- Co je vyhledávání v e-commerce a jak funguje?
- Proč je vyhledávání pro e-shopy důležité?
- Lepší uživatelská zkušenost
- Lepší prodej a míra konverze
- Lepší porozumění zákazníkům
- Větší konkurenční výhoda
- 15 osvědčených postupů při vyhledávání v e-commerce
- #1 Viditelnost
- #2 Našeptávač
- #3 Návrhy
- #4 Překlepy
- #5 Slangy a synonyma
- #6 Porozumění dotazům
- #7 Stránkování
- #8 Pořadí a relevance produktů
- #9 Rychlost
- #10 Zpracování jazyků
- #11 Searchandising
- #12 Analytika
- #13 Dynamické filtry
- #14 Doporučování produktů
- #15 A/B testování
- Závěr
- Časté dotazy
Kdy jste naposledy kontrolovali výkonnost vyhledávání ve svém e-shopu?
Mnozí z nás si odpoví, že to nikdy nedělali! A je to pochopitelné – něco tak malého, jako je vyhledávací pole, bývá opomíjeno; často ustupuje do pozadí významnějším a zjevnějším tématům, jako je například návratnost investic do reklamy na Googlu?
Ale stejně jako ostatní oblasti vašeho e-shopu byste i nástroj pro vyhledávání měli udržovat a podle toho také upravovat. Tím, že budete vyhledávání věnovat pozornost, můžete zajistit nejlepší výsledky pro každý výraz, který návštěvníci zadají do vyhledávacího pole.
Čísla nelžou, když říkají, že je o 70 % pravděpodobnější, že uživatelé, kteří použijí vyhledávání na webu, ve vašem e-shopu nakoupí, než ti, kteří používají navigaci. Věnovat pozornost vyhledávání a jeho optimalizaci se tedy vyplatí.
Další věcí, která vám může výrazně pomoci, je seznámit se s osvědčenými postupy při vyhledávání v e-shopech a inspirovat se jimi. K tomu se ještě dostaneme, ale nejprve si krátce shrňme, jak vyhledávání v e-shopu funguje a proč je proces vyhledávání pro každý e-shop tak důležitý.
Co je vyhledávání v e-commerce a jak funguje?
Vyhledávání v e-shopech je důležitou součástí podnikání v oblasti e-commerce, protože pomáhá zákazníkům rychle a snadno najít produkty, které hledají, což zvyšuje šanci, že zákazník provede nákup. Kromě toho může dobrá funkce vyhledávání produktů pomoci zlepšit celkový zážitek z nakupování a přilákat a udržet si zákazníky. Vyhledávání v elektronickém obchodě obvykle funguje na principu vyhledávače, který je speciálně navržen pro webové stránky e-shopu. Když zákazník zahájí vyhledávání, vyhledávač pomocí algoritmů určí na základě vyhledávacího dotazu ty nejrelevantnější výsledky.
Pokročilá řešení vyhledávání v e-commerce jsou často poháněna umělou inteligencí a obsahují funkce, které různými způsoby rozšiřují možnosti vyhledávání. Dokážou například zpracovat běžné překlepy a pravopisné chyby a určit konkrétní produkt, který chtěl uživatel vyhledat. Kromě mnoha dalších funkcí dokážou zpracovávat složité vyhledávací dotazy, ovlivňovat nákupní proces zvýrazněním priorit určitých produktů, pomáhat s propagací konkrétních produktů nebo si poradit s různými jazyky.
Proč je vyhledávání pro e-shopy důležité?
Inteligentní vyhledávání přináší e-commerce firmám a běžnému návštěvníkovi několik výhod:
Lepší uživatelská zkušenost
Dobrá funkce vyhledávání může zákazníkům usnadnit nalezení hledaných produktů, což může zlepšit jejich celkový zážitek z používání webových stránek. Dobré fasetové vyhledávání zvládne všechny typy vyhledávání, ať už se jedná o hledání typu produktu, dokumentů, nebo dokonce hlasové vyhledávání. Vyhledávání, které dokáže zpracovávat dotazy rychleji, poskytovat osobní doporučení a relevantní návrhy produktů, může zajistit, že se k vám návštěvníci budou s větší pravděpodobností vracet a znovu u vás nakupovat.
