- Způsoby, jak zvýšit příjmy v e-commerce
- #1 Usnadněte zákazníkům vyhledávání produktů
- #2 Používejte analytické nástroje
- #3 Doporučujte zákazníkům relevantní produkty
- #4 Vytvořte uživatelsky přívětivé webové stránky
- #5 Buďte aktivní na sociálních sítích
- #6 Vyzkoušejte A/B testování
- #7 Pečujte o své loajální zákazníky
- #8 Zlepšete svou strategii pro optimalizaci pro vyhledávače
- #9 Nabízejte zákazníkům slevové kódy, aby se k vám vraceli
- #10 Metriky sledujte pravidelně
- #11 Přizpůsobte své stránky pro mobilní zařízení
- #12 Povzbuzujte své zákazníky k nákupu
- #13 Reagujte na hodnocení zákazníků
- Zvyšte příjmy svého e-shopu s Luigi’s Boxem
Připravili jsme článek s nejlepšími strategiemi pro růst příjmů e-shopu a ukážeme vám, jak je implementovat.
Bez dalších řečí se na to pojďme rovnou podívat.
Způsoby, jak zvýšit příjmy v e-commerce
Dali jsme pro vás dohromady 13 hlavních zásad.
#1 Usnadněte zákazníkům vyhledávání produktů
Díky Luigi’s Boxu můžete svým zákazníkům poskytnout skvělou uživatelskou zkušenost s vyhledáváním na vašich stránkách a s doporučováním produktů pomocí umělé inteligence.
Podívejte se, jaká nabízí řešení.
- Vyhledávací pole umožňuje zákazníkům rychle najít požadované produkty. Díky umělé inteligenci Luigi’s Box navíc dokáže upřednostnit relevantní produkty.
- Našeptávač zjednodušuje a urychluje vyhledávání produktů. Není nutné zadávat do vyhledávacího pole celý název. Místo toho našeptávač navrhne výsledky, ještě než zákazníci vyhledávací dotaz dopíšou.
- S Luigi’s Boxem můžete eliminovat vyhledávání bez výsledků. Software si dokáže poradit s překlepy a chybami, a zabrání tak nesprávným výsledkům vyhledávání. Automatické opravy navíc vedou k tomu, že zákazníkům se zobrazí jen relevantní doporučené produkty.
✨ Výkonnost vyhledávání ve svém e-shopu můžete navíc maximalizovat s optimalizovaným produktovým katalogem.
#2 Používejte analytické nástroje
Na trhu je k dispozici mnoho analytických nástrojů, které vám mohou pomoci zvýšit příjmy e-shopu. Jsou skvělými pomocníky, protože…
Pomáhají lépe porozumět vašim zákazníkům
Pokud budete znát své zákazníky a vědět, co chtějí, můžete jim nabízet své produkty mnohem efektivněji. Můžete například vidět, jak často hledají konkrétní produkty nebo kolik vyhledávání vedlo k vyšším konverzím a lepší zákaznické spokojenosti. Tato data vám rychle poskytne nástroj Luigi’s Box Analytics.
Analytické nástroje vám pomohou optimalizovat webové stránky pro konverze
Když pochopíte, jak uživatelé s vaším webem pracují, můžete zavést změny, které vám pomohou realizovat více online prodejů. Díky nástrojům pro analýzu od Luigi’s Boxu je také snadné najít chyby, které uživatele přesměrovávají na špatnou cílovou stránku, a okamžitě je opravit.
Nástroje pomáhají lépe plánovat kampaně
Pokud sledujete, jak se vaši zákazníci chovají, můžete snadno vytvářet kampaně, které zvyšují příjmy. Luigi’s Box je skvělá platforma, která ukazuje preference vašich zákazníků, takže můžete upravit svou marketingovou strategii a přilákat potenciální zákazníky.
#3 Doporučujte zákazníkům relevantní produkty
Když zákazníci hledají produkt, ujistěte se, že jim zobrazujete relevantní návrhy. Uživatel musí mít vždy možnost najít položky související s produktem, který hledá. Když například zákazník hledá klobouk, může se mu v boxu s doporučenými produkty zalíbit vhodná šála.
Zvýší se tak pravděpodobnost nákupu doplňkového sortimentu. A také je to způsob, jak zkrátit nákupní cestu. Uživatel nemusí zadávat dotaz do vyhledávacího pole. Místo toho může najít související položku v sekci pro návrhy na jedno kliknutí.
