Vybrat platformu pro e-shop není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Ten správný nástroj pro provozování vašeho online podnikání je totiž třeba pečlivě vybrat z nepřeberného množství možností.
I když se zdá, že je to náročné, není důvod k panice. Ať už jsou vaše obchodní cíle a velikost vaší společnosti jakékoliv, pro vaše zamýšlené obchodní transakce ideální e-commerce platforma existuje. Stačí jen vědět, na co při hledání myslet.
Na tuto a další otázky vám odpovíme v dnešním článku.
Výhody používání e-commerce platformy
Podniky mohou využívat e-commerce řešení různými způsoby.
E-commerce platforma může firmám ušetřit čas a peníze tím, že automatizuje procesy, spravuje zásoby a poskytuje bezpečný způsob, jak přijímat platby. Takové softwarové řešení pomáhá online podnikům bezproblémově spravovat webové stránky, marketing i provozní činnosti. Existuje tedy více příležitostí pro rozvoj.
E-commerce platformy také pomáhají firmám oslovit širší publikum, protože usnadňují online prodeje. S tou správnou platformou můžete dokonce prodávat zboží do zahraničí.
Firemní e-shop, který skvěle funguje, bude navíc propagovat vaši značku a obsluhovat vaše zákazníky na té nejvyšší úrovni. To bude mít pozitivní dopad na UX a spokojenost zákazníků. Pokud vaši zákazníci budou cítit, že je o ně dobře postaráno, s větší pravděpodobností se v budoucnu vrátí.
Pokud si navíc vyberete platformu, která funguje na pokročilé úrovni, zaznamenáte výrazné zlepšení výkonu stránky. Vaši zákazníci se na ní nesetkají s mnoha problémy a vy nebudete muset ztrácet čas jejich řešením. Budete se naopak moci soustředit na důležitější projekty, jako například vylepšování produktového katalogu.
Co od e-commerce platformy očekávat
Dnešní trh je velmi konkurenční. Zákazníci mají navíc stále vyšší očekávání, takže už dávno nestačí nabízet neomezené množství produktů. Vy naopak musíte své zákazníky hýčkat a plnit jejich přání co nejrychleji a co nejdostupněji pro vás. Vámi vybraná e-commerce platforma vám s tím pomůže. Co je tedy třeba zvážit při jejím výběru?
Při hledání platformy pro elektronické obchodování by měl podnik zohlednit své potřeby, rozpočet a další aspekty.
E-commerce platforma by měla nabízet zejména:
- jednoduché používání,
- základní a pokročilé funkce,
- integrace třetích stran,
- motivy,
- ceníky,
- zabezpečení,
- rychlost,
- platební metody,
- škálovatelnost.
Podniky by také měly zvážit, jestli potřebují hostovanou, nebo samostatnou platformu. Hostované platformy se snadněji nastavují a používají, ale mohou být dražší. Samoobslužné platformy poskytují podnikům větší kontrolu nad svým obchodem, ale jejich nastavení a používání vyžadují víc technických znalostí.
Nejlepší e-commerce platformy pro malé podniky
Shopify
Shopify je jednou z nejoblíbenějších platforem pro e-shopy. Společnost Shopify, která je lídrem v oblasti elektronického obchodování, uvedla v roce 2014 na trh řešení Shopify Plus pro firemní zákazníky. Snadno se používá, má širokou nabídku funkcí a je škálovatelné. Shopify také nabízí širokou nabídku motivů a aplikací pro přizpůsobení vašeho obchodu.
WooCommerce
WooCommerce je plugin pro WordPress, který promění vaše webové stránky ve WordPressu na elektronický obchod. Snadno se používá a má širokou škálu klíčových funkcí. K dispozici jsou možnosti více kanálů, stejně jako funkce optimalizace pro vyhledávače, platební brány a možnosti platby. WooCommerce je také škálovatelná platforma a nabízí velké množství motivů a pluginů pro přizpůsobení vašeho obchodu.
Magento
Magento je samostatně hostovaná platforma pro elektronické obchodování. Je složitější na používání než Shopify nebo WooCommerce, ale je také flexibilnější. Magento je škálovatelné a nabízí velké množství funkcí.
Tipy pro nastavení a používání e-commerce platformy
Jakmile si vyberete e-commerce platformu, můžete ji nastavit a přizpůsobit svému konkrétnému obchodnímu modelu.