Lepší prodej a míra konverze
Když zákazníci snadno najdou produkty, které hledají, zvyšuje se pravděpodobnost, že se rozhodnou pro nákup, což je pro firmu přínosné. Důležitou funkcí, která může ovlivnit nákup, je řazení ve vyhledávání, které spojuje relevantní klíčová slova s nejrelevantnějšími produkty a zvyšuje tak šance na rychlejší prodej. Řazení využívá data získaná z prohlížení stránek zákazníky k určení jejich preferencí a ovlivňuje proces nákupu tím, že vybírá, které produkty se zobrazí jako první.
Lepší porozumění zákazníkům
Dobré řešení vyhledávání vám pomůže pochopit nákupní chování zákazníků a také jich na web přilákat více, což může vést ke zvýšení prodeje a příjmů. To je možné díky analýze vyhledávání, která by měla být součástí každého dobrého řešení vyhledávání a objevování produktů. Dokáže zobrazit přesné údaje o vyhledávání jednotlivých oblíbených klíčových slov, odhalit nejčastěji hledaná slova a kromě mnoha dalších užitečných údajů vám pomůže pochopit vaše silné a slabé stránky.
Větší konkurenční výhoda
Vyhledávače používají algoritmy, které určují relevanci a kvalitu obsahu webu, a tím signalizují, že web poskytuje uživatelům hodnotné a relevantní informace, a zlepšují pozici webu na stránce s výsledky vyhledávání. Zákazníci budou moci váš e-shop najít rychleji a díky tomu, že produkty budou díky vyhledávání lépe objevitelné, budete moci získat náskok před svými konkurenty. Jakmile vaši zákazníci zjistí, že se na vás mohou při svých nákupech spolehnout, bude méně pravděpodobné, že budou hledat produkty jinde.
Číslo 1 v Evropě v kategorii software pro vyhledávání v e-commerce
15 osvědčených postupů při vyhledávání v e-commerce
Vyhledávání produktů v e-shopu je jednou z nejčastějších činností, kterou uživatelé provádějí. Je také jednou z nejdůležitějších, protože jim pomáhá najít to, co hledají, a následně se rozhodnout o nákupu.
Jak ale zajistit, aby byl zážitek vašich zákazníků co nejlepší? Bez dalšího otálení vám přinášíme kontrolní seznam o 15 bodech, který vám pomůže určit, jak dobře vaše vyhledávání na webu funguje.
#1 Viditelnost
Je váš vyhledávací panel viditelný? Všimnou si ho zákazníci hned? Je na všech stránkách? Důležité je, aby byl vyhledávací panel okamžitě použitelný, takže ho neschovávejte za vyhledávací ikonu.
Pokud to děláte, ztrácíte 30–40 % návštěvnosti, která by mohla přejít na vyhledávání a místo toho teď skončí u hůře fungující navigace a horšího uživatelského prostředí. Omezte proto nežádoucí chyby ve vyhledávání a pomozte zákazníkům okamžitě najít to, co přišli na váš web hledat.
Viditelnost lze dále zlepšit pomocí šikovné funkce nazvané Ukázka našeptávače. Tato funkce dokáže upozornit na vyhledávací panel a může sloužit jako vizuální průvodce vyhledáváním. Jednoduchá animace zobrazuje různé typy dotazů zadávaných do vyhledávacího pole. Může obsahovat cokoliv, od jednoduchých klíčových slov až po složité dotazy. Funkce také zobrazuje příklady z vaší nabídky produktů, které mohou zákazníkům přiblížit, jaký sortiment produktů nabízíte. Zatímco mladší zákazníci si mohou vyhledávacího řádku všimnout i bez této funkce, může být velmi užitečný pro upoutání pozornosti starších lidí, kteří nemusí být tak dobře obeznámeni se standardním UX vyhledávání v e-shopech.
#2 Našeptávač
Našeptávač existoval ještě dříve než funkce Ukázka našeptávače. Automatické dokončování při vyhledávání zabraňuje slepým uličkám a zlepšuje průměrnou dobu a rychlost každého vyhledávání. Když zákazník začne psát dotaz do vyhledávače, musí ho dokončit a stisknout enter, aby se mu zobrazily výsledky? Nebo mu poskytnete automaticky vyplněné návrhy v průběhu psaní? I když by vám většina lidí neřekla, že očekává, že tyto návrhy dostane, jsou na prediktivní vyhledávání zvyklí.
Tato funkce nejenže proces vyhledávání urychluje, ale také vám umožňuje navrhnout např. pět vašich nejprodávanějších produktů v rámci kategorie právě v okamžiku, kdy je chcete ukázat – když se zákazník chystá nakupovat a rozhodovat se o nákupu.