Toto řešení poskytuje i Luigi’s Box. Výsledkem je, že můžete do svého e-shopu implementovat boxy s doporučenými produkty a učinit z nakupování naprosto dokonalý zážitek.
#4 Vytvořte uživatelsky přívětivé webové stránky
Pokud chcete zvýšit prodeje v e-shopu, jsou pro vás přehledné webové stránky klíčové. Pokud je web neintuitivní, potenciální zákazníci mohou jít nakupovat jinam. Trh e-commerce je velký a konkurence je zde obrovská.
Uživatelsky přívětivé webové stránky jsou v dnešní době standardem. Proto byste se měli vžít do situace zákazníků a zkontrolovat, zda je zákaznická cesta bezproblémová.
Zde je praktický kontrolní seznam. Ujistěte se, že:
- doba načítání vašich webových stránek je co nejkratší,
- je snadné kontaktovat zákaznickou podporu,
- pravidla pro vrácení zboží jsou jasně popsána,
- zákazníci mohou snadno najít odkazy na sociální média,
- ceny, dostupnost výrobků a poštovné jsou snadno k nalezení,
- vaše klíčové CTA (výzvy k akci) jsou v horní části webu,
- produkty lze pohodlně vyhledat pomocí inteligentního vyhledávacího panelu,
- používáte nástroje určené pro e-commerce, které zvyšují prodeje,
- proces placení je rychlý (ujistěte se, že je možné provádět platby jako host)
Seznam by byl nekonečný, ale my jsme pro vás shrnuli ta nejzásadnější doporučení. Dodržování těchto tipů pomůže proměnit nespokojené potenciální zákazníky ve spokojené a zvýšit ziskové marže.
#5 Buďte aktivní na sociálních sítích
Platformy pro sociální média jsou opravdu mocné. Na sociálních sítích je dnes aktivních přibližně pět miliard lidí. To je obrovské číslo, že? Naštěstí toho mohou firmy zabývající se elektronickým obchodováním využít ve svůj prospěch tím, že na sociálních sítích vytvoří kampaně, které osloví stále více lidí.
I taktiky na sociálních sítích, jako je cílená reklama, budování komunity nebo spolupráce s influencery či celebritami, jsou vynikajícími způsoby, jak generovat příjmy. Zařadit tyto tipy do své marketingové strategie je rozhodně dobrý nápad.
Navíc svou aktivitou na sociálních sítích zvyšujete povědomí o značce. Znamená to, že uživatelé o vaší existenci vědí, a i když nejsou vašimi zákazníky, znají vás. Je tedy pravděpodobnější, že si později vaše produkty koupí.
Poskytování hodnotného online obsahu je kromě toho jedním ze způsobů, jak přilákat nové zákazníky. A nejen to! Je to oboustranně výhodné – sociální média jsou fantastickým zdrojem informací o nakupujících a cílových skupinách. Týká se to například jejich nákupních preferencí a chování – můžete zjistit, kolik lidí navštěvuje vaše webové stránky po kliknutí na odkaz obsažený v příspěvku.
#6 Vyzkoušejte A/B testování
A/B testování je metoda průzkumu uživatelské zkušenosti. Publikum si prohlíží dvě nebo více verzí webových stránek nebo jejich jednotlivých částí. A poté si výzkumní pracovníci ověří, která verze je lepší. Jinými slovy, analyzují, která verze generuje více konverzí.
Tímto způsobem lze zjistit, jaký design, obsah nebo metody jsou nejúčinnější. Můžete například zkontrolovat, jaké CTA, formulářová pole nebo nadpis fungují lépe. Pokud si tedy nejste jisti, co může zvýšit tržby vašeho e-shopu, nebojte se to otestovat pomocí A/B testů.
💡 Funkční CTA snižují počet opuštěných nákupních košíků.
Publikum je jedinečné a jeho preference se mohou v průběhu času měnit. Takové testy vám poskytnou širší obraz o vašem cílovém publiku.
#7 Pečujte o své loajální zákazníky
Věrní zákazníci jsou věrní značce – s největší pravděpodobností vám dají přednost před konkurencí. Kupující, kteří se vracejí, jsou pro firmu velmi cenní. Existuje mnoho způsobů, jak můžete loajalitu zákazníků posilovat, například provozováním věrnostního programu. Nabídka speciálních nabídek a dalších výhod pro ně je jedním z nejlepších způsobů, jak si udržet zákazníky, kteří se k vám rádi vracejí.
