4,8x

víc asistovaných konverzí s Luigi's Boxem

Jak vidíme, doporučení Luigi's Boxu byla ve všech případech s výjimkou doporučení „Naposledy prohlížené“ lepší a přinesla také více asistovaných konverzí. Proto se klient rozhodl pokračovat ve spolupráci a nadále využívá personalizovaná doporučení ve svém e-shopu.

Up to 5-time increase in recommendation conversions

Place of personalized recommendations in Naureus.sk was proven by last year's A/B. With few exceptions, in most cases, Recommender increased the number of conversions, sometimes up to 5 times.

David Škrobánek
Director, Naureus

Proč se vyplatí používat v e-shopu doporučení?

Luigi’s Box Recommender nabízí řadu výhod, díky kterým můžete pohodlně zvýšit obrat svého e-shopu. Celkově lze říct, že zákazníci, kteří vidí personalizovaná doporučení, nejenže zůstávají ve vašem obchodě déle, ale také méně porovnávají ceny. Kromě toho personalizovaná doporučení:

  • snižují míru opuštění nákupního košíku – zobrazení personalizovaných doporučení na stránce košíku může zlepšit míru opuštění košíku o 4,35 %,
  • zvyšují průměrnou hodnotu objednávky (AOV) – personalizovaná doporučení nabízejí příležitosti ke cross-sell a up-sell, díky čemuž zákazník nakupuje více,
  • prodlužují dobu relace – zákazníci zůstávají v obchodě déle, protože je můžeme zaujmout tím, že jim doporučíme produkty, o kterých neuvažovali nebo které neočekávali,
  • odlišují e-shop od konkurence – až 80 % spotřebitelů tvrdí, že je pravděpodobnější, že nakoupí v e-shopu, který nabízí personalizované služby.

Je až o 56 % pravděpodobnější, že se zákazníci vrátí a znovu nakoupí, pokud jim bude doporučeno něco na míru. Průměrná hodnota nákupního košíku se navíc může zvýšit až o 25 %, což se rozhodně vyplatí!

Jaké výhody přináší Luigi's Box našim klientům

11teamsports dosáhl 38,46% nárůstu AOV s naší pomocí

Podívejte se, jak 11teamsports dosáhl 38,46% nárůstu hodnoty košíku! Luigi's Box mění vyhledávání v předním evropském obchodě s týmovými sporty.

Přečíst případovou studii

Druck.at:  zvýšení míry konverze z vyhledávání o 113,51 %

Seznamte se s pozoruhodným 113,51% nárůstem konverze z vyhledávání u druck.at! Luigi's Box způsobil revoluci ve vyhledávání, a pozvedl tak pozici předního rakouského poskytovatele online tisku.

Přečíst případovou studii

Real Dutch Food: Snížení „nulových výsledků vyhledávání“ o 48 %

Společnost Real Dutch Food snížila „nulové výsledky vyhledávání“ o 48 %, takže zákazníci již nebudou hladoví po relevantních výsledcích.

Přečíst případovou studii

Přizpůsobení našeptávače pro Zoot přineslo zvýšení míry konverze o 2,5 %

Zoot je internetový obchod s módou, který je součástí největšího českého módního domu Digital People. Spolu se svou podznačkou Bibloo působí v 11 evropských zemích a nabízí více než 1 milion produktů od 300 módních značek.

Přečíst případovou studii

Gandalf: Zvýšení AOV z vyhledávání o +9,4 %

Gandalf.com.pl je polský e-shop s více než 300 000 knihami, audioknihami, e-knihami, hudbou, filmy, hrami a dalším zbožím.

Přečíst případovou studii
;