Také zvažte toto: jak jsme se již zmínili, je o 70 % pravděpodobnější, že uživatelé, kteří používají vyhledávání na webu, nakoupí více než uživatelé, kteří používají navigaci. Pokud to omezíme jen na vyhledávání, přináší automatické dokončování dvakrát vyšší nárůst konverzního poměru než vyhledávací pole bez něj. Vidíte, jak velký vliv má?
#3 Návrhy
Pokud vaše vyhledávací pole nabízí návrhy produktů, jaké to vlastně jsou? Pouze fráze? Nebo jen produkty? Kvalitní vyhledávací pole by mělo nabízet produkty spolu s jejich náhledy, kategoriemi produktů a značkami, které nabízíte, a populárními dotazy. Pokud vaše návrhy poskytují užitečné údaje a informace, jak je uvedeno výše, mohou ještě více zlepšit uživatelskou zkušenost a přesvědčit vaše zákazníky k nákupu.
Dobré návrhy zlepšují nákupní rozhodování i jiným způsobem – poskytují zákazníkům náhled do vaší nabídky produktů. To znamená, že i když byl jejich původní nákupní záměr jiný, seznámí se s širokou škálou relevantních produktů a objeví ještě více produktů.
Kvalitní našeptávač by měl nejprve zobrazit relevantní produkty. Chtěli byste vyzkoušet, jak by vyhledávací pole mohlo a mělo fungovat? Vyzkoušejte naši demo ukázku. Vždy mějte na paměti, že návrhy dotazů a návrhy našeptávače jsou účinnými nástroji pro zlepšení uživatelské zkušenosti a zvýšení průměrného konverzního poměru.
#4 Překlepy
Tady je úkol pro vás: jděte do svého e-shopu a předstírejte, že jste zákazníkem. Zkuste vyhledat produkt se záměrnými překlepy – něco jako iphhone nebo pánská trikča.
Našli jste, co jste hledali? Pokud ne, nebo pokud na dotaz dostanete nulové výsledky, přicházíte o 10 až 20 % skutečných vyhledávání zákazníků. A aby toho nebylo málo, míra opuštění internetového obchodu je při hledání bez výsledků více než 50 %.
Proto byste měli sáhnout po řešeních vyhledávání, která se nezaměřují pouze na přesné shody, ale nabízejí také funkce opravy překlepů a vyhledávání s tolerancí překlepů. Překlepům se zkrátka nevyhnete a i ti nejzručnější pisálci na klávesnici se jednou spletou.
Pokud nepoužíváte vhodné řešení, negativně to ovlivňuje nákupní proces, protože návštěvníci jednoduše nedostanou žádné výsledky a mohou web opustit, protože dojdou k závěru, že prostě nenabízíte to, co hledají, i když to nemusí být pravda.
#5 Slangy a synonyma
Stejný úkol jako výše, jen tentokrát zkuste místo překlepů použít synonyma nebo slang. Co třeba gauč místo pohovka? Špunty do uší místo sluchátek? Nebo displej místo monitoru? Synonyma klíčových slov hrají při nakupování velmi důležitou roli, protože různí uživatelé používají různé formulace k popisu toho, co hledají. Synonyma jsou přímo spojena s demografickými údaji o nakupování. Dokonce i rodilí mluvčí angličtiny v různých zemích nebo dokonce ve stejné zeměpisné oblasti mohou například používat různé formulace, takže synonyma jsou ještě důležitější, než byste si původně mysleli.
Pokud návštěvník vyhledává a zobrazí se mu stránka s 0 výsledky, přicházíte o prodej. Proměňte své potenciální zákazníky ve stálé tím, že jim poskytnete bezproblémovou zkušenost s vyhledáváním.
#6 Porozumění dotazům
Porozumění dotazům se může zdát jako samozřejmost, ale jde o mnohem víc než jen o základní shodu klíčových slov ve vyhledávání.
Porozumění dotazům je zcela zásadní pro všechny e-shopy, protože delší vyhledávací dotazy často sdílejí konkrétní slova. Vyhledávání, které správně nerozumí dotazům, bude všechny výsledky zobrazovat na základě shod, a i když se to na první pohled může zdát jako skvělý výsledek, pro vaše zákazníky to může být velmi frustrující a matoucí.