Abyste získali více věrných zákazníků, měli byste:
- propagovat svůj věrnostní program,
- přimět lidi, aby se do něj zapojili, pomocí speciálních nabídek nebo pobídek pro členy klubu,
- požádat o zpětnou vazbu a recenze produktů.
Tyto tipy vám pomohou vytvořit si stabilní skupinu zákazníků, kteří u vás budou dlouhodobě nakupovat.
#8 Zlepšete svou strategii pro optimalizaci pro vyhledávače
Webové stránky optimalizované pro vyhledávače mohou vašemu podnikání prospět na mnoha úrovních. Důkladný průzkum klíčových slov vám například pomůže zvýšit viditelnost vašich webových stránek ve vyhledávači. Přesněji jsou klíčová slova výrazy, které lidé zadávají do vyhledávačů, aby našli relevantní výsledky.
Také účinná strategie SEO zvýší návštěvnost vašich webových stránek a rozšíří vaši zákaznickou základnu. Čím více lidí navštíví vaše webové stránky, tím větší je pravděpodobnost, že si někdo koupí vaše výrobky nebo služby.
Bez SEO je bohužel těžké v organickém vyhledávání řadit produkty. Taková vyhledávání odpovídají za víc než polovinu návštěvnosti vašeho webu, takže se vyplatí je optimalizovat. Nejlepším, jak zlepšit svou strategii SEO, je najmout odborníka. Nebude vás to zatěžovat a vy se budete moci soustředit na jiné důležité záležitosti.
Pokud z nějakého důvodu s odborníkem na SEO spolupracovat nemůžete, sepsali jsme pro vás několik tipů.
- Hledejte klíčová slova, která odpovídají obsahu vašeho webu.
- Ujistěte se, že je váš web optimalizovaný pro mobilní zařízení.
- Vytvořte unikátní názvy, nadpisy a popisy produktů.
- Při popisu produktů používejte jazyk zákazníků (např. podle recenzí).
Vyplatí se to, i když se zdá, že toho je hodně.
#9 Nabízejte zákazníkům slevové kódy, aby se k vám vraceli
Slevové kódy jsou velmi efektivní a mohou vést k výraznému zvýšení příjmů. Zásadní je používat je strategicky. Jak je můžete využít na maximum?
- Použijte atraktivní kód. Měl by být výrazný a snadno zapamatovatelný. Dobrý slevový kód vaši zákazníci rádi použijí a vrátí se do vašeho e-shopu, aby nakoupili.
- Pravidelně svůj kód propagujte. Postarejte se o to, aby se zákazníci o slevových kódech dozvěděli, a propagujte je prostřednictvím různých kanálů, jako je e-mail, sociální sítě nebo webové stránky vašeho e-shopu.
- Sledujte, kolik lidí slevový kód využívá. Tyto informace vám pomohou posoudit, jak efektivní jsou kódy při podpoře opakovaných obchodů. Pokud po zavedení kampaně se slevovými kódy zaznamenáte výrazný nárůst prodeje, budete vědět, že se vyplatí v ní pokračovat i v budoucnu.
#10 Metriky sledujte pravidelně
Abyste věděli, jak si váš e-shop vede, musíte pravidelně sledovat metriky. Pomůže vám to v dalším rozhodování a navíc odhalíte všechny oblasti, kde je co zlepšovat.
Toto jsou ty nejdůležitější.
- Míra okamžitého opuštění – ukazuje procento lidí, kteří vstoupí na váš web a odejdou, aniž by si prohlédli další stránky nebo provedli nějakou interakci. Jedná se o počet návštěvníků, kteří váš web okamžitě opustili.
- Počet stránek na jednu relaci – díky této metrice můžete sledovat, kolik stránek si návštěvník během jedné návštěvy prohlédne. Čím je to číslo vyšší, tím zainteresovanější a angažovanější jsou vaši zákazníci.
- Konverzní poměr v e-commerce – je jednou z nejdůležitějších metrik, protože vás informuje o efektivitě vašich kampaní a marketingových strategií. Pomáhá vám sledovat, kolik uživatelů si zakoupilo vaše produkty nebo služby.
