Elasticsearch je skvělý nástroj, který mohou podniky a společnosti používat k ukládání, vyhledávání a analýze velkých objemů dat v reálném čase. Je to fantastický a nezbytný nástroj, pokud chcete uspět v dnešním obchodním prostředí. Službu Elasticsearch používají ve svých systémech i ty největší společnosti, jako je Uber, Shopify nebo Udemy. Abychom vám pomohli najít ty nejlepší konkurenty Elasticsearch, sestavili jsme pro vás desítku různých alternativ, které vám pomohou implementovat vyhledávač pro vaše stránky.
Co je Elasticsearch?
Elasticsearch je vyhledávač založený na knihovně Lucene, který používají společnosti a podniky k rychlému a efektivnímu ukládání, prohledávání a analýze obrovských objemů dat. Představte si ho jako „Google“, ale pro firmy. Je to přínosný nástroj, který poskytuje zpět odpovědi a data v řádu milisekund, což umožňuje získat dobré výsledky v reálném čase. Je open-source a je postaven na knihovně Apache Lucene.
K čemu se Elasticsearch používá?
Elasticsearch slouží firmám k různým účelům souvisejícím s vyhledáváním. Používá se například k vyhledávání aplikací, vyhledávání na webových stránkách, v podnikových databázích, k analýze logů a protokolů, k měření a monitorování infrastruktury, k analýze zabezpečení a k podnikové analytice. To je jen hrstka věcí, ke kterým lze Elasticsearch použít.
Mezi reálné příklady patří použití Elasticsearch společností Netflix k monitorování a analýze provozu zákaznických služeb a bezpečnostních logů. Také společnost Walmart používá Elasticsearch k monitorování a získávání informací o nákupních vzorcích zákazníků, sledování metrik prodejen a analýze prodeje o svátcích. To je jen několik příkladů toho, jak podniky Elasticsearch používají. Možnosti využití tohoto vyhledávače jsou nekonečné.
Jak Elasticsearch funguje?
Elasticsearch funguje tak, že ukládá a indexuje specifické sady dat podle zadání uživatele. Dokáže vyhledávat a spravovat strukturovaná data. Mapuje každý jedinečný token (slova) na seznamu míst (dokumentů) obsahujících tento token. Díky tomu je možné rychle vyhledávat dokumenty a soubory dat pomocí konkrétních klíčových slov.
Celkově je Elasticsearch o něco složitější než pouhé používání tokenů a míst, ale to je jeden z nejjednodušších způsobů, jak popsat tento dynamický vyhledávač.
Proč firmy potřebují pokročilé vyhledávání?
Společnosti potřebují pokročilé vyhledávání, aby získaly přesná a precizní data v reálném čase. Tato data jsou pro společnosti cenná a mohou je využít při zkoumání svých produktů, zákazníků, příjmů, prodejů, nabídek a mnoha dalších věcí.
Integrace funkcí pokročilého vyhledávání vám ve firmě může pomoci rozvíjet podnikání pomocí pokročilých datových ukazatelů. Zároveň se jedná o snadno škálovatelnou technologii, která je schopná růst spolu s růstem vaší společnosti. Je velmi univerzální a může podporovat více typů podniků a lze ji také propojit s dalšími důležitými analytickými nástroji.
Kdy je třeba implementovat vyhledávání na webu?
Implementace vyhledávání na webu vám pomůže lépe porozumět vašemu podnikání i zákazníkům. Může vám pomoci zvýšit loajalitu zákazníků, zlepšit prodej, získat více zákazníků a pomoci vám v růstu společnosti.
Ve výsledku také získáte spoustu cenných dat, která můžete využít k předvídání nákupních vzorců vašich zákazníků, toho, co hledají, a toho, co jim můžete nabídnout. Vyhledávání na webu je nedílnou součástí každého úspěšného webu. Stačí se podívat na služby jako Amazon a Youtube, dva giganty v online komunitě.
Jaká je cena za implementaci nástroje Elasticsearch nebo jeho konkurentů?
Elasticsearch je obvykle levnější než jeho konkurenti. Je to proto, že Elasticsearch je vyhledávač s otevřeným zdrojovým kódem. Open-source projekty jsou obecně cenově dostupnější, protože jsou přístupnější a jejich údržba stojí méně.
Jiné fulltextové vyhledávací služby jsou však zdarma nebo jsou levné, ale mají maximální limity pro vyhledávání nebo omezené vyhledávací funkce. Pokud chcete levnější alternativu služby Elasticsearch, musíte počítat s těmito kompromisy. Ty se však mohou vyplatit v závislosti na konkrétních potřebách vaší společnosti v oblasti vyhledávacích dotazů.