Průměrný návštěvník webu očekává, že vyhledávání jeho záměr pochopí, a prostě nechce vidět irelevantní výsledky. Když bude hledat červené šaty, nabídne váš vyhledávací panel všechny červené produkty a všechny šaty? Nebo zobrazí všechny červené šaty, které máte na prodej? Dalším příkladem může být tento jednoduchý dotaz: Telefony Samsung. Máte problém, pokud výsledky obsahují všechny výrobky a telefony Samsung. Nezapomeňte také, že dobrý vyhledávací panel umí pracovat i s dlouhými dotazy.
Luigi's Box využívá umělou inteligenci a strojové učení k práci s překlepy, synonymy a řazení produktů, aby mohl neustále zkoumat záměry zákazníků na vašem webu a lépe ho personalizovat, přinášet přesné výsledky vyhledávání a poskytovat vynikající zákaznickou zkušenost.
#7 Stránkování
Stránkování je proces rozdělení obsáhlých dat na menší stránky. Často se používá ve webových aplikacích, protože umožňuje snadnou navigaci mezi stránkami. S největší pravděpodobností jste již příklad stránkování zaznamenali například ve vyhledávačích, jako je Google. Zobrazí se v podobě čísel v dolní části stránky. Čísla odkazují na stránky. Pokud tedy zákazník něco hledá a klikne na některé z čísel, dostane se na příslušnou stránku.
Stránkování je tak důležitým prvkem fungování webu, že jsme mu na začátku roku věnovali samostatný článek. Pokud se chcete dozvědět ještě více, klikněte na odkaz a podívejte se na článek Stránkování.
Ideální způsob stránkování výsledků vyhledávání je ten, který uživatelé nemusí používat. Nejdůležitější je mít kvalitní vyhledávač. Řekněme, že právě navrhujete webové stránky a chcete svým zákazníkům dopřát při prohlížení prvotřídní zážitek – zvolte tedy stránkování typu „Načíst další“. Je rychlejší a efektivnější než tradiční stránkování.
#8 Pořadí a relevance produktů
Každá kategorie produktů má své nejprodávanější produkty. Ať už je znáte zpaměti, nebo je určíte podle záznamů o prodeji, je obecně dobré tyto oblíbené produkty zahrnout do výsledků, když někdo hledá nějaký produkt v dané kategorii. Když zadáte kategorii do vyhledávacího řádku a stisknete enter, zobrazí se tyto nejprodávanější produkty na první stránce/pozici výsledků?
Funkce řazení produktů mají zásadní význam pro zefektivnění nákupního procesu. Jsou poháněny umělou inteligencí, což znamená, že nemusíte ručně měnit pořadí relevantních produktů pro každý hledaný výraz. Systém tento proces zautomatizuje a provede ho za vás. A co je na tom nejlepší? Systém řadí produkty individuálně pro každého zákazníka na základě jeho předchozích vyhledávání a historie prohlížení, takže každý zákazník bude mít vždy ty nejrelevantnější výsledky, které jsou šité na míru právě jemu. Neexistuje žádný průměrný návštěvník – osoba, ale pouze personalizace, která zlepšuje objevitelnost produktů pro každého zákazníka.
#9 Rychlost
Je vaše vyhledávání dostatečně rychlé a jste si jisti, že nezpomaluje vaše webové stránky? Naším pravidlem je, že doba načtení pro získání návrhů vyhledávání je do 0,3 sekundy po zadání znaku a dokončení výsledků vyhledávání do maximálně 2 sekund.
Nyní je na místě otázka – kolik bodů získalo vaše vyhledávání? Pokud chcete s naprostou jistotou zjistit více o funkčnosti svého vyhledávání, můžete vždy vyzkoušet komplexní analytiku vyhledávání od Luigi’s Boxu.
Během krátké doby budete přesně vědět, jak si vaše vyhledávání na webu vede a co můžete udělat pro jeho zlepšení. Jsou vaše webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení? Nezapomeňte zkontrolovat rychlost svých stránek i pro vyhledávání na mobilních zařízeních, nejen pro desktopové verze.
#10 Zpracování jazyků
Zpracování jazyků se týká toho, jak vyhledávání a další funkce webu e-shopu zpracovávají slova v různých jazycích. Jsou však jazyky, které využívají různé gramatické tvary, rody, různá synonyma a další. Právě proto musí vaše vyhledávání poskytovat funkce, jako je lemmatizace, rozkládání slov, gramatické tvary, přepisování dotazů a další důležité funkce, které mu pomohou zvládnout nuance jednotlivých jazyků.
