Ať už jste majitelem kamenných obchodů, který začíná podnikat online, nebo již zavedeným majitelem e-shopu, trendy ve vyhledávání vám mohou přinést mnoho výhod. Zjistěte více o trendech v online prodeji a poskytujte personalizované služby, lepší doporučené produkty (například přímo ve vyhledávacím poli) a přilákejte nové potenciální zákazníky. Staňte se jedničkou na online trhu díky užitečným informacím o trendech v e-commerce a o tom, jaká témata zajímají vaši cílovou skupinu. Těmto trendům pak můžete přizpůsobit svou marketingovou a obsahovou strategii. Udržujte si náskok před konkurencí a ujistěte se, že nabízíte produkty a služby, které vaši zákazníci chtějí.
Co se mohu dozvědět z trendů ve vyhledávání?
Trendy ve vyhledávání
Když kliknete na frázi v tabulce, zobrazí se produkty, které se ve zvoleném časovém období objevovaly nejčastěji poté, co uživatelé danou frázi vyhledali.
Vedle tabulky se v podrobnostech o frázi nachází mapa kliknutí (Clicks Heatmap). Ta vizuálně zobrazuje klikatelnost jednotlivých výsledků. Čím je pozice na heatmapě světlejší, tím je produkt žádanější.
Ideálně se výsledky s nejvíce kliknutími zobrazí na předních pozicích. Potenciální zákazníci pak nemusí trávit příliš mnoho času hledáním nejoblíbenějších produktů.
Na každý výsledek můžete kliknout, abyste viděli, jaké fráze zadávají zákazníci do vyhledávacího pole, aby tyto produkty našli.
Pokud v reportu uvidíte na konci fráze „ _ “, jednoduše to znamená, že zákazník napsal výraz s mezerou.
Na začátku si vyberte, jestli vás zajímají výsledky vyhledávání, našeptávač nebo obojí. K nastavení použijte přepínací tlačítko nad tabulkou.
U každé fráze, produktu, kategorie nebo článku vidíme popularitu fráze (její vývoj), míru prokliku (CTR) a počet unikátních návštěvníků (profilů), kteří danou věc hledali – představuje ji žlutě zvýrazněná plocha v každém řádku.
Trendující položky
Po kliknutí na výsledek v tabulce se zobrazí fráze, na které se nejvíce klikalo.
Kliknutím na jakýkoliv vyhledávací dotaz se zobrazí přehled výsledků, které se k danému dotazu zobrazily.
Jak tyto informace využít ke zlepšení konverzí e-shopu?
Řazení produktů
Můžete zjistit, zda je produkt s vysokou mírou prokliku na správné pozici mezi výsledky. Pokud je příliš nízko, opravte jeho pozici pomocí funkce Product Boosting. Můžete také zvolit opačný přístup a posílit produkty, které se prodávají méně.
V těchto případech je důležité mít na paměti, že vysoká míra prokliku se nemusí rovnat vysoké míře nákupu, a proto může být sice splněn cíl vyhledávání, ale zákazník nakonec k nákupu nedojde. V takovém případě by bylo lepší posílit produkty, které splňují oba tyto atributy.
Chcete-li ve vyhledávání podpořit méně vyhledávané produkty, musíte průběžně sledovat statistiky, abyste mohli přestat upřednostňovat produkt, pokud se na něj nezačne mezi výsledky vyhledávání více klikat. Tímto způsobem můžete snadno zabránit tomu, aby neefektivní produkty „zabíraly“ místa ve výsledcích.
Možná také není možné získat u určitého produktu více kliknutí, protože publikum, které by o ně mohlo mít zájem, je příliš malé.
Optimalizace SEO
Pokud se produkt často vyhledává, ale nemá dobré výsledky v prodeji, možná mu chybí některé informace, obrázky nebo má špatnou strukturu, metadata, prázdné údaje, špatné popisy apod. Čím přehlednější a transparentnější jsou informace o produktu, tím lepší bude uživatelská zkušenost s vyhledáváním.