Jaké výhody přináší implementace řešení pro vyhledávání na webu?
Existuje spousta různých benefitů, které můžete získat implementací špičkového řešení pro vyhledávání na webu. Jednou z nich je například lepší uživatelská zkušenost pro koncové uživatele. Ti tak mohou rychleji vyhledávat a nakupovat, což vede k vyšším prodejům, retenci zákazníků a lepší zákaznické zkušenosti.
Kromě toho to může také zlepšit optimalizaci SEO a umožnit vám zobrazit se v příslušném vyhledávání. Řešení pro vyhledávání na webu také poskytuje vašim zákazníkům relevantní výsledky vyhledávání, které můžete využít k předvídání chování, nákupních vzorců a možných trendů.
Na jaké klíčové funkce byste se měli zaměřit?
Toto jsou některé funkce, na které byste se měli zaměřit, pokud hledáte alternativu Elasticsearch pro své webové stránky.
Fulltextové vyhledávání
Fulltextové vyhledávání označuje schopnost vyhledávače zobrazit výsledky, které obsahují některá nebo všechna slova z dotazu. Fulltextové vyhledávání usnadňuje koncovým uživatelům najít v databázi s tisíci, ne-li miliony záznamů přesně to, co hledají. Je to proto, že algoritmus přiřazuje každé slovo k záznamům. Záznam se zobrazí i v případě, že danému výsledku odpovídá část uživatelova dotazu.
Můžete ho také spárovat s dalšími typy dotazů prostřednictvím fasetového vyhledávání (filtry/klasifikace), relevantního vyhledávání (zobrazování zajímavých výsledků vyhledávání) a dynamického vyhledávání (které umožňuje vytvořit okamžité výsledky vyhledávání). Tím se zvyšuje schopnost najít přesně to, co uživatel hledá, v reálném čase.
Frontendová integrace
Frontendová integrace představuje vývoj nebo začlenění zdrojového projektu, v tomto případě vyhledávače, do použitelných webových stránek, aplikací a programů. To pomáhá frontendu (tomu, co uživatel vidí a používá) vhodně komunikovat s backendem (kódem, který běží na serveru).
Toho lze dosáhnout různými způsoby. Někteří používají „middleware“, který zajišťuje správnou integraci od zdroje ke koncovému uživateli. Některé větší podniky zase využívají takové, které jsou vyrobeny na zakázku.
Pokud provozujete menší podnik, může být nejrozumnější najít alternativy služby Elasticsearch, které zahrnují snadnou frontendovou integraci. Některé mají dokonce vestavěné aplikace, které vám přímo pomohou integrovat vyhledávač do vašich webových stránek. Pokud však máte větší firmu, může být volba vlastní cesty lepší, protože budete mít nad aplikací větší celkovou kontrolu.
Personalizace a synonyma
Personalizace a synonyma se týkají filtrů, pravidel definovaných uživatelem a dalších přiřazovacích znaků, které umožňují, aby se u slov se stejným významem zobrazovaly podobné, ne-li stejné výsledky. Vynikajícím příkladem může být zadání „kg“ vs. „kilogram“. Tato dvě slova znamenají totéž, takže vyhledávač by měl vědět, že musí zobrazit stejné výsledky. Jedná se o podobné možnosti jako u fasetového vyhledávání, ale jsou aplikovány na straně vývojářů.
Patří sem zkratky, přesná synonyma, pravopisné odchylky (jako je přidávání pomlček nebo mezer), jazykové odchylky, regionální termíny,žargon, laické výrazy a mnoho dalších příkladů. Používání synonym a filtrů pro personalizaci může uživatelům rychle pomoci najít přesně to, co hledají.
Integrace
Ty se týkají sběru prostředků a dat a jejich propojení s protokoly, metrikami, aplikacemi, infrastrukturou, cloudovými službami, sítěmi a dalšími nástroji pracoviště. Představte si je jako ekosystém, který vám umožní snadno a rychle propojovat a škálovat nové systémy.
Služba Elasticsearch nabízí komplexní ekosystém, který podporuje integraci s různými systémy zabezpečení, systémy pro sledování a podnikové vyhledávání. Příkladem jsou cloud Elastic, Amazon Web Services, Google Cloud a další funkce a systémy, které by se vám hodily na pracovišti. Přesvědčte se, že jste našli prvotřídní alternativu řešení Elasticsearch, která podporuje vizualizaci dat v časových řadách a správnou integraci pro požadované funkce.