Svět elektronického obchodování se neustále vyvíjí, a abyste s ním udrželi krok, nestačí už jen nabízet atraktivní produkty. Při online nakupování jde stále více o příjemný zážitek přizpůsobený zákazníkovi na míru. Pokud se na tento rozměr zaměříte, máte šanci zvýšit konverze svého e-shopu a vytvořit z něj značku, ke které se budou zákazníci rádi vracet.
Software pro online prodej, známý také jako software pro e-merchandising nebo digitální merchandising, zajišťuje, že se zákazníkům vždy zobrazují relevantní produkty ve správný čas a na správných místech. Díky nim můžete propagovat produkty, které propagovat chcete. Přečtěte si, jaké prodejní softwary pro e-shopy existují, jaké mají funkce a jak je správně používat pro zvýšení vlastního prodeje.
Co je to e-merchandising a proč je důležitý
Jedná se o strukturované zobrazení nabídky produktů na webových stránkách, které má zákazníka zaujmout a přimět ho k nákupu. Celý proces obvykle zahrnuje nabídku slev, přizpůsobení výsledků vyhledávání a testování vylepšení stránky tak, aby se zákazník co nejsnáze dostal k samotnému nákupu.
Internetoví prodejci chtějí neustále zvyšovat konverze a prodeje, ale zákazník by měl být vždy na prvním místě. Důraz by měl být kladen na dojem zákazníka z webových stránek a nákupního procesu od prvního kroku až po dokončení nákupu. Zde může e-merchandising pomoci.
Výhody softwarů pro online prodej
Upoutáte pozornost zákazníka
Prvním cílem e-merchandisingu je vizuálně zaujmout, upoutat pozornost zákazníka a zajistit, aby si z nákupu odnesl co nejlepší dojem. Na základě chování zákazníků můžete přizpůsobit každou stránku tak, abyste maximalizovali tržby a zlepšili celkový výkon e-shopu. Soustřeďte se na obrázky a parametry produktů, a zvyšte tak vizuální přitažlivost e-shopu a spokojenost zákazníků.
Zlepšíte interakci s produkty
Pokud se svými zákazníky nekomunikujete od prvního okamžiku, kdy otevřou vaše stránky, pravděpodobně je okamžitě opustí. Oslovte své zákazníky a zpříjemněte jim nakupování rychlým a snadným zobrazením zajímavých produktů.
Snížíte míru okamžitého opuštění
Vysoká míra okamžitého opuštění stránky pravděpodobně znamená, že uspořádání vašeho webu je problematické. Pomocí softwaru pro online prodej můžete nastavit vhodnou strategii, optimalizovat své stránky a zabránit tomu, aby uživatelé zklamaně opouštěli váš obchod a odcházeli ke konkurenci, protože nenašli to, co hledali.
Udržíte si zákazníky
O své zákazníky neustále bojujete s ostatními e-shopy, které chtějí upoutat jejich pozornost. Je nepravděpodobné, že by zákazníci nakoupili při své první návštěvě webu. Pokud je však v tomto důležitém okamžiku nezaujmete, pravděpodobně se už nevrátí.
Zvýšíte své konverze
Nástroje pro e-merchandising vám také mohou pomoci automatizovat některé procesy. Analytika vám pak ukáže, kdo je vaše cílová skupina, o jaké produkty se zajímá a co přesně jí budete moci nabídnout.
Typy systémů pro online prodej
1. Vyhledávání
Vyhledávání je jedním ze základních prvků online nakupování, takže dobré vyhledávání v e-shopu by mělo být intuitivní, přehledné a snadno použitelné. Jeho nejdůležitější součástí je vyhledávací panel, který by měl být vždy snadno přístupný, aby jej uživatelé nemuseli složitě hledat. Nepodceňujte důkladný průzkum všech možností, abyste svým zákazníkům nabídli dokonalý uživatelský zážitek.
2. Personalizovaná doporučení produktů
Zákazníci často očekávají, že na stránkách e-shopů okamžitě najdou přesně to, co hledají. Pokud se jim ve výsledcích vyhledávání zobrazí očekávané produkty, je pravděpodobnější, že se do obchodu vrátí. Nástroje pro doporučování produktů jsou z velké části vytvářeny pomocí algoritmů umělé inteligence, které hrají v oblasti elektronického obchodování stále důležitější roli. Webové stránky ušly od počátků internetu dlouhou cestu a staly se mnohem uživatelsky přívětivějšími, zejména pokud jde o elektronické obchodování.
3. Zobrazování produktů
Zobrazováním produktu se rozumí přehledné zobrazení konkrétní kategorie produktu na základě vyhledávacího dotazu zákazníka. Funguje to skvěle na podporu prokliků z vyhledávání, protože v seznamu produktů si zákazník může pohledem na vizuální prvky ověřit, že našel správný produkt. Správné zobrazení a řazení produktů je často podceňováno, přesto je pro zvýšení konverzí klíčové. Například produkty, na které zákazníci častěji klikají, by měly být vždy umístěny na začátku seznamu.
4. Filtry a fasety
Na stránkách moderního e-shopu by mělo být samozřejmostí, že se zobrazují pouze filtry, které souvisejí se zobrazovanými produkty. Zejména pokud máte na webu větší množství kategorií, měly by se pro každou z nich zobrazovat pouze relevantní filtry. Filtry a fasetové vyhledávání umožňují uživatelům plně využít potenciál vyhledávání. Výsledky pak můžete strukturovat a třídit tak, aby vynikly produkty, které chcete propagovat.
