NOVINKA: Standardy a poznatky o vyhledávání v e-commerce. Klikněte sem pro aktualizované údaje pro rok 2024.

Vyhledávač na webových stránkách

Posilte svou značku se špičkovým vyhledávačem na webových stránkách

Přidání interního vyhledávání na web pomůže návštěvníkům najít, co hledají, a zároveň ovlivní váš hospodářský výsledek. Pro weby e-shopů je to klíčové, ale může to být neuvěřitelně užitečné i pro weby založené na obsahu.

Co je vyhledávač na webových stránkách?

Funkce vyhledávání na webových stránkách umožňuje uživatelům rychle a efektivně prohledávat obsah daného webu nebo katalogy produktů. Kvalitní vyhledávací funkce na webových stránkách je přizpůsobena konkrétním stránkám. Neustále je indexuje, aby uživatelé měli snadný přístup k nejnovějšímu obsahu webu.

Většina webových stránek nainstaluje na svůj web vyhledávací panel a tím to hasne. Skutečně užitečné vyhledávání na webu je však mnohem víc než pouhé vyhledávací pole.

Kdo vyhledávač na webových stránkách používá

Podívejme se na některé obory, které aktivně využívají vyhledávání na webu:

E-commerce a maloobchodníci

Díky efektivní funkci vyhledávání mohou e-shopy potěšit zákazníky tím, že jim umožní rychle najít potřebné produkty, a zároveň získají cenné informace o obsahu a produktech, které návštěvníky nejvíce zajímají.

Vzdělávání a e-learning

Online vzdělávací platformy mají tisíce kurzů a miliony uživatelů. Funkce vyhledávání na webu umožňuje uživatelům rychle vyhledat relevantní kurzy, které odpovídají jejich zájmům. Zvyšuje také počet zobrazení stránek a registrací.

Knihovny a zpravodajské weby

Uživatelé mohou procházet rozsáhlou databází zpravodajských článků pomocí filtrů a faset. V případě knihoven mohou čtenáři během několika vteřin najít svého oblíbeného autora nebo konkrétní knihu, i když neznají její celý název.

Média a zábavní průmysl

Zábavní weby, jako je Netflix, Spotify a YouTube, nabízejí sofistikované vyhledávání, které uživatelům nabízí ten pravý obsah. Tyto platformy využívají různé algoritmy strojového učení a doporučování, které umožňují personalizované vyhledávání.

Proč je vyhledávač na webových stránkách e-shopu důležitý

Pohodlí
Pohodlí

Stránky jako Google, Amazon nebo YouTube jsou nedílnou součástí našich online zkušeností. Proto uživatelé při vyhledávání obsahu, produktů nebo informací na webových stránkách očekávají stejnou úroveň pohodlí a rychlosti, jakou nabízejí tyto weby.

Využití
Využití

Studie ukazují, že u návštěvníků, kteří používají vyhledávání, je 1,8krát větší pravděpodobnost, že najdou, co hledají, a uskuteční nákup. Přečtěte si, jak nástroje pro interní vyhledávání mohou mít výrazný vliv na výkonnost vašeho e-shopu.

Lepší uživatelská zkušenost
Lepší uživatelská zkušenost

Efektivní vyhledávač kombinuje rychlé a relevantní výsledky vyhledávání se skvělým digitálním zážitkem, který uživatelům umožňuje filtrovat výsledky a procházet různé kategorie produktů. Pokud jsou produkty snadno k nalezení, vede to k pozitivním interakcím mezi návštěvníky a vaším obsahem.

Nižší míra odchodu
Nižší míra odchodu

Přibližně 30 % návštěvníků webových stránek po neuspokojivém vyhledávání odejde a navštíví stránky konkurence. Pokud budete nabízet perfektní vyhledávání, může se váš web stát tím, na který se návštěvníci obrátí poté, co odejdou od konkurence s prázdnýma rukama.

Lepší konverze
Lepší konverze

Pokud návštěvníkům pomůžete najít to, co hledají, hned napoprvé, můžete výrazně zvýšit prodeje a zapojení zákazníků. Výzkum společnosti Forrester uvádí, že až 43 % návštěvníků při návštěvě webových stránek okamžitě přejde do vyhledávacího pole.