- Průměrná hodnota objednávky – ukáže vám, kolik peněz vaši zákazníci průměrně utratí za vaše produkty. Navíc tak můžete odhalit, které produkty jsou u vás nejoblíbenější.
Všechny tyto metriky můžete sledovat v Google Analytics. Nejsou to ale zdaleka všechny. Pokud se chcete dozvědět víc, přečtěte si článek o nejdůležitějších metrikách v e-commerce.
#11 Přizpůsobte své stránky pro mobilní zařízení
Když je web přizpůsoben mobilním zařízením, znamená to, že ho lze pohodlně prohlížet a používat na mobilu. V dnešní době stále více lidí používá k přístupu na internet své telefony a tablety. Pokud přitom web není optimalizován pro mobilní zařízení, může být na malé obrazovce špatně čitelný nebo použitelný. To může mít za následek opuštění procesu objednávky a nakonec i nákupu. Webové stránky, které nejsou přizpůsobené mobilním zařízením, navíc nutí kupující opouštět nákupní košíky.
Z grafu vyplývá, že mobilní zařízení jsou pro nákupy stále oblíbenější. Proto se vyplatí navrhovat internetové obchody tak, aby jejich používání bylo co nejjednodušší. Webové stránky, které jsou přehledné a snadno ovladatelné pomocí mobilních zařízení, umožňují potenciálním zákazníkům delší prohlížení produktů.
Rozhraní vhodné pro mobilní zařízení a snadná navigace výrazně přispívají k pozitivní zkušenosti zákazníků. Je tedy pravděpodobnější, že se k vám uživatelé budou rádi vracet.
Pokud máte pochybnosti o tom, zda je vaše platforma e-shopu optimalizovaná pro mobilní zařízení, podívejte se do služby Google Analytics a vyhledejte sekci Kategorie zařízení. Také je dobré oslovit designéra UX.
#12 Povzbuzujte své zákazníky k nákupu
Možná se to zdá jako samozřejmost, ale mnoho marketérů na to zapomíná. Motivovat uživatele webových stránek nebo aplikací k nákupu má význam. Je však třeba vynaložit trochu úsilí, například pomocí některých psychologických technik.
Omezení doby slevy nebo nabídka dopravy zdarma za určitých podmínek urychlí rozhodování zákazníků. Například 20% sleva dostupná pouze po dobu 24 hodin přiměje zákazníky k rychlejšímu nákupu a zvýší prodeje v e-shopu.
Nezapomínejte také na to, abyste používali působivý jazyk. Fráze jako „dnes máte poslední šanci“, „poslední příležitost ji získat“ nebo „nepropásněte tuto nabídku“ mohou mít při prezentaci promo kódů, jejichž platnost končí, velký význam.
Podívejte se na nejčastější chyby a špatné postupy v e-commerce a maximalizujte své úsilí.
#13 Reagujte na hodnocení zákazníků
Online recenze jsou nedílnou součástí online nakupování. Před nákupem si zákazníci procházením sekce recenzí ověřují, zda je výrobek nebo služba spolehlivá.
Reagovat na recenze je vynikající strategie. Tím projevíte skutečný zájem o zpětnou vazbu od zákazníků. Buďte však připraveni vyřizovat jak negativní, tak pozitivní recenze. Pokud je kupující s výrobkem spokojen a doporučuje jej, napište krátkou zprávu a poděkujte.
V případě negativních recenzí také poděkujte za zpětnou vazbu od zákazníka. Vynaložili na váš výrobek čas a peníze, a pokud jsou zklamaní, nabídněte jim vrácení peněz. Nezapomeňte nespokojené uživatele ujistit, že problém nahlásíte správnému oddělení, a ujistit je, že ho vyřešíte.
💡 Mějte na paměti, že recenze zákazníků jsou výbornou inspirací pro popisy vašich produktů.
Zvyšte příjmy svého e-shopu s Luigi’s Boxem
Luigi’s Box je skvělá platforma, která pomáhá e-shopům zvýšit online prodeje. Díky jejím nástrojům, jako je vyhledávací panel s umělou inteligencí, našeptávač, analytika, personalizované výsledky, filtry a další, poskytnete svým zákazníkům skvělý nákupní zážitek. A to výrazně pomáhá k růstu příjmů.
Přečtěte si více o případech použití a uvidíte, jak vše funguje.
Na co čekat? Udělejte si účet a začněte maximalizovat své příjmy ještě dnes!