5. Našeptávač
Našeptávač je nástroj, který vyhledávačům umožňuje předvídat vyhledávací dotaz uživatele. Dobře navržený našeptávač zobrazuje výsledky ihned po zadání prvních písmen dotazu, čímž šetří zákazníkům čas a eliminuje případné problémy, zejména u krátkých dotazů. Automatické dokončování a návrhy dotazů umožňují nejen zvýšit míru prokliků zrychlením procesu vyhledávání, ale také umí nasměrovat uživatele na konkrétní produkty.
6. Přizpůsobení na míru
Díky e-merchandisingu můžete také přizpůsobit obsah individuálním preferencím každého zákazníka. Na počátku éry elektronického obchodování nebylo snadné sledovat uživatele, přizpůsobovat stránky nebo vytvářet reklamy na míru. Dnes mohou prodejci v elektronickém obchodě po několika kliknutích zjistit, kdo jejich stránky navštěvuje, a na základě historických údajů a předchozích interakcí se stránkami se dozvědět o preferencích jednotlivých zákazníků. Nástroj pro personalizaci vytváří profil pro každého zákazníka tím, že se učí z jeho akcí na webu a mapuje, jaké produkty si prohlíží. Umělá inteligence dokáže zjistit, jaký obsah je pro zákazníka zajímavý, a následně mu ho zobrazit.
7. Vizuální prodej
Vizuální prodej je strategické zobrazování vizuálních a designových prvků na webu. To může pomoci šířit povědomí o značce a vylepšit komunikaci se zákazníky a jejich komfort při nákupu díky úžasným fotografiím, vynikajícímu designu domovské stránky, vyprávění příběhů a bohatým popisům produktů. Efektivní vizuální prodej zobrazuje nejrelevantnější produkty v každém kontaktním bodě a vzbuzuje díky vysoce kvalitním fotografiím a vytvářenému obsahu důvěru.
8. Recenze zákazníků
Zákazníci si často chtějí ověřit kvalitu produktu, než se rozhodnou dokončit nákup na konkrétní webové stránce. Důkaz, že vaše webové stránky jsou bezpečné, poskytují zákazníci a recenze produktů, zejména ty s fotografiemi. Nemusíte je však omezovat pouze na stránky produktů. Jejich dynamické zobrazování při vyhledávání může uživatelům poskytnout rychlé potvrzení toho, co hledají.
Zlepšete svůj online prodej
Co můžete udělat pro zlepšení svého online prodeje
Optimalizujte své webové stránky pro každé zařízení
Optimalizace webových stránek e-shopu pro každé zařízení je zásadní. Zvláště v dnešní době, kdy každý neustále komunikuje nebo hledá informace. Do roku 2025 bude téměř 75 % uživatelů internetu používat k přístupu na internet pouze mobilní zařízení, proto by většina webových stránek nebo aplikací měla být mobilním zařízením přizpůsobena. Zaostávající a nepřehledné mobilní webové stránky mohou frustrované zákazníky rychle přimět opustit váš internetový obchod. Optimalizujte vyhledávání zejména tak, že budete poskytovat přehledné kategorie a vaše produkty budou snadno dohledatelné.
Pravidelně aktualizujte popisky produktů a dbejte na to, aby byly vizuálně zajímavé
Popis produktu je obvykle prvním místem, kde zákazníci hledají informace o produktech, které je zajímají. Měly by proto obsahovat důležité údaje o použití, vlastnostech, materiálech, výrobě nebo výhodách produktu. Kromě toho by se nemělo zapomínat na kvalitní fotografie nebo videa výrobku.
Jak vybrat software od třetí strany, který zlepší váš online prodej
Na co se zaměřit
Existuje celá řada nástrojů pro optimalizaci a zvyšování příjmů e-shopů. Hlavním cílem je vždy zvýšit konverze, zabránit situacím, kdy zákazníci opouštějí plné nákupní košíky, vytvořit přehlednou navigaci a poskytovat doporučení produktů na míru.
Kolik to stojí
Na trhu najdete celou řadu softwarů pro online prodej a jejich ceny se liší. U některých se ceny odvíjejí od průměrného počtu zákazníků, velikosti katalogu nebo počtu provedených akcí, a některé dokonce nabízejí individuální cenové plány podle vašich potřeb, takže ceny se mohou pohybovat od 0,99 EUR až po 500 EUR měsíčně.
Jak si správně vybrat
Na webových stránkách G2 najdete podrobnější informace, které vám pomohou rozhodnout, jaký software nejlépe vyhovuje vašim potřebám. Můžete si tam prohlédnout seznamy dostupných společností a vybrat si nástroj pro e-merchandising, který vám bude vyhovovat a odpovídá vašemu rozpočtu.
Závěr
Online prodej je nepřetržitý a neustále se opakující proces, který se pořád vyvíjí. Požadavky se každý rok mění. Zlepšení vašeho e-shopu není obtížný úkol, potřebujete jen vhodnou strategii. Doufáme, že jste v tomto článku našli inspiraci, na které oblasti se zaměřit.