Ačkoli se většina vyhledávacích řešení pro e-shopy zaměřuje na angličtinu, trh se rozrostl do mezinárodních rozměrů, kde je schopnost zpracovávat více jazyků naprosto zásadní funkcí. Podporuje vaše vyhledávací řešení více jazykových variant? Pokud ne, můžete se připravit o významnou část trhu, protože mnoho zákazníků se vždy rozhodne nakoupit na webu s vyhledáváním, které podporuje jejich rodný jazyk.
#11 Searchandising
Searchandising umožňuje propagovat produkty přímo ve vyhledávání, což vám dává možnost rozhodnout, které produkty se zobrazí, pokud budou korespondovat s vyhledávacím záměrem zákazníka. Tyto produktové bannery se zobrazují přímo ve vyhledávání, mezi produkty, které zákazníci hledají, takže přirozeně zapadají do výsledků vyhledávání. Rozbalovací vyhledávací pole dokáže do rozhraní začlenit i obrázky produktů, takže vaši zákazníci budou okamžitě vědět, co nabízíte.
I když je proces vyhledávání automatizovaný a poháněný umělou inteligencí, funkce jako searchandising vám umožňují převzít kontrolu a umožňují vám učinit rozhodnutí o tom, které produkty budete propagovat. Tato funkce je skvělá, pokud chcete upozornit na produkty, které se neprodávají příliš rychle. Můžete ji využít k propagaci novinek, položek s vyšší marží a mnoha dalších.
#12 Analytika
Komplexní analýza vyhledávání je jedním z nejlepších nástrojů, které můžete mít k dispozici. I když většinu práce při vyhledávání odvádí umělá inteligence, stále máte nad sadou nástrojů kontrolu a můžete upravit nebo nastavit určité části funkcí tak, abyste zlepšili konečný výsledek. To by bylo velmi obtížné bez analytických nástrojů, které vám mohou poskytnout detailní a ucelený přehled o tom, jak online návštěvníci interagují s vaším vyhledáváním (a dalšími nástroji, pokud nějaké používáte).
Můžete sledovat používání vyhledávání a interakce s ním, kliknutí, konverze, dokončené prodeje, typy vyhledávacích dotazů, oblíbené vyhledávací výrazy, používání synonymních klíčových slov, slepá vyhledávání a mnoho dalšího. Můžete upravit vyhledávání tak, aby zpracovávalo nově objevená synonyma, vytvořit přesměrování na podobné produkty, pokud vyhledávacímu dotazu neodpovídají žádné produkty a další. Komplexní analýza vyhledávání je tak nezbytná pro zajištění dobře optimalizovaného vyhledávání.
#13 Dynamické filtry
Proces nákupu okamžitým vyhledáváním nekončí, protože vaši zákazníci stále potřebují mít možnost efektivně procházet produkty. Pokud vaše výpisy produktů nebudou efektivní, může se zvýšit míra okamžitého opuštění, protože zákazníci budou nakonec frustrovaní, pokud v chaotickém seznamu produktů nenajdou to, co chtějí. Právě v těchto situacích se mohou hodit pokročilé možnosti filtrování a nejlepším řešením jsou dynamické filtry.
Dynamické filtry mají oproti běžným filtrům jedinečnou vlastnost – mění se v závislosti na kategorii produktů, kterou si zákazník právě prohlíží. To znamená, že filtry budou vždy relevantní pro seznam produktů, o které se vaši zákazníci v danou chvíli zajímají. Pokud budou hledat například telefony, filtry budou tuto možnost reflektovat a zobrazí běžné filtry týkající se chytrých telefonů – velikosti displeje, operační systémy, parametry fotoaparátu a další relevantní možnosti. Mohou také snadno zahrnout další náležitosti, jako jsou cenová rozpětí, dostupnost na místě a mnoho dalšího.
#14 Doporučování produktů
Personalizované doporučování produktů může výrazně přispět ke zlepšení prodeje. Fungují odděleně od vyhledávání a každé dobré řešení vyhledávání a objevování produktů je nabízí jako součást jednoho balíčku. Zatímco toto řešení shromažďuje údaje o prohlížení stránek zákazníky, funkce Recommender dokáže efektivně určit, které produkty si zákazníci s největší pravděpodobností zakoupí. A právě aspekt personalizace zajišťuje, že každý zákazník dostane jinou nabídku, která odpovídá jeho zájmům a preferencím.