Zde je pár tipů:
1. Vyberte si téma nebo šablonou, které jsou v souladu s vaší značkou
Každá e-commerce platforma pro firmy by měla být co nejvíce přizpůsobena vaší značce, takže se zde vyřádíte! Vyberte si motiv nebo šablonu, které jsou v souladu s vaší vizuální identitou. Všechny prvky by si měly být podobné a zachovávat podobný styl. Nejenže tím pozitivně ovlivníte zákaznickou zkušenost, ale také posílíte image své značky.
2. Ujistěte se, že máte produktové fotky té nejvyšší kvality
Kvalitní fotografie zvyšují zážitek z online nakupování. Fotografie produktů jsou tedy pro vytvoření pozitivního zážitku z nakupování zásadní. Jsou navíc klíčové pro budování image značky. Je tedy nezbytné připravit perfektní fotografie a zajistit, aby měly vysokou kvalitu. Na tak konkurenčním trhu, jako je elektronický obchod, si nemůžeme dovolit udělat chybu, protože zákazník půjde do jiného obchodu, kde je stejný produkt lépe popsán a prezentován.
3. Pište jasné a výstižné popisy produktů
Popisy produktů by měly objasňovat vlastnosti zboží a povzbuzovat potenciální zákazníky ke koupi. Je to vynikající příležitost k použití taktik, jako je budování naléhavosti, sociální důkaz nebo výzva k akci. Popisy produktů jsou často hlavním faktorem, který berou zákazníci při rozhodování o nákupu v úvahu. Většina internetových prodejců však nedokáže vytvořit dobré popisy, které by přesvědčily jejich publikum a přiměly ho ke koupi. Pokud se nechcete ocitnout v takové situaci, dobře si popis své nabídky rozmyslete.
4. Používejte aplikace nebo doplňky, a přidejte tak do e-shopu další funkce
Bezproblémové integrace a pluginy mohou výrazně ovlivnit atraktivitu platformy a odlišit ji od podobných nástrojů. Především automatizují některé činnosti, šetří čas a snižují náklady na vývoj. Mají také vliv na lepší služby zákazníkům a budování značky obchodu. Kromě toho mohou zvýšit šanci na generování vyšších příjmů nebo pomoci rozšířit dosah vašeho obchodu. Zvažte proto použití těchto doplňků, abyste mohli svůj e-shop dále vylepšovat, a profitovali tak z těchto dodatečných funkcí.
5. Ujistěte se, že proces platby je bezproblémový a jednoduchý
Pokud prodáváte něco online, je nezbytné mít skvěle optimalizovaný nákupní proces. Velmi často se stává, že zákazníci produkt rychle najdou a pak už stačí dokončit nákup. Může ale dojít k problému u pokladny a kouzlo je přerušeno. Zákazníci nemají sílu obtěžovat se s dokončením nákupu, takže opustí nákupní košík a odejdou, pravděpodobně ke konkurenci. Pokud je na druhou stranu pokladní proces intuitivní a efektivní, dokončení nákupu nebude nic stát v cestě.
6. Před spuštěním obchodu vše otestujte
Vše vypadá báječně, takže je čas to vyzkoušet. Testování softwaru je základním krokem při optimalizaci každého systému. Díky tomu můžete předvídat a předcházet mnoha problémům, podpořit správné fungování a zajistit kvalitu řešení. Tuto fázi proto pečlivě projděte a ujistěte se, že vše funguje podle plánu. Vyhnete se tak nepříjemným situacím, které by vám mohli způsobit zákazníci, kteří v platformě najdou chyby.
7. Propagujte svou firmu prostřednictvím sociálních médií, e-mailového marketingu a online reklamy
Nyní je čas šířit informace! Nedílnou součástí vašeho marketingového úsilí je oslovení co nejvíce správných uživatelů. Propagace bude nutná, abyste světu ukázali, že vaše firma vůbec existuje. I když nabízíte špičkové služby a jste spolehlivý obchodník, bez reklamy se o tom dozví jen málo lidí.
Sociální média jsou navíc virální, takže by byl hřích toho nevyužít. Kromě toho vám udržování profilu vaší společnosti na portálech a pravidelné zveřejňování obsahu umožní budovat vztahy s potenciálními zákazníky. Dejte proto o sobě vědět těm, kteří o vašem internetovém obchodě ještě neslyšeli, a dejte jim najevo, že nabízíte různé druhy produktů, které splní jejich očekávání.