Luigi's Box zlepšuje zákaznickou zkušenost
Nejvyšší přínos Luigi's Boxu je vidět ve zlepšení UX našeho webu. Čím rychleji zákazníci najdou, co hledali, tím větší je šance, že dokončí nákup.
Našeptávač a analytika vyhledávání pomohly EXIsportu zvýšit konverzní poměr z vyhledávání.
EXIsport je slovenská síť maloobchodních prodejen se sportovním oblečením s online pobočkou v České republice. Od svého založení v roce 2003 zaujímá vedoucí postavení na trhu se sportovním oblečením. Roční obrat společnosti činí 23 milionů EUR, přičemž online prodej meziročně vzrostl o 52 %.
Nejvyšší přínos Luigi's Boxu je vidět ve zlepšení UX našeho webu. Čím rychleji zákazníci najdou, co hledali, tím větší je šance, že dokončí nákup.
Proč investovat do online prodeje, když většinu tržeb generují kamenné obchody? EXIsport si položil tuto otázku v roce 2010. Kamenné obchody fungovaly výborně, proto se nezdálo nutné soustředit se na online prodej, ale překvapivě to tak bylo. Trend online nakupování rostl a společnost se rozhodla věnovat tomuto kanálu větší pozornost.
Díky své popularitě a široké nabídce se EXIsport stal rychle lídrem na trhu. S příchodem zahraniční konkurence v podobě Sportisima, Sports Direct a Decathlonu v roce 2015 se však situace změnila. Bylo nutné investovat víc do technologií a online marketingu.
V roce 2017 nastoupil do EXIsportu Juraj, zkušený marketingový konzultant, který se specializuje na PPC kampaně, sociální média a UX. Po úvodním testu UX bylo jasné, že webové stránky EXIsportu mají zejména ve vyhledávání nedostatky, které je třeba odstranit. V tu chvíli se Juraj obrátil na Luigi’s Box.
V EXIsportu pak implementovali Analytiku vyhledávání a brzy dospěli k několika zajímavým zjištěním. Zjistili, že 30 % prodejů bylo uskutečněno pomocí vyhledávání a že míra konverze u lidí, kteří použili vyhledávání, byla 2,6krát vyšší než u lidí, kteří se k produktům dostali pomocí navigace.
Kromě toho zjistili, že průměrná hodnota objednávky u zákazníků, kteří nakoupili pomocí vyhledávání, je o 9 % vyšší než u navigace. Na základě těchto údajů se společnost EXIsport rozhodla vylepšit své vyhledávání zavedením našeptávače.
Kombinace našeptávače a analytiky vyhledávání vedla k 32% nárůstu míry konverze z vyhledávání, což přispělo k 52% meziročnímu nárůstu příjmů.
Překvapivě se průměrná doba strávená na stránkách snížila o 17 %, zatímco prodeje se zvýšily o 52 %. Někdo by to mohl chápat jako negativní jev, ale podle Juraje jsou nyní lidé, kteří jsou odhodláni nakupovat, schopni najít požadované produkty rychleji a nemusí na webu trávit více času, než je nutné.
Z lepšího vyhledávání mají prospěch nejen zákazníci, ale také prodejci v kamenných obchodech, kteří jsou nyní schopni rychleji obsloužit zákazníky.
Použití našeptávače a analytiky vyhledávání přineslo spokojenější zákazníky online i offline. EXIsport tady však nekončí.
Chce spolupráci dále rozvíjet a využívat nové funkce, které Luigi’s Box postupně zavádí do svého vyhledávání.