Lepší optimalizace vyhledávače
Lepší optimalizace vyhledávače

Efektivní vyhledávání na stránkách zlepšuje celkovou uživatelskou zkušenost na vašem webu, což je něco, co ocení Google při hodnocení webů. Vyžaduje to také logickou hierarchickou organizaci obsahu, což zase pomáhá nástroji Google Search porozumět vašim klíčovým produktům a tématům.

Lepší pochopení zákazníků
Lepší pochopení zákazníků

Vyhledávání na webových stránkách vám prozradí, co lidé hledají, i když byste to možná nečekali. Získáte tak nápady na nové nabídky produktů, doporučené produkty, příspěvky na blogu pro inbound marketing, představu o různých vyhledávacích dotazech na vaše produkty a o objemu vyhledávání.

Jaké funkce by měl mít moderní vyhledávač na webu

Vyhledávací řešení, které si vyberete, by mělo mít následující funkce

Našeptávač

Našeptávač

Našeptávač zobrazuje návrhy klíčových slov a produktů v reálném čase na základě toho, jaký vyhledávací dotaz uživatel právě píše. Zjistí, co zákazník zadává, a porovná dotaz s údaji v indexu vyhledávání. Poté navrhuje klíčová slova nebo fráze uložené v indexu, které odpovídají tomu, co je zadáváno.

Dynamické filtry

Dynamické filtry

Dynamické filtry upravují výsledky vyhledávání podle vestavěných filtrů a zobrazují každému návštěvníkovi pouze ty nejrelevantnější podle kategorie produktů, které hledá. Zákazník, který hledá například notebooky, uvidí pouze filtry týkající se notebooků, jako je velikost obrazovky, rozlišení, dostupné porty a další specifikace.

Umělá inteligence

Umělá inteligence

Umělá inteligence pomáhá vyhledávačům řadit výsledky pro konkrétní hledanou frázi s ohledem na údaje o chování a výkonnosti produktů. Učí se a rozumí chování zákazníků, aby jim pomohla získat lepší výsledky vyhledávání. Můžete tak zvýšit míru konverze, zvýšit výdělky a získat více vracejících se zákazníků.

Kontextové vyhledávání

Kontextové vyhledávání

Tato funkce vybírá nejpřesnější výsledky produktů podle toho, v jaké kategorii jste hledali. Když návštěvník webu klikne na vyhledávací panel s úmyslem zahájit vyhledávání produktů, doporučí mu výsledky pouze z kategorie, kterou návštěvník vybral.

Vyhledávání podle zeměpisné polohy

Vyhledávání podle zeměpisné polohy

Vyhledávání podle zeměpisné polohy je funkce, která poskytuje přesné výsledky podle geografické polohy uživatele, čímž zvyšuje šance na lepší prodeje. Můžete určit, které produkty jsou dostupné online nebo které jsou dostupné pouze v určitých lokalitách bez možnosti získat je jinde.

Sémantické vyhledávání

Sémantické vyhledávání

Na rozdíl od doslovného vyhledávání, které hledá pouze přesné shody slov dotazu, chápe sémantické vyhledávání celkový význam dotazu a záměr, který se za slovy skrývá. Řešení, které si vyberete, by mělo být schopno pochopit význam dotazů uživatelů bez ohledu na slang, žargon a pravopis.

Luigi’s Box Search vám pomůže řadit výsledky vyhledávání podle preferencí jednotlivých zákazníků a dokáže si poradit s gramatickými chybami, překlepy a synonymy. Domluvte si konzultaci s jedním z našich odborníků a dozvíte se, jak může vyhledávání na webových stránkách pomoci vašemu online podnikání.

Vyplatí se software pro vyhledávání na webových stránkách?

Vyhledávač na webových stránkách nejen poskytuje přesné návrhy během vyhledávání, ale také naviguje uživatele při procházení obsahu webu. Pomáhá jim tak objevit obsah, o kterém by ani nemuseli vědět, že je zajímá.

Konverzní poměr z vyhledávání na webových stránkách může být až o 50 % vyšší než průměr. Kvalitní vyhledávání tak přináší vyšší návratnost investic a obchody, které ho nemají, zbytečně přicházejí o příjmy.

Kdo patří mezi špičky na trhu?

Toto jsou některé z předních vyhledávačů podle hodnocení na portálu G2:

Luigi's Box

Luigi’s Box je komplexní řešení vyhledávání a objevování produktů navržené zejména pro e-commerce weby.

