Dobře optimalizovaný katalog produktů je pro úspěšné elektronické obchodování zásadní – pomáhá vašim webovým stránkám zobrazovat se v nákupních vyhledávačích. Pokud se vaše produkty nezobrazují ve výsledcích vyhledávání kvůli neoptimalizovanému obsahu, můžete přicházet o prodeje.
Jak ho tedy efektivně optimalizovat?
V tomto článku vám poradíme, jak optimalizovat katalog produktů, abyste maximalizovali viditelnost ve vyhledávání a zvýšili prodeje.
Než začneme, probereme důvody a výhody této myšlenky.
Proč byste měli optimalizovat svůj produktový katalog pro maximální efektivitu vyhledávání?
Optimalizace pro vyhledávače je nezbytná pro propagaci vašich produktů potenciálním zákazníkům. Když návštěvníci hledají produkty, které prodáváte, chcete, aby se vaše firma umístila mezi prvními výsledky.
Optimalizovaný popis produktu také usnadňuje zákazníkům najít to, co hledají. Kromě toho popis umožňuje nakupujícím vidět všechny relevantní informace, takže je méně pravděpodobné, že si k vyhledávání produktů vyberou jiné webové stránky. Může vám také pomoci zlepšit míru konverze, návštěvnost webových stránek a zkušenosti zákazníků!
Dobře uspořádaná data o produktech vám navíc usnadní správu zásob a sledování trendů prodeje.
Výše uvedeného můžete dosáhnout optimalizací názvů produktů, jejich popisů, obrázků a dalších parametrů. Připravili jsme pro vás několik tipů, které vám pomohou začít.
Vyhledávací panel od Luigi’s Boxu zabraňuje tomu, aby se zákazníkům při zadávání dotazu do vyhledávání v e-shopu zobrazovaly „žádné výsledky“. Bohužel se někdy tyto výsledky objevují kvůli chybně napsanému názvu nebo běžným překlepům. Dobrou zprávou je, že náš vyhledávací panel si umí s překlepy poradit – i když uživatel udělá překlep, hledaná fráze se automaticky opraví. Přístup k produktu je tak opět rychlejší.
#4 Seskupte produkty podle kategorií, abyste je mohli snadněji najít
Kategorie usnadňují nakupujícím efektivní vyhledávání toho, co potřebují. Například všechny základní věci na horskou túru shrňte do jedné sekce, veškeré vybavení na kolo do jiné kategorie produktů a podobně.
Seskupování produktů podle kategorií má také další výhodu – můžete seskupovat související položky. Pokud tedy uživatel klikne na kategorii horských kol, bude moci najít veškeré užitečné vybavení pro horské výlety, které může potřebovat.
Dalším dostupným způsobem, jak návštěvníkům webových stránek zobrazit související položky, je použití nástroje Luigi’s Box recommender. Implementace boxu s doporučenými produkty je snadná a nevyžaduje mnoho technických znalostí.
#6 Použijte recenze zákazníků na zlepšení SEO
Možná jste o recenzích nikdy neuvažovali jako o zdroji klíčových slov nebo vyhledávaných výrazů, ale ony tak fungují! Proto je dobré zahrnout do popisu produktu několik pozitivních recenzí.
Recenze fungují dobře pro hodnocení SEO, proto neváhejte zveřejnit zpětnou vazbu od spokojených zákazníků a povzbudit potenciální zákazníky k nákupu.
Recenze zákazníků navíc snižují míru odchodů z webu. Míra odchodů je procento uživatelů, kteří vstoupí na vaše webové stránky a okamžitě je opustí (bounce), velmi často kliknutím na tlačítko zpět. Čím vyšší je míra odchodů, tím horší je obsah pro vyhledávač Google (a také pro vyhledávač e-shopů a další vyhledávací nástroje), takže je pravděpodobnější, že se bude ve výsledcích vyhledávání zobrazovat níže.
Recenze zvyšují spolehlivost vašich stránek a produktů, takže kupující pravděpodobněji zůstanou na vašich stránkách a budou hledat zboží, o které mají zájem.
#7 Zahrňte na své webové stránky sekci s nejčastějšími dotazy
V sekci Časté otázky najdou uživatelé všechny důležité informace shromážděné na jednom místě. Často kladené dotazy Google zobrazuje jako úryvky. Tyto odpovědi si můžete prohlédnout, aniž byste museli vstoupit na webovou stránku. Pomocí této sekce můžete přilákat nové návštěvníky na své webové stránky prostřednictvím organického vyhledávání a nasměrovat je na související obsah – nejčastěji na stránky blogu nebo stránky produktů související s otázkami, na které odpovídáte.
Tipy, jak efektivně vytvořit sekci Časté otázky
Pokud plánujete vytvořit na svých webových stránkách tuto sekci, mějte na paměti tyto tipy, abyste návštěvníkům webu poskytli co nejlepší obsah.
- Při psaní otázek berte v úvahu pohled zákazníka. Například: Kolik otázek mám do této části zahrnout?
- Zajistěte snadný přístup do sekce.
- Pište krátké odpovědi.
- Ideální délka je asi 270–350 znaků.
- Používejte jazyk, který používají vaši zákazníci.
- Když píšete otázku typu ano/ne, začněte odpovědí „ano“ nebo „ne“.
Zvažte přidání sekce Časté otázky na své webové stránky, abyste zvýšili efektivitu vyhledávání. Je to krok, který vyžaduje relativně málo úsilí a může mít významný dopad.