Recommender také dokáže zvýšit prodej formou up-sellingu a cross-sellingu a doporučit přesné shody, a vytvořit tak pro zákazníky dokonalé produktové balíčky. Doporučení také zobrazují produkty, které zákazníci viděli naposledy, aby si připomněli, co si ještě nekoupili – a mohli se tak rozhodnout, zda si své původní rozhodnutí nerozmyslí. Díky těmto funkcím může Recommender výrazně přispět ke zlepšení prodeje.
#15 A/B testování
A/B testování označuje typ testu, kdy můžete spustit dvě verze stejné stránky se dvěma různými konfiguracemi a zjistit, která z nich přináší lepší výsledky. Často se používá ke zlepšení uživatelského rozhraní a UX webových stránek jakéhokoliv typu. A/B testování vám dává příležitost zlepšit také UX při vyhledávání a v kombinaci s výše zmíněnou analytikou může s vaším webem udělat skutečné zázraky.
Můžete vyzkoušet různé kombinace nastavení vyhledávání a zjistit, které z nich funguje nejlépe. Mnoho řešení nabízí online A/B testování, ale existují i taková, která nabízejí i offline A/B testování. To může být velmi užitečné, pokud nechcete, aby se vaše testování hned spustilo naostro.
Závěr
Bez ohledu na to, jestli jste na poli e-commerce nováčkem nebo ostříleným hráčem, rozhodně byste neměli ignorovat výše uvedené body. Inteligentní nástroj pro vyhledávání na webu vám poskytne širokou škálu možností, jak zlepšit vyhledávání v e-shopu a postavení mezi konkurencí.
Díky relevantnímu vyhledávání a některým dalším nástrojům budou vaši zákazníci dostávat pouze relevantní obsah a vy jim ušetříte čas, který by museli věnovat probírání se nerelevantními výsledky vyhledávání. Zvýší se vaše příjmy a konverze a sníží se míra okamžitého opuštění.
Ať už si vyberete jakékoliv vyhledávací řešení, mělo by zvládat funkci relevantního vyhledávání, ale vždy můžete hledat něco navíc, aby se váš e-shop dostal mezi špičku. Seznamte se se všemi produkty Luigi’s Boxi a jejich dalšími funkcemi a zjistěte, co dalšího vám může dobře optimalizované vyhledávání přinést.
Jak dobré je na škále od 0 do 15 vyhledávání ve vašem e-shopu?
Časté dotazy
Co je vyhledávání na webu v e-commerce?
Řešení pro vyhledávání v e-shopu je typ softwaru, který umožňuje uživatelům vyhledávat produkty nebo informace na webu e-shopu. Tento typ řešení je obvykle integrován do webových stránek a uživatelé k němu mají přístup prostřednictvím vyhledávacího panelu nebo vyhledávacího pole.
Proč je vyhledávání v e-commerce zásadní?
Vyhledávání v e-shopu umožňuje uživatelům rychle a snadno najít produkty nebo informace, které hledají, a usnadňuje jim tak orientaci na webu a nalezení toho, co potřebují. To může pomoci zlepšit uživatelský zážitek na webu a zvýšit pravděpodobnost, že návštěvníci nakoupí nebo na webu provedou nějakou jinou aktivitu.
Jaké funkce by mělo mít vyhledávání v e-commerce?
Mezi základní funkce, na které je třeba se zaměřit v řešení vyhledávání v e-shopu, patří funkce automatického dokončování, která navrhuje vyhledávací dotazy v průběhu psaní, a pomáhá tak zákazníkovi rychleji najít to, co hledá. Kromě toho by řešení pro vyhledávání mělo uživatelům umožnit filtrovat a třídit výsledky vyhledávání podle různých kritérií, jako je cena, značka nebo jiné atributy, což jim pomůže zúžit výsledky a najít konkrétní produkt, který hledají.
Dále je to oprava a tolerance překlepů, které automaticky opraví pravopisné chyby v dotazu, aby uživatelům pomohly najít správné produkty i v případě, že se při psaní spletou. A také personalizace, která zákazníkům vždy nabídne pouze relevantní produkty na základě jejich předchozích interakcí.
Proč je dobré optimalizovat vyhledávání v e-commerce?
Optimalizace vyhledávání v e-shopech je důležitou součástí úspěšného online podnikání a může pomoci zlepšit zážitek z online nakupování, pozice ve vyhledávačích a prodeje.