Využívá umělou inteligenci, aby zákazníci mohli objevovat vaše produkty co nejefektivněji.

Algolia

Nástroj Algolia Search nabízí řadu funkcí pro e-commerce firmy, jako je vyhledávání s našeptávačem, tolerance překlepů, správa synonym, filtry a fasety, aby mohli zákazníci na vašem webu rychle najít relevantní produkty.

Vyhledávání na stránkách AddSearch

AddSearch umožňuje vytvářet rychlé výsledky vyhledávání s možností přizpůsobit pole s výsledky a zvýšit dostupnost vyhledávání. Uživatelský panel umožňuje mít pod kontrolou všechna vyhledávání ve skladových zásobách. Můžete také vytvářet inteligentní vyhledávání.

Index vztahů

Index vztahů ve vyhledávání v e-commerce na portálu G2

Zjistěte, jaké faktory ovlivňují vztahy mezi produkty. V níže uvedeném grafu naleznete informace o použitelnosti, kvalitě podpory a doporučeních.

Společnost
  • Vyhledávač na webových stránkách
  • Vyhledávač na webových stránkách
  • Kvalita podpory
  • Další faktory
Skóre
Luigi’s Box
  • Vyhledávač na webových stránkách: 3.29
  • Vyhledávač na webových stránkách: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.34
  • Další faktory: 1.71
Vyhledávač na webových stránkách: 3.29
Vyhledávač na webových stránkách: 1.43
Kvalita podpory: 3.34
Další faktory: 1.71
Skóre:
9.77
Constructor
  • Vyhledávač na webových stránkách: 3.43
  • Vyhledávač na webových stránkách: 1.43
  • Kvalita podpory: 3.4
  • Další faktory: 1.25
Vyhledávač na webových stránkách: 3.43
Vyhledávač na webových stránkách: 1.43
Kvalita podpory: 3.4
Další faktory: 1.25
Skóre:
9.51
Searchspring
  • Vyhledávač na webových stránkách: 3.29
  • Vyhledávač na webových stránkách: 1.36
  • Kvalita podpory: 3.27
  • Další faktory: 1.45
Vyhledávač na webových stránkách: 3.29
Vyhledávač na webových stránkách: 1.36
Kvalita podpory: 3.27
Další faktory: 1.45
Skóre:
9.37
Algolia
  • Vyhledávač na webových stránkách: 3.22
  • Vyhledávač na webových stránkách: 1.29
  • Kvalita podpory: 3.1
  • Další faktory: 1.67
Vyhledávač na webových stránkách: 3.22
Vyhledávač na webových stránkách: 1.29
Kvalita podpory: 3.1
Další faktory: 1.67
Skóre:
9.28
Syte
  • Vyhledávač na webových stránkách: 3.39
  • Vyhledávač na webových stránkách: 1.41
  • Kvalita podpory: 3.47
  • Další faktory: 0.75
Vyhledávač na webových stránkách: 3.39
Vyhledávač na webových stránkách: 1.41
Kvalita podpory: 3.47
Další faktory: 0.75
Skóre:
9.02
Zprávy z G2

Naberte s námi na rychlosti!

Momentum score pro vyhledávání v e-shopech zobrazuje podle algoritmů G2 Momentum score každého produktu na vertikální ose a Satisfaction score na horizontální ose. Produkty ve stínované oblasti dosahují 25 % nejvyššího skóre v hodnocení Momentum Grid®.

Případové studie

Podívejte se, jakých výsledků dosahují naši klienti

Logo Dr.Max
+230%

konverzní poměr u segmentu vybraných produktů

Přečíst případovou studii
+600%

konverzní míra z vyhledávání

Přečíst případovou studii
+320%

průměrná míra konverze

Přečíst případovou studii
+100.000 EUR

nad rámec ročního obratu

Přečíst případovou studii
+10,5%

poměr konverzí z vyhledávání

Přečíst případovou studii

Poraďte se s odborníkem

Naplánujte si ukázkový hovor a dozvíte se, jak naše e-commerce řešení může pomoci vašemu podnikání.