Tyto chyby lze snadno opravit, i když reindexace, která produkt vrátí na požadovanou pozici, může trvat dlouho.
I kdyby byly poskytnuté informace přesné, může problém spočívat v tom, že zákazníci očekávají jiné vlastnosti, rozměry nebo cenu výrobku. Nejde tedy o chybu v popisu, ale o odlišná očekávání zákazníků.
Vzhledem k tomu, že algoritmy obvykle odpovídají tomu, co uživatelé hledají, je možné, že budete muset pečlivěji sledovat cesty svých zákazníků.
Nezapomeňte na optimalizaci pro mobilní zařízení. Nakupování přes mobilní zařízení je stále v kurzu a do roku 2025 bude téměř 75 % uživatelů internetu používat k přístupu na internet pouze svá mobilní zařízení, takže pokud chcete poskytovat co nejlepší mobilní zážitek, optimalizujte své internetové obchody pro mobilní uživatele.
Kampaně PPC
Pravidelným sledováním trendů můžete také určit, které produkty zařadit do kampaní PPC. Máte několik možností:
- spustit reklamy,
- posílit reklamy,
- snížit počet reklam,
- zastavit reklamy,
- neměnit reklamy.
Která možnost je ta správná? To závisí na několika faktorech. V úvahu přicházejí 2 možnosti:
- Propagujte produkty, které mají dobrou výkonnost – pokud mají dobrou výkonnost a vy je navíc podpoříte, zájem o ně a jejich výkonnost bude ještě vyšší.
- Propagujte produkty, které nemají tak dobrou výkonnost – nedostatečně výkonné produkty mohou posílit díky kampaním, jejichž cílem je dostat je k optimálnímu publiku.
Další otázky, které byste si měli položit:
- Máme dostatečný počet konkrétních produktů na skladě/ k dodání?
- Máme na těchto konkrétních produktech dostatečnou marži?
- Nemají tyto produkty nyní období mimo sezónu?
- Jaká je hodnota prokliku na produkt v rámci PPC v porovnání s cenou a marží produktu?
Cross-selling
Můžete zjistit, co zákazníci nakupují společně s konkrétními produkty, a využít tyto informace ke křížovému prodeji.
Pokud několik zákazníků kupuje netypické kombinace produktů, mohou se nabízené produkty zdát ostatním zákazníkům nesouvisející. Zejména pokud výrobky nekupují často nebo jsou nové.
Skvělé je, že data z cross-sellingu lze využít nejen na webu. Je možné je prostřednictvím rozhraní API přenášet i do dalších systémů a kanálů, například PPC. Využít je můžete i v digitálním marketingu.
Tímto způsobem lze cílit nejen na konkrétní uživatele, ale také na skupiny s podobnými možnými zájmy a uvažováním, čímž se zvýší míra konverze z těchto kanálů.
Pomocí záložky Analýza popisu zjistíte, jaké dotazy zákazníci používají k vyhledávání jakéhokoliv produktu, a to nejen těch nejoblíbenějších.
Závěr
Závěrem můžeme říci, že analýza vyhledávání má zásadní význam pro pochopení a zlepšení výkonnosti webových stránek nebo platformy e-shopu. Díky analýze dat z vyhledávání mohou firmy zabývající se elektronickým obchodováním získat cenné informace o efektivitě svého vyhledávače, digitální strategie a nákupních zvyklostech a preferencích své cílové skupiny. Trendy ve vyhledávání mohou e-commerce platformám pomoci přijímat informovaná rozhodnutí o objemu vyhledávání a klíčových trendech, zvýšit návštěvnost a zapojení zákazníků na svých stránkách a zajistit maximální zákaznický komfort.
Chcete vědět, zda splňujete očekávání zákazníků a poskytujete jim odpovídající zážitek z online nakupování? Pokud je odpověď ano a zajímají vás další tipy, jak z Luigi’s Boxu vytěžit maximum, přečtěte si naše články o vlastních klíčových slovech a synonymech.