Co je vyhledávač na webových stránkách?
Funkce vyhledávání na webových stránkách umožňuje uživatelům rychle a efektivně prohledávat obsah daného webu nebo katalogy produktů. Kvalitní vyhledávací funkce na webových stránkách je přizpůsobena konkrétním stránkám. Neustále je indexuje, aby uživatelé měli snadný přístup k nejnovějšímu obsahu webu.
Většina webových stránek nainstaluje na svůj web vyhledávací panel a tím to hasne. Skutečně užitečné vyhledávání na webu je však mnohem víc než pouhé vyhledávací pole.
Kdo vyhledávač na webových stránkách používá
Podívejme se na některé obory, které aktivně využívají vyhledávání na webu:
E-commerce a maloobchodníci
Díky efektivní funkci vyhledávání mohou e-shopy potěšit zákazníky tím, že jim umožní rychle najít potřebné produkty, a zároveň získají cenné informace o obsahu a produktech, které návštěvníky nejvíce zajímají.
Vzdělávání a e-learning
Online vzdělávací platformy mají tisíce kurzů a miliony uživatelů. Funkce vyhledávání na webu umožňuje uživatelům rychle vyhledat relevantní kurzy, které odpovídají jejich zájmům. Zvyšuje také počet zobrazení stránek a registrací.
Knihovny a zpravodajské weby
Uživatelé mohou procházet rozsáhlou databází zpravodajských článků pomocí filtrů a faset. V případě knihoven mohou čtenáři během několika vteřin najít svého oblíbeného autora nebo konkrétní knihu, i když neznají její celý název.
Média a zábavní průmysl
Zábavní weby, jako je Netflix, Spotify a YouTube, nabízejí sofistikované vyhledávání, které uživatelům nabízí ten pravý obsah. Tyto platformy využívají různé algoritmy strojového učení a doporučování, které umožňují personalizované vyhledávání.
Proč je vyhledávač na webových stránkách e-shopu důležitý
Pohodlí
Stránky jako Google, Amazon nebo YouTube jsou nedílnou součástí našich online zkušeností. Proto uživatelé při vyhledávání obsahu, produktů nebo informací na webových stránkách očekávají stejnou úroveň pohodlí a rychlosti, jakou nabízejí tyto weby.
Využití
Studie ukazují, že u návštěvníků, kteří používají vyhledávání, je 1,8krát větší pravděpodobnost, že najdou, co hledají, a uskuteční nákup. Přečtěte si, jak nástroje pro interní vyhledávání mohou mít výrazný vliv na výkonnost vašeho e-shopu.
Lepší uživatelská zkušenost
Efektivní vyhledávač kombinuje rychlé a relevantní výsledky vyhledávání se skvělým digitálním zážitkem, který uživatelům umožňuje filtrovat výsledky a procházet různé kategorie produktů. Pokud jsou produkty snadno k nalezení, vede to k pozitivním interakcím mezi návštěvníky a vaším obsahem.
Nižší míra odchodu
Přibližně 30 % návštěvníků webových stránek po neuspokojivém vyhledávání odejde a navštíví stránky konkurence. Pokud budete nabízet perfektní vyhledávání, může se váš web stát tím, na který se návštěvníci obrátí poté, co odejdou od konkurence s prázdnýma rukama.
Lepší konverze
Pokud návštěvníkům pomůžete najít to, co hledají, hned napoprvé, můžete výrazně zvýšit prodeje a zapojení zákazníků. Výzkum společnosti Forrester uvádí, že až 43 % návštěvníků při návštěvě webových stránek okamžitě přejde do vyhledávacího pole.
Lepší optimalizace vyhledávače
Efektivní vyhledávání na stránkách zlepšuje celkovou uživatelskou zkušenost na vašem webu, což je něco, co ocení Google při hodnocení webů. Vyžaduje to také logickou hierarchickou organizaci obsahu, což zase pomáhá nástroji Google Search porozumět vašim klíčovým produktům a tématům.
Lepší pochopení zákazníků
Vyhledávání na webových stránkách vám prozradí, co lidé hledají, i když byste to možná nečekali. Získáte tak nápady na nové nabídky produktů, doporučené produkty, příspěvky na blogu pro inbound marketing, představu o různých vyhledávacích dotazech na vaše produkty a o objemu vyhledávání.
Začněte s nástrojem Luigi’s Box Search
Luigi’s Box Search vám pomůže řadit výsledky vyhledávání podle preferencí jednotlivých zákazníků a dokáže si poradit s gramatickými chybami, překlepy a synonymy. Domluvte si konzultaci s jedním z našich odborníků a dozvíte se, jak může vyhledávání na webových stránkách pomoci vašemu online podnikání.
Vyplatí se software pro vyhledávání na webových stránkách?
Vyhledávač na webových stránkách nejen poskytuje přesné návrhy během vyhledávání, ale také naviguje uživatele při procházení obsahu webu. Pomáhá jim tak objevit obsah, o kterém by ani nemuseli vědět, že je zajímá.
Konverzní poměr z vyhledávání na webových stránkách může být až o 50 % vyšší než průměr. Kvalitní vyhledávání tak přináší vyšší návratnost investic a obchody, které ho nemají, zbytečně přicházejí o příjmy.
Kdo patří mezi špičky na trhu?
Toto jsou některé z předních vyhledávačů podle hodnocení na portálu G2:
Luigi's Box
Luigi’s Box je komplexní řešení vyhledávání a objevování produktů navržené zejména pro e-commerce weby.
Využívá umělou inteligenci, aby zákazníci mohli objevovat vaše produkty co nejefektivněji.
Algolia
Nástroj Algolia Search nabízí řadu funkcí pro e-commerce firmy, jako je vyhledávání s našeptávačem, tolerance překlepů, správa synonym, filtry a fasety, aby mohli zákazníci na vašem webu rychle najít relevantní produkty.
Vyhledávání na stránkách AddSearch
AddSearch umožňuje vytvářet rychlé výsledky vyhledávání s možností přizpůsobit pole s výsledky a zvýšit dostupnost vyhledávání. Uživatelský panel umožňuje mít pod kontrolou všechna vyhledávání ve skladových zásobách. Můžete také vytvářet inteligentní vyhledávání.
Index vztahů ve vyhledávání v e-commerce na portálu G2
Zjistěte, jaké faktory ovlivňují vztahy mezi produkty. V níže uvedeném grafu naleznete informace o použitelnosti, kvalitě podpory a doporučeních.
- Vyhledávač na webových stránkách
- Vyhledávač na webových stránkách
- Kvalita podpory
- Další faktory
-
Vyhledávač na webových stránkách: 3.29
-
Vyhledávač na webových stránkách: 1.43
-
Kvalita podpory: 3.34
-
Další faktory: 1.71
-
Vyhledávač na webových stránkách: 3.43
-
Vyhledávač na webových stránkách: 1.43
-
Kvalita podpory: 3.4
-
Další faktory: 1.25
-
Vyhledávač na webových stránkách: 3.29
-
Vyhledávač na webových stránkách: 1.36
-
Kvalita podpory: 3.27
-
Další faktory: 1.45
-
Vyhledávač na webových stránkách: 3.22
-
Vyhledávač na webových stránkách: 1.29
-
Kvalita podpory: 3.1
-
Další faktory: 1.67
-
Vyhledávač na webových stránkách: 3.39
-
Vyhledávač na webových stránkách: 1.41
-
Kvalita podpory: 3.47
-
Další faktory: 0.75
Naberte s námi na rychlosti!
Momentum score pro vyhledávání v e-shopech zobrazuje podle algoritmů G2 Momentum score každého produktu na vertikální ose a Satisfaction score na horizontální ose. Produkty ve stínované oblasti dosahují 25 % nejvyššího skóre v hodnocení Momentum Grid®.
Podívejte se, jakých výsledků dosahují naši klienti
konverzní poměr u segmentu vybraných produktů
konverzní míra z vyhledávání
průměrná míra konverze
nad rámec ročního obratu
poměr konverzí z vyhledávání
Poraďte se s odborníkem
Naplánujte si ukázkový hovor a dozvíte se, jak naše e-commerce řešení může pomoci vašemu podnikání.
Prezentace produktuZačněte s analytikou od Luigi's Boxu a identifikujte nedostatky ve vašem vyhledávání
Nástroj Luigi’s Box Analytics vám poskytuje panel, který nabízí velmi rychlou vizuální zpětnou vazbu o stavu vašeho vyhledávání a pomáhá vám porozumět tomu:
- zda vaše vyhledávání vede ke konverzím,
- kolik „nulových výsledků“ vaši zákazníci dostanou,
- kolik vyhledávání vede k nerelevantnímu obsahu
- a mnoho dalšího!
Můžete si vyzkoušet demo se vzorovými daty, abyste získali lepší představu o tom, jak všechno funguje.
Luigi's Box je kompatibilní s jakýmkoliv webem
Existují tři způsoby, jak vložit produktová data do Luigi’s Box.
Vyzkoušejte si naše nástroje zdarma
Chcete měřit výkonnost svého e-shopu a vyzkoušet si pokročilé funkce vyhledávání a doporučování produktů? Nabízíme vám zkušební verzi na 30 dní zdarma!
Časté otázky
Co je vyhledávač na webových stránkách a jak pomáhá?
Vyhledávání na webu je interní vyhledávací funkce na webových stránkách, která umožňuje uživatelům rychle a efektivně prohledávat obsah daného webu nebo katalogy produktů. Když uživatel formuluje požadavek jako dotaz nebo hledaný výraz, vyhledávač webových stránek mu nabídne odpověď v podobě souboru výsledků. Vyhledávání končí, jakmile uživatel najde to, co hledá.
Proč je vyhledávač na webových stránkách tak důležitý v e-commerce?
Nástroj pro vyhledávání na stránkách umožňuje uživatelům snadno a rychle najít relevantní produkty na e-commerce webech. E-shopům tak pomáhá zlepšovat konverze, tržby a spokojenost uživatelů. Pomáhá vám také zjistit, co vaši zákazníci hledají, a podle toho přizpůsobit svůj web, aby odpovídal jejich konkrétním požadavkům.
Jak vybrat nejlepšího poskytovatele vyhledávání na webových stránkách?
Toto je několik klíčových funkcí, které by měl vyhledávač na vašich webových stránkách mít:
- našeptávač,
- dynamické filtry,
- umělá inteligence,
- kontextové vyhledávání,
- vyhledávání podle zeměpisné polohy,
- sémantické vyhledávání.
Jak na své stránky implementovat vyhledávač?
Vyhledávač pro své stránky můžete samozřejmě vytvořit. Je to ale nejdražší a časově nejnáročnější řešení. Vytvoření vlastního vyhledávače na webu vám dává plnou kontrolu nad jeho technologií a funkčností. Vyžaduje však značné know-how a vlastní údržbu.
Mnohem lepší možností je spolupráce s dodavatelem třetí strany, který vám poskytne „hotové“ prostředí. Můžete se těšit na jednoduchou implementaci, dostatek funkcí a kvalitní podporu. Zakoupení řešení pro vyhledávání na webu, jako je Luigi’s Box Search, je chytrou volbou, která vám zajistí, že získáte nástroj optimalizovaný pro své potřeby a že vaši návštěvníci nebudou opouštět váš e-shop frustrovaní.