Prezentace produktu

Začněte s analytikou od Luigi's Boxu a identifikujte nedostatky ve vašem vyhledávání

Nástroj Luigi’s Box Analytics vám poskytuje panel, který nabízí velmi rychlou vizuální zpětnou vazbu o stavu vašeho vyhledávání a pomáhá vám porozumět tomu:

  • zda vaše vyhledávání vede ke konverzím,
  • kolik „nulových výsledků“ vaši zákazníci dostanou,
  • kolik vyhledávání vede k nerelevantnímu obsahu
  • a mnoho dalšího!

Můžete si vyzkoušet demo se vzorovými daty, abyste získali lepší představu o tom, jak všechno funguje.

Luigi's Box je kompatibilní s jakýmkoliv webem

Existují tři způsoby, jak vložit produktová data do Luigi’s Box.

Synchronizace přes content API

Data budou odesílána na naše servery. Proto posíláte aktualizace produktů pouze tehdy, když se změní. Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory.

Na vaší straně nejsou žádné vývojové náklady. Všechna potřebná data můžeme získat sami. Luigi’s Box je kompatibilní s jakoukoliv e‑commerce platformou.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Konektory platforem

Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory, takže na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady.

Můžeme stáhnout veškerá potřebná data a vy tak můžete přejít na krok čtyři. Pokud nespolupracujete s jednou z těchto platforem, můžete si vybrat, zda synchronizovat pomocí API nebo Feedů.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Synchronizujte přes feedy

Data budou stažena z vašich serverů. Pokud dojde ke změně produktu, nebudeme o ní informováni, dokud nebude příště zpracován feed. Aktualizace dat se obvykle provádí šestkrát denně.

Pro synchronizaci dat můžete použít API nebo feedy. Potřebujeme aktuální informace o produktech, kategoriích, značkách a (volitelně) článcích.

Pro Tip: Pokud používáte podporovanou platformu, můžeme nastavit datové konektory. Na vaší straně nevzniknou žádné vývojové náklady. Dovedeme získat všechna potřebná data.

Vyzkoušejte si naše nástroje zdarma

Chcete měřit výkonnost svého e-shopu a vyzkoušet si pokročilé funkce vyhledávání a doporučování produktů? Nabízíme vám zkušební verzi na 30 dní zdarma!

Časté otázky

Časté otázky

Co je vyhledávač na webových stránkách a jak pomáhá?

Vyhledávání na webu je interní vyhledávací funkce na webových stránkách, která umožňuje uživatelům rychle a efektivně prohledávat obsah daného webu nebo katalogy produktů. Když uživatel formuluje požadavek jako dotaz nebo hledaný výraz, vyhledávač webových stránek mu nabídne odpověď v podobě souboru výsledků. Vyhledávání končí, jakmile uživatel najde to, co hledá.

Proč je vyhledávač na webových stránkách tak důležitý v e-commerce?

Nástroj pro vyhledávání na stránkách umožňuje uživatelům snadno a rychle najít relevantní produkty na e-commerce webech. E-shopům tak pomáhá zlepšovat konverze, tržby a spokojenost uživatelů. Pomáhá vám také zjistit, co vaši zákazníci hledají, a podle toho přizpůsobit svůj web, aby odpovídal jejich konkrétním požadavkům.

Jak vybrat nejlepšího poskytovatele vyhledávání na webových stránkách?

Toto je několik klíčových funkcí, které by měl vyhledávač na vašich webových stránkách mít:

  • našeptávač,
  • dynamické filtry,
  • umělá inteligence,
  • kontextové vyhledávání,
  • vyhledávání podle zeměpisné polohy,
  • sémantické vyhledávání.

Jak na své stránky implementovat vyhledávač?

Vyhledávač pro své stránky můžete samozřejmě vytvořit. Je to ale nejdražší a časově nejnáročnější řešení. Vytvoření vlastního vyhledávače na webu vám dává plnou kontrolu nad jeho technologií a funkčností. Vyžaduje však značné know-how a vlastní údržbu.

Mnohem lepší možností je spolupráce s dodavatelem třetí strany, který vám poskytne „hotové“ prostředí. Můžete se těšit na jednoduchou implementaci, dostatek funkcí a kvalitní podporu. Zakoupení řešení pro vyhledávání na webu, jako je Luigi’s Box Search, je chytrou volbou, která vám zajistí, že získáte nástroj optimalizovaný pro své potřeby a že vaši návštěvníci nebudou opouštět váš e-shop frustrovaní.