Proč některé vyhledávací dotazy nevedou k žádným výsledkům?
Zde je několik důvodů, proč:
- zákazníci udělají překlep;
- ve vašem katalogu je konkrétní produkt uveden pod jiným jménem;
- produkt může být vyprodaný;
- požadovanou položku vůbec neprodáváte;
- zákazník použil frázi, kterou váš vyhledávač nepodporuje.
Stránka bez výsledků se objeví, pokud váš vyhledávač nedokáže ke konkrétnímu dotazu uživatele vygenerovat relevantní výsledky.
Jak nejlépe opravit stránky bez výsledků v e-shopu?
Nejúčinnějším způsobem, jak snížit pravděpodobnost, že vyhledávač zobrazí stránku bez výsledků, je použití inteligentního vyhledávání a doporučování produktů s umělou inteligencí. Takový nástroj pomůže vašemu e-shopu dosáhnout vyšší retence zákazníků a míry konverze, generovat více potenciálních zákazníků a zvyšovat příjmy.
Co jsou výsledky vyhledávání v e-shopu?
Výsledky vyhledávání v e-shopu jsou odpovědi, které se zobrazí online nakupujícím po zadání klíčových slov a frází do vyhledávacího pole na webu e-shopu. Výsledky vyhledávání je přiblíží k tomu, aby našli produkty, které chtějí koupit, aniž by museli procházet celý katalog e-shopu.
Kupující, kteří si chtějí koupit například tenisky, se mohou snadno dostat ke svým oblíbeným značkám tenisek a spolehnout se na interní vyhledávání, které jim pomůže najít vytoužený pár.
Kolik výsledků vyhledávání by měl vyhledávač v e-shopu zobrazit?
Počet produktů, které by měl vyhledávač zobrazit na jeden dotaz, závisí na zařízení, které zákazník používá. Pokud například používá k online nakupování mobilní zařízení, bude jeho zobrazení omezeno na 2–3 produkty na obrazovku. Na počítači si mohou uživatelé prohlédnout desítky produktů najednou. Vždy však mějte na paměti, že většina zákazníků si prohlíží webové stránky na mobilních zařízeních a poté k nákupu použije počítač. Proto by vaše webové stránky měly být pro mobilní zařízení vždy